Imettävät kuukautisettomat kuumeilijat

Hei!

Tulin pitkän tauon jälkeen käymään täällä Kaks Plussan keskustelupalstalla ja kiinnostaisi tietää, onko täällä ketju, jossa vielä imettävät, joilla ei ole vielä kuukautisia, kuumeilevat jo seuraavasta vauvasta?

Mikäli ei ole olemassa jo ketjua, pistetään pystyyn sellainen, mikäli muita kaltaisiani löytyy!

Eli oma tilanne:

Itselläni on 10kk vanha tyttövauva, jota imetän edelleen n kaksi-kolme kertaa päivän aikana ja kerran pari yöllä. Kuukautiset eivät ole alkaneet vaikka tyttöni syökin ihan hyvin kiinteitä.

Pikkukakkonen on laitettu jo tilaukseen, tosin hieman epätoivoiseltahan tämä tuntuu. Toisaalta arvostan imetystä niin paljon, että en ole vieroittanut vielä, enkä ole pitänyt unikouluakaan, jotta yöimetyksistä pääsisi eroon. Salaa toivon, että tulisin raskaaksi yöimetyksistä huolimatta.

Olen tehnyt varmaan jo lähemmäs kymmenen turhaa raskaustestiä ja bongaillut ovistakin tikuilla, turhaan. :'( Tosin, tänään tuli selkeä haamu ovistestiin, eli toivo virisi jälleen.

Ja sanomattakin on selvää, että "selviä raskausoireita" on ilmaantunut jo monen monta kertaa. Turhaan, valitettavasti.

Eli kohtalotoverit ilmoittautukaa! :wave:
 
Heips. Minulla poju 6kk, nyt jo kasvanut niin isoksi että "pikkuvauva-aikaa" jo kaiholla muistelen :ashamed: Kolmas lapsi kyllä saisi tulla, jos on tullakseen. Täysimetän ja tänään alkoi menkat :eek: olen ihan äimän käkenä. Esikoisen kanssa ekat menkat tuli vasta joskus 1,5v päästä synnytyksestä... :LOL: Joten toiveita olis kolmannen suhteen :p Niin ja noista menkoista... kun tulin toisen kerran raskaaksi helmikuussa, oli minulla ollut viimeeksi menkat noin puoli vuotta aiemmin... joten eipä niiden menkkojen tarvitse tulla ja silti VOI tulla raskaaksi. Onnea odotukseen. :hug:
 
Heippa!
Täällä yksi ilmoittautuu mukaan.
Lueskellessani Iina73 tilannetta niin ihan olis kuin lukisin omaani tietty poiketen et meidän neiti 8,5kk ja ovistestejä en ole tehnyt mut raskaustestejä kyllä, viimeeks sunnuntaina :ashamed:
Minä imetän neitiä vielä n. 5x pvä ja kerran yössä. Lopettamista en ole vielä edes harkinnut kun tavoitteeni olisi imettää vähintään tuohon 1v. ikään.
Meillä haaveillaan kovasti pikkukakkosesta vaikka olisikin jo meidän neljäs. Meidän vanhemmat neidit ovat jo kohta 16 ja 14.
Tsemppiä vaan kovasti yritykseen teille molemmille, kyllä se vielä jokin päivä plussa tulee raskaustestiinkin :)
 
Huojentavaa huomata, että en ole tilanteessani yksin tässä maailmassa.

Ajatuksena on, että alan vieroittamaan tyttöä, kun hän täyttää yhden vuoden ensi kuun lopussa. Kuitenkin haluaisin tulla raskaaksi mahdollisimman pian. Kait se on se kuuluisa biologinen kello, joka on alkanut tikittämään korvieni välissä.

