Imettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MargeSimpson
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MargeSimpson

Aktiivinen jäsen
28.03.2007
7 538
1
36
Missä yleensä imetätte, siis kotona ja esim. jossain kaverin/sukulaisen luona? Monesti olen lukenut, että se on helppoo kun voi vauva tissillä vaikka tehdä ruokaa ja leikkiä isompien lasten kanssa ja ties mitä, mutta mä kyllä imetän mieluiten pötköllään. Edes imetystyynyn kanssa ei saa istuessa niin rentoa asentoa, kuin pötköllään, kun ei vauvaa tarvitse silloin kannatella mitenkään. Eikö se imetyshetki pitäis olla rauhallinen ja eikös se oo vauvallekin kivempi, kun äiti ei siinä samalla heilu ja puuhaile muuta..?
Olenko ihan omituinen, vai tekeekö joku muukin samoin..?

imetin esikon kanssa kahvilassa imppapaidassa, kaverilla sen ukos läsnäollessa :D , se siinä kysyi et haluanko että lähtee toiseen huoneeseen.. sanoin et siinä istut etkä mihinkään mee ko vaimonsa oli imettänyt kanssa, et mulal ei mtn estoja sen suhteen ole, et jos hänestä tuntuu vaivaantuneelle nii häipyy mulle yhdentekevää :D

No kyl minäkin vähintään kerran päivässä kaipaan ihan rauhallista ruokahetkeä vauvalle ja silloin vetäydytään sängylle syömään, useamminkin sois mutta tää muu härdelli ei pyöri jos kaikki syötöt mentäis samalla kaavalla.
Niin ja sit tietty kans iltamaidot ja yösyötöt.

Ihan missä sattuu tarve eteen tulemaan. Sillon ekoihin kuukausiin ei oikein mullakaan onnistunu kuin makuulla mut kun tissit ei oo enää sellaset kivikovat melonit ja vauva osaa olla itsekin asennossa niin homma hoituu ihan missä vaan. Mm. messukeskuksessa Habitare-messuilla siellä penkillä vaan kun en mie huomannu sitä lastenhoitohuonetta :D

On tullu sekoteltua ruokaaki samalla kun imetän :D sekä ihan missä vaan. Neljännen kanssa menee jo niin rutiinilla ettei tarvi imetysasentoja miettiä :D Helpointa itelle ja vauvalle on kun opetteleeki imettämään eriasennoissa ja paikoissa, jos tulee joku yllättävä tilanne vastaan niin ei tuu hätä. esim. itellä piti isomman lapsen kassa olla polilla tarkkailussa monta tuntia ja vauva oli mukana, ois ollu aika hankalaa jos olis oppinu vaan makuulta syömään vauveli.

Olen imettänyt ihan missä vain ja miten päin vain - viimeksi tänään tyttö (11 kk) oli tissillä Lindexillä samalla kun selasin alerekkiä :D Välillä tytön keskittyminen imemiseen on kaikkein heikointa omalla tutulla kotisohvalla! Alusta asti olen ottanut sen asenteen että imetän aina ja kaikkialla. Ja kivaa on ollut :D

Pakko tähän laittaa vaik onkin varmaan toisista ällöö mut aamulla kun menin pojan kanssa ilman paitaa eteisestä postia poimimaan, poika kulkee yhdellä kädellä kävelyttäen (ei vielä muuten) ja sit kun kumarruin poimimaan postia niin njohan se nappasi tissin suuhunsa... :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Pakko tähän laittaa vaik onkin varmaan toisista ällöö mut aamulla kun menin pojan kanssa ilman paitaa eteisestä postia poimimaan, poika kulkee yhdellä kädellä kävelyttäen (ei vielä muuten) ja sit kun kumarruin poimimaan postia niin njohan se nappasi tissin suuhunsa... :whistle: :laugh:

:D Kuulostaa hauskalta. Toivottavasti tällä kertaa sujuis imetys pitkään, voin hyvinkin kuvitella että meillä kävis samoin :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Olen imettänyt ihan missä vain ja miten päin vain - viimeksi tänään tyttö (11 kk) oli tissillä Lindexillä samalla kun selasin alerekkiä :D Välillä tytön keskittyminen imemiseen on kaikkein heikointa omalla tutulla kotisohvalla! Alusta asti olen ottanut sen asenteen että imetän aina ja kaikkialla. Ja kivaa on ollut :D

Tää oiskin toisaalta kiva, että homma toimis noin helppoon tyyliin, mutta en vaan pysty käsittämään miten tuo onnistuu... Kun pienempikin vauva alkaa äkkiä painamaan yhdellä kädellä pideltynä niin paljon että hetkessä on niskat jumissa, saati sitten isompaa pidellessä. Ilmeisesti kantoliina ois sitten kätevä, kun vaan oppis sitä käyttämään :ashamed: Tai siis meillä on ns. kantopussi.

Yhteistyössä