Imettäjät ja pottailijat samassa kopissa tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen suuresti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen suuresti

Vieras
Sattuipa hupaisa tapaus tänään tavaratalon lastenhoitohuoneessa. Mies oli ollut lasten kanssa kaupungilla puistoilemassa, kun 3-vuotiaalle oli tullut kakkahätä. Olivat suunnanneet läheisen tavaratalon lastenhoitohuoneeseen, jossa istui 2 mammaa imettämässä vauvojaan. Olivat mies ja pojatkin sinne jotenkuten sopineet, pienempi jäi istumaan rattaisiin ja katselemaan niitä vauvojaan imettäviä äitejä. Mies oli istuttanut vanhemman pojan potalle sermin taakse, puolen metrin päähän niistä äideistä. Siinä sitten poika väänsi torttua ja ilmeenkään värähtämättä mammat olivat jatkaneet imettämistä, huolimatta vessaan levinneestä kamalasta kakankärystä (+vaipparoskisten lemu).

Olivat olleet siellä imettämässä jo ennenkuin meidän poppoo oli sinne ängennyt, ja jatkoivat sitten siellä lemussa vielä senkin jälkeen kun mies ja pojat lähtivät jatkamaan matkaa. Oikeasti! Heti oven takana olisi ollut tavaratalon kahvila, jossa itsekin olen lukuisat kerrat imettänyt lapsiani. On useampi suojaisa nurkkaus ja tuolejakin voi kääntää niin, ettei imetystä kukaan muu huomaa. Silti nämä yhdet halusivat mieluummin siellä p*skankäryssä ruokkia vauvansa...En käsitä, en!

koskaan ei oo hyvä... jotkut haukkuu ne jotka uskaltaa imettää julkisella paikalla ja nyt sä sit haukut äidit jotka haluaa yksityisyyttä... Mene ittees ja anna ihmisten olla rauhassa!!

En käsitä mikä siinä on vaikea käsittää? On olemassa monia kyyliä ja paljon mukavampi taaperon lähellä imettää, vaikka olisi potallakin. Onneksi vauva sai maitoa, ja harmi kun tuollaiset haaskat arvostelevat

Olisko niiden pitäny lähteä kesken imettämisen pois? ..ja lapsen kakasta on kyse..Hirveää puhua p...kankärystä! Olipa sulla epäkohtelias mies, jos änkesi sinne kysymättä ensin voiko tuoda lapsen kanssa kakalle.

:D
Voisi ajatella että miten ihmeessä sinä tai miehesi menet sinne viemään sitä paskan käryä.
Tekee ilmeisen hyvää sinun perheellesi hieman laajentaa elinpiiriä ja huomata että on hyvinkin yleistä että lapsia imetetään ostoskeskuksien lastenhoito huoneissa! Matkailu avartaa ;)
Tää aloitus oli huvittavuuden huippu

teit niin tai näin niin aina teet väärin!!! Itse kyllä imettäisin siellä vessassa ja aion imettääkin, koska minulle nuo ravintola/kahvila imetykset ei vaan sovi. En osaa imettää niin ettei koko valtava utareeni ole esillä ( suunnilleen ) Ei minua paskankäry haittaa. Sitä saan sairaanhoitajana työssäni haistella muutenkin.

[QUOTE="myyry";23697305]koskaan ei oo hyvä... jotkut haukkuu ne jotka uskaltaa imettää julkisella paikalla ja nyt sä sit haukut äidit jotka haluaa yksityisyyttä... Mene ittees ja anna ihmisten olla rauhassa!![/QUOTE]

Ihan samaa olisin sanonu..:( Joskut nyt vaan haluaa imettää syrjemmässä, vaikka sitten siellä lastenhoitohuoneessa pottailevan lapsen vieressä, ja toiset on valmiit lykkäämään beibille tissin suuhun vaikka kaupan kassajonossa... on mun mielestä ihan tämän äipän oma asia, miten toimii...

[QUOTE="niin";23697329]Olisko niiden pitäny lähteä kesken imettämisen pois? ..ja lapsen kakasta on kyse..Hirveää puhua p...kankärystä! Olipa sulla epäkohtelias mies, jos änkesi sinne kysymättä ensin voiko tuoda lapsen kanssa kakalle.[/QUOTE]

Ai miehen olisi pitänyt lupa päästä potattamaan pientä lasta LASTENHOITOHUONEESEEN?? Entä jos se olisi näitä mammoja häirinnyt eikä olisi heille sopinut, sittenkö pieni lapsi olisi saanut kakata housuunsa?? Siitä pisteet kyllä näille mammoille, että eivät olleet teljenneet ovea lukkoon, koska sitäkin harmittavan usein tapahtuu. Olen kerran pienen vauvan kanssa odottanut yli 30 min. päästäkseni vaihtamaan vaippaa, kun joku on halunnut vähän yksityisyyttä imetyksellensä...