Eli ilmoittautukaa kohtalotoverit! Ja myöskin rohkaisevia esimerkkejä kaivataan. Eli onko ketään, joka olisi tullut raskaaksi ensimmäisestä ovulaatiosta synnytyksen jälkeen imetyksestä huolimatta?
 
kyllä täällä on ollu tällaisia ketjuja pari, missä olen itsekin ollut, mutta tuppaavat olemaan niin hiljaisia että katoavat aina.

olin tosiaankin kauan samassa tilanteessa kuin sinä. pikkukakkosta toivottiin kovin siitä lähtien kun poika oli 6kk. noh ei mulla menkkoja tullut kun imetin.
poika jätti itse jossain vaiheessa päivä syönnit pois, mutta halusi tissiä yöllä ja paljon. eli ei auttanut mun menkkoihin :|
sit ku poika oli reilu 10 kk. imetys jäi kokonaan hieman avustin yösyöttöjen lopetuksessa, mut aika itsellään kävi. samalla öistä tuli rauhallisempia.
sitten noin kk päästä alkoi menkat :) kahdet tuli hyvällä välillä ja sit katos taas :eek: en ollut kuitenkaan raskautunut. noh nyt sain menkat takaisin ja ne ovat juuri loppumassa poika pian 14kk.
ovistikkuja tilasin kun haluan varmistaa tuleeko ovista kun olen aika varma ettei yhtään ovista ole kohdallani vielä ollut. pupuiltu ollaan melkein joka päivä että saatais se nyytti mut tuloksetta.
nyt kun oli toi välitauko menkoissa, niin uskaltaudun ajattelemaan et jos nyt olis ne hormoonit jo alkaneet pelaamaan.

tulipas pitkä selostus :LOL: mut tsemppiä iina. muistan niiiiin hyvin nuo ongelmat omalla kohdallani.
 
minäkin niin toivoin sitä ihmettä, että raskautuisin heti uudestaan ja vaikka niin ettei menkkoja ehtisi tulemaan ollenkaan. kyllä se sellaiseksi ihmeeksi jäi mikä on aika vaikea toteuttaa. testejä tuli kans tehtyä liiankin kanssa :ashamed: :ashamed:
 
vaikken enää kuulukkaan teihin voin sanoa että tuttu tunne....

Poika oli 9kk kun alettiin yrittämään kolmatta. Toukokuussa 2007 menkat alkoivat heinäkuussa 2007 Poika täytti vuoden ja imetin edelleen. Meillä oli ollut aiemminkin vaikeuksia tulla raskaaksi joten tiesin että ilman apuja ei onnistu. Ja apuja ei voi käyttää jos imettää.... Joten kyllä siinä monesti painiskeli vauvakuumeen ja imettämisen kanssa.
Mutta kyllä tuo olemassa oleva lapsi kuitenkin voitti.
Imetystä jatkettiin siihen asti että poika oli 1v6kk Eli tämänvuoden tammikuusta on on kuumeiltu ihan tosissaan apujen kanssa.

Eilen sainkin haamun... nyt jännäillään että miten tässä käy.


Mutta olihan se vaikeaa aikaa. Kun tahtoi jatkaa imetystä mutta samaan aikaan oli kova vauvakuume ja tiesi ettei onnistu niinpitkään kuin imettää.


Jaksamista teille. Loppujenlopuksi se imetysaika on lyhyt ja menee nopeasti. Kaiholla sitä muistelee jälkeenpäin....
 
Kuulostaa niin tutulta teidän muiden kirjoitukset. Meillä tyttö 8kk eikä kuukautisia. Imetän enää iltaisin ennen nukkumaan menoa ja sitten yöllä 2-monta kertaa ;) Et kait se tuo yöimetys tekee sen ettei kuukautisia näy. Vaikka kahden aiemman lapsen kohdalla menkat alkoi kun eka oli 3,5kk ja toka 3kk. Ja imetin silloinkin öisin ja usein.
Kaippa se luontoäiti nyt piruuttankin pitää ne menkat poissa ettei tulis kovin pientä ikäeroa vaikka haluaisinkin.
Toisaalta eikö se niin ole että imetystä ei enää 6kk:den jälkeen pidetä kovin varmana ehkäisynä?? Eli toivoa siis on, pikkuisen.. =)
Minä myös tehnyt lukuisia r-testejä, nega negan perään. Tai tietysti niissä aina näkee "jotain" kun niin kovasti tahtoo.

Mutta ehkä se jonain päivänä tärppää :)
Kuitenkin haluan vielä imettää meidän neitokaista, tisu on hänelle tosi tärkeä ;)

Mut pidetään toisemme ajan tasalla! Mukavaa keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Tsemppiä meille kaikille! :whistle:
 
Kyselisin teidän mielipidettänne siitä, kuinka usein olisi järkevää tehdä raskaustestejä varmuuden vuoksi, tälläisessa tilanteessa siis, että raskaaksi voi periaatteessa tulla, mutta kuukautisista ei tietoakaan.

