imettämisestä ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei koska sitä alkoholia ei keräänny maitoon vaan haihtuu siinä missä verestäki, mut kannattaa pumpata siks jossaa välissä et tissit täyttyy ja voi alkaa ikävästi valumaan :laugh:

Alkoholi poistuu maidosta samaa vauhtia kuin verestä, eli esimerkiksi Alkosta saatavista taulukoista voit katsoa kuinka kauan juomasi määrän kestää palaa elimistössä (yksi ravintola-annos n. 2 tuntia). Maito ei tietenkään kulje maksan kautta alkoholeistaan eroon pääsemässä, mutta alkoholin molekyylirakenne on niin pieni, että sitä on tasaisesti kaikissa ruumiin nesteissä ja niistä se myös tasaista tahtia huuhtoutuu pois. Ei siis ole mitään tarvetta lypsää pois "etummaisia" maitoja, jotka ovat muodostuneet sinä aikana kun alkoholia on nautittu. Jos et ole enää huppelissa, ei prosentteja enää ole rintamaidossakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Doh:
Miksi pitää pämpätä jos imettää?

Hah! Koitapa ite olla juomatta 2 vuotta!
Nää on taas näitä hulluja... Ootko kuullu, että tietokoneen näytöltä tulee säteilyä, josta saa syövän?!

No kuule ei tee tiukkaakaan olla 2 vuotta juomatta, kuten sen itse esität. Nää on taas näitä liian nuorena äidiksi-tapauksia, jotka ei malta lopettaa bilettämistä lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Alkuperäinen kirjoittaja Doh:
Miksi pitää pämpätä jos imettää?

Hah! Koitapa ite olla juomatta 2 vuotta!
Nää on taas näitä hulluja... Ootko kuullu, että tietokoneen näytöltä tulee säteilyä, josta saa syövän?!

No kuule ei tee tiukkaakaan olla 2 vuotta juomatta, kuten sen itse esität. Nää on taas näitä liian nuorena äidiksi-tapauksia, jotka ei malta lopettaa bilettämistä lapsen takia.

Hohhoijaa :laugh:

Kaikenlaisia...

Täällä yli 30 vee äiti ja ainakin minä olen käynyt hyvillä mielin silloin tällöin viihteellä vaikka olenkin imettänyt. Hyvin on aina mennyt. Mitään änkyräkännejä en toki ole vetänyt, mutta hauskaa kyllä pitänyt. Ei kai se tarkoita sitä jos saa lapsen että täytyy kaikki muu sosiaalinen elämä lopettaa??? En ymmärrä näitä ns. jeesustelevia marttyyriäitejä jotka tuomitsee muita...

Illan aikana olen lypsänyt vessassa maitoa hukkaan, ja aamulla imettänyt ihan normaalisti.

Eli ap:lle mukavaa illanviettoa ;)

Minun mielestäni se ei tee äidistä jeesustelevaa eikä marttyyriäitiä, jos ei ryyppää odotus- ja imetysaikana. Miksi pitäisi alkaa ottaa alkoholia silloin, jos sitä ei tee muulloinkaan? Voi sitä sosiaalista elämää olla ilman alkoholiakin, mutta sehän on varmaan suomalaisille melko vieras ilmiö.

Ja mun puolesta kaikki voivat tehdä itselleen parhaalla tavalla. Jos se tuulettuminen imetysaikana vaatii alkoholia niin siitä vaan. Kunhan ei vaan sitten ota sitä vauvaa sinne sänkyyn viereensä nukkumaan.

Minun mielestäni se ei tee äidistä jeesustelevaa eikä marttyyriäitiä, jos ei ryyppää odotus- ja imetysaikana. Miksi pitäisi alkaa ottaa alkoholia silloin, jos sitä ei tee muulloinkaan?

Jeesustelevan marttyyriäidin arvonimen saakin vasta silloin, kun alkaa mussuttamaan muille siitä, jos he ottavat jonkin verran alkoholia imetysaikana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minun mielestäni se ei tee äidistä jeesustelevaa eikä marttyyriäitiä, jos ei ryyppää odotus- ja imetysaikana. Miksi pitäisi alkaa ottaa alkoholia silloin, jos sitä ei tee muulloinkaan?

Jeesustelevan marttyyriäidin arvonimen saakin vasta silloin, kun alkaa mussuttamaan muille siitä, jos he ottavat jonkin verran alkoholia imetysaikana :whistle:

Paljonko on "jonkin verran" alkoholia?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Paljonko on "jonkin verran" alkoholia?

Mun mielestä se on sitä kuuluisaa kohtuukäyttöä. Eli vaikkapa pari olutta saunan jälkeen ja/tai satunnaisia biletysreissuja.

Yhteistyössä