Ja ensimmäiselle kommentoijalle...Olenko haukkunut ketään? En tietääkseni. Kirjoitin vain, että vähän kyllä ihmettelen että joku viitsii ja ylipäätään kykenee ruokkimaan vauvaansa siinä käryssä. Ja vaikka lapsen kakasta onkin kyse, niin ei se nyt ihan ruusuntuoksuista sentään ole.

[QUOTE="huh";23697344]:D
Voisi ajatella että miten ihmeessä sinä tai miehesi menet sinne viemään sitä paskan käryä.
Tekee ilmeisen hyvää sinun perheellesi hieman laajentaa elinpiiriä ja huomata että on hyvinkin yleistä että lapsia imetetään ostoskeskuksien lastenhoito huoneissa! Matkailu avartaa ;)
Tää aloitus oli huvittavuuden huippu[/QUOTE]

Jo on järjen köyhyys taas huipussaan näissä jutuissa!

Kyllä mä imetin mieluummin kopissa ku muualla, olin vauvan saadessa jotenkin superherkkä muutama kk enkä uskaltanut imettää julkisesti, koska pelkäsin että siitä tulee kauhea stressiyritys, vauva huutaa ja minä hermoilen eikä onnistu, sitten sotken paikat ja kaikki tuijottaa ja jotakuta ärsyttää imetys. :D
Juu tiedä sitten miksi olin noin herkkis, mutta luulen että olin jossain superhormonipöllyissä kun koko jan olin varpaillani ja menossa ympäri asuntoa ja tekemässä jotain. :D Ei ihme kun imetyskään ei ongelmitta onnistunut...no ehkä seuraavan kanssa osaan ottaa imetysasiat rennommin. En vieläkään käsitä miksi en voinut vaikka harson alla imettää kahvilassa suojaisassa pöydässä...jotain esikoisensaantihötkyilyäkö? :D

Olimme esim kauppakeskuksessa ja pienellä vauvalla tietysti usein nälkä, sitten pää kolmantena jalkana etsimässä jatkuvasti jotain lastenhoitohuonetta, puolen tunnin välein vähintään...huoh. :cool:

Lauantaina näin ideaparkissa rupsahtaneen ja kulahtaneen näköisen äidin vastasyntyneen kanssa. Siinä se äiti iski tissin esille KESKELLÄ käytävää. Hyh... Minulla oli mukana myös vauva, mutta vanhempi ja häntä siellä imetin, mutten keskellä käytävää sentään.

Muutenkin näin ideaparkissa monta äitiä ihan vastasyntyneen näköisen vauvan kanssa. En ymmärrä. Kyllä minäkin kävin 30h ikäisen kanssa kaupassa, muttei olisi tullut mieleenkään lähteä vilkkaaseen ostoskeskukseen shoppailemaan!

Monien vauvat ei pysty keskittymään esim. kahvilan hälyssä vaan keskittyvät seuraamaan mitä ympärillä tapahtuu joten rauhallisempi lastenhoitohuone on ainoa mahdollisuus imettää. Ja sitä vartenhan niissä on monesti hyvät nojatuolit että on äidinkin mukavampi istua. Ja itse imetin mahdollisuuksien mukaan lastenhoitohuoneessa huomaavaisuudesta kanssashoppailijoita kohtaan. Olisin kyllä kehdannut imettää vaikkapa kahvilan syrjäisemmässä pöydässä mutta koska tiedän että on olemassa monia ihmisiä joita se häiritsee niin en katsonut olevan ylen suuri vaiva mennä lastenhoitohuoneeseen kun joka tapauksessa vaippa tarvi yleensä vaihtaa samoihin aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23697749:
Mullei oo ikinä käyny mieleskään imettää lastenhoitohuonees/vessas. Eihän aikusetkaan syö em. paikas, niin miks lasten pitäs. Esim. lauantaina imetin 3v9kk ikäst kauppakeskuksen penkil...

Selevä.

Tyylejä on monia ja jokainen saa tietenkin imettää siellä missä se luontevimmin kultakin onnistuu. Itse kyllä mieluummin istun siellä kahvilan puolella, imetän vauvaa vaikkapa selkä käännettynä muihin päin, siemailen kahvia ja herkuttelen kakulla. Joku toinen taas mieluummin menee sinne koppiin vaipparoskiksen viereen istuskelemaan...