Minusta tuntuu, että minun on päätettävä jokin systeemi, jonka mukaan testaan, muuten testeihin menee turhaan rahaa. Plus sitten että henkistä energiaa vapautusi muuhunkin kuin sen pohtimiseen, että olenkohan raskaana ja koska testaan. Olisikohan kaksi kertaa kuukaudessa sopiva määrä? Ja minkälaisella testillä, superherkällä vai vähemmän herkällä?

Olen miettinyt myös sellaista, että kun lopetan imetyksen, tilaan niitä halvimpia ovulaatiotestejä ja tikutan JOKA PÄIVÄ ainakin kahden kuukauden ajan.k Onkohan järjetön idea? Aiheutanko itselleni vain stressin ja estän ovulaation sillä?

Ylipäänsä tuntuu, että nyt alkaa kohta "päässä heittämään", koska niin kova halu on tulla raskaaksi, ja ei ole mitään keinoa (muuta kuin tietysti peuhaaminen lakanoiden välissä ;) ) millä voisin edistää edes vähänkään tätä asiaa. Imetyksestä en halua luopua ennen tytön 1 vuotispäivää.
 
Harrastan täällä monologia, mutta ei se mitään. :)

Nyt olen päättänyt että
- keskityn esikoiseni imettämiseen siihen saakka, kun hän täyttää tasan 1v. Siihen ei mene kauaa, ja sen jälkeen alan vieroittamaan häntä, ensin yösyötöistä pois ja vaiheittain täydellinen vieroitus.
- ennen tätä, ja ennen kuin kuukautiseni alkavat, teen raskaustestin kaksi kertaa kuukaudessa. (Kuun ensimmäinen ja kolmas sunnuntai) Teen testin 25 IU/ml testillä. Ostan testin aikaisintaan edeltävänän perjantaina. ( Ei siis ylimääräisiä testejä kaappiin houkuttelemaan testaamiseen varmuuden vuoksi )
- en tee testiä muulloin vaikka minulla olisi vaikka mitä oireita. Ainoastaan oksentaminen on oire, jonka jälkeen voin tehdä ylimääräisen testin (esikoisen osalta en oksentanut kertaakaan kyllä )

Muutoinkin yritän tumpata tämän vauvakuumeen nyt taka-alalle ja tjottailla siihen saakka kun kuukautiseni alkavat. Jos kuukautiset eivät ala parin kuukauden kuluttua viimeisestä imetyksetä, tilaan ajan gynelle.

Sitten kun kuukautiset alkavat on enemmän mahdollisuutta "panostaa" raskautumiseen ja se on sitten oma juttunsa.
 
Olisikohan tähän pinoon kiinnostuneita kirjoittelijoita :attn: ?
Löysin tämän vanhan avauksen, mutta sopisi hyvin minun tilanteeseeni tämä ketju...

Imetän vauvaa, kuukautisista ei tietoakaan ja muutenkin vauvakuume vähän epävarmaa.
Toisaalta olisi ihanaa saada vielä yksi ja mahdollismman pienellä ikäerolla :heart:
 
Moikka!
Minä pyörin edelleen täälä kuumeilemassa ja testejä tehnyt yhden jos toisenkin ilman tulosta :'(
Viikko sitten tikutin ovista kun oli kova valkkarivuoto sitä ennen ja nyt sit tänään tullut selkeetä tuhrua ja ilmeisesti muuttuu vielä kunnon menkoiksi :'(
Niin pitäis olla ehkä onnellinen et menkat alkaa niin pääsee laskemaan kiertoa mutta silti. Mulla ei siis ole yhtiäkään menkkoja vileä ollut tähän mennessä.
Ihan jo luulin että olis tärpännyt kun oli jo kaikennäkösii knippailuja ym. ja pupuiltiinkin ahkeraan ovisaikaan mutta ei niin ei Tikuttelun mukaan huippu olis ollu su-ma ja pupuitiin pe iltana, su aamuna ja ma. aamuna muttei tuottanut sit tulosta :ashamed:
Neiti siis tuli perjantaina 1v ja silti imetän et kaipa mä alan vähentelemään kohta pikkuhiljaa tuota imetystä ja aletaan harjoittelemaan tuota kaupan maitoa. Kuumeilu siis jatkuu ;)
 