On olemassa viihtyisiä lastenhoitohuoneita, joissa itsekin olen joskus vauvaa imettänyt. On mukavat nojatuolit, on tilaa ja vessat ovat edes ovellisia. Mutta kun tässä kyseisessä tavaratalon lastenhoitohuoneessa on aina järkyttävä haju johtuen vaipparoskiksista ja vessakoppi on oveton. Eli siinä puolen metrin päässä "imetystuoleista" toiset sitten hoitavat vessa-asioita...

Sattuipa hupaisa tapaus tänään tavaratalon lastenhoitohuoneessa. Mies oli ollut lasten kanssa kaupungilla puistoilemassa, kun 3-vuotiaalle oli tullut kakkahätä. Olivat suunnanneet läheisen tavaratalon lastenhoitohuoneeseen, jossa istui 2 mammaa imettämässä vauvojaan. Olivat mies ja pojatkin sinne jotenkuten sopineet, pienempi jäi istumaan rattaisiin ja katselemaan niitä vauvojaan imettäviä äitejä. Mies oli istuttanut vanhemman pojan potalle sermin taakse, puolen metrin päähän niistä äideistä. Siinä sitten poika väänsi torttua ja ilmeenkään värähtämättä mammat olivat jatkaneet imettämistä, huolimatta vessaan levinneestä kamalasta kakankärystä (+vaipparoskisten lemu).

Olivat olleet siellä imettämässä jo ennenkuin meidän poppoo oli sinne ängennyt, ja jatkoivat sitten siellä lemussa vielä senkin jälkeen kun mies ja pojat lähtivät jatkamaan matkaa. Oikeasti! Heti oven takana olisi ollut tavaratalon kahvila, jossa itsekin olen lukuisat kerrat imettänyt lapsiani. On useampi suojaisa nurkkaus ja tuolejakin voi kääntää niin, ettei imetystä kukaan muu huomaa. Silti nämä yhdet halusivat mieluummin siellä p*skankäryssä ruokkia vauvansa...En käsitä, en!

Missäs tavaratalossa tämä tapahtui??

Mä olen kans imettäny ihan julkisesti huivi rinnan suojana. Tosin Amarillossa tarjoilija sanoi että wc ssä voi imettää. Arvatenkin selvää etten kyseiseen puljuun mene enää

[QUOTE="mä";23697789]Mä olen kans imettäny ihan julkisesti huivi rinnan suojana. Tosin Amarillossa tarjoilija sanoi että wc ssä voi imettää. Arvatenkin selvää etten kyseiseen puljuun mene enää[/QUOTE]

Tätä mä en ymmärrä, että mitään ei kertakaikkiaan näy ja jotakuta ärsyttää. Sen vielä ymmärtää jos tissi roikkuu kaiken kansan nähtäväksi, ei se ole kovin miellyttävää katsoa etenkään syödessä.
Mutta että ihan ajatuskin että tuo varmaan huivin alla imettää, ärsyttää. :D
Kyllä muakin pistää vihaksi ja kuvottaa kun tiedän että tarjoilijamiehellä on vehje housujen alla! Vois mennä vessaan sen kanssa. :cool:

Tyylejä on monia ja jokainen saa tietenkin imettää siellä missä se luontevimmin kultakin onnistuu. Itse kyllä mieluummin istun siellä kahvilan puolella, imetän vauvaa vaikkapa selkä käännettynä muihin päin, siemailen kahvia ja herkuttelen kakulla. Joku toinen taas mieluummin menee sinne koppiin vaipparoskiksen viereen istuskelemaan...

On olemassa viihtyisiä lastenhoitohuoneita, joissa itsekin olen joskus vauvaa imettänyt. On mukavat nojatuolit, on tilaa ja vessat ovat edes ovellisia. Mutta kun tässä kyseisessä tavaratalon lastenhoitohuoneessa on aina järkyttävä haju johtuen vaipparoskiksista ja vessakoppi on oveton. Eli siinä puolen metrin päässä "imetystuoleista" toiset sitten hoitavat vessa-asioita...

Kaikilla ei -usko tai älä - ole rahaa joka käynnillä kauppakeskuksessa mennä sinne kahvilaan tilailemaan kahveja ja kakkuja jos vauvalla on tarve syödä.. Ja muutenhan niihin kahviloihin ei ole asiaa...

Tätä mä en ymmärrä, että mitään ei kertakaikkiaan näy ja jotakuta ärsyttää. Sen vielä ymmärtää jos tissi roikkuu kaiken kansan nähtäväksi, ei se ole kovin miellyttävää katsoa etenkään syödessä.
Mutta että ihan ajatuskin että tuo varmaan huivin alla imettää, ärsyttää. :D
Kyllä muakin pistää vihaksi ja kuvottaa kun tiedän että tarjoilijamiehellä on vehje housujen alla! Vois mennä vessaan sen kanssa. :cool:

:D :D :D

Yhteistyössä