Heips Seawind ja Äiti vm70

Löysinpä tämän pinon minäkin. Eli imetän vielä iltaisin ja öisin kerran 10kk poikaani, päiväimetys on jäänyt nyt pois. Kuukautiset on suht säännölliset (kiertopäivät n.28) jo ja kolmatta kovasti jo kuumeillaan. Tarkoitus ois vielä imettää ihan rauhassa tuonne vuoden ikään asti. Kuukauden aikana olen kyllä vähentänyt rutkasti imetyskertoja, ja nyt mennään tosiaan sillä 2-3 kertaa vuorokaudessa. Ja nekin kun saisi päivä ajalle, yösyöpöttely ei taida enää 10kk ikäiselle olla välttämätöntä.



 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti vm70:
Moikka!
Minä pyörin edelleen täälä kuumeilemassa ja testejä tehnyt yhden jos toisenkin ilman tulosta :'(
Viikko sitten tikutin ovista kun oli kova valkkarivuoto sitä ennen ja nyt sit tänään tullut selkeetä tuhrua ja ilmeisesti muuttuu vielä kunnon menkoiksi :'(
Niin pitäis olla ehkä onnellinen et menkat alkaa niin pääsee laskemaan kiertoa mutta silti. Mulla ei siis ole yhtiäkään menkkoja vileä ollut tähän mennessä.
Ihan jo luulin että olis tärpännyt kun oli jo kaikennäkösii knippailuja ym. ja pupuiltiinkin ahkeraan ovisaikaan mutta ei niin ei Tikuttelun mukaan huippu olis ollu su-ma ja pupuitiin pe iltana, su aamuna ja ma. aamuna muttei tuottanut sit tulosta :ashamed:
Neiti siis tuli perjantaina 1v ja silti imetän et kaipa mä alan vähentelemään kohta pikkuhiljaa tuota imetystä ja aletaan harjoittelemaan tuota kaupan maitoa. Kuumeilu siis jatkuu ;)
Oltko varma, että tuo tuhruilu ei ollut kiinnittymisvuotoa? Siis jos tuli kerran viikko oviksen jälkeen. Itse en ole kiinnittymisvuotoon aikaisemmin uskonut, mutta nelosen kohdalla sain huomata, että sellaista tosiaan voi tulla. Viikko oviksen jälkeen tuli tuhrua ja jopa pari tippaa kirkasta verta. Ihmettelin, että joko nyt menkat alkaa? Sitten laskin tarkemmin ajankohtaa ja tein kolmen päivän päästä vuodosta testin. Haalea viiva ilmestyi, joka sitten vahvistui kunnon plussaksi ja nyt tuo plussa köllöttelle sängyssään
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuittunen:
Heips Seawind ja Äiti vm70

Löysinpä tämän pinon minäkin. Eli imetän vielä iltaisin ja öisin kerran 10kk poikaani, päiväimetys on jäänyt nyt pois. Kuukautiset on suht säännölliset (kiertopäivät n.28) jo ja kolmatta kovasti jo kuumeillaan. Tarkoitus ois vielä imettää ihan rauhassa tuonne vuoden ikään asti. Kuukauden aikana olen kyllä vähentänyt rutkasti imetyskertoja, ja nyt mennään tosiaan sillä 2-3 kertaa vuorokaudessa. Ja nekin kun saisi päivä ajalle, yösyöpöttely ei taida enää 10kk ikäiselle olla välttämätöntä.
Saako sinulta tuittunen kysellä, että missä vaiheessa sulla alkoi menkat synnytyksen jälkeen? Meidän vauveli on vasta 3kk ja mitään kuukautisiin viittaavaa ei siis ole näkynyt. Pidetään peukkuja, että teillä pian tärppäisi :)
 
Ehdottomasti kuulun tähän pinoon
Meidän pienin on 4kk täysimetyksellä soseita hieman jo alettu maistella. Kuukautiset loistavat poissaolollaan eikä haittais vaikkei niitä tuliskaan, voisin ihan hyvin tulla raskaaksi ilman niitä :LOL: . Alusta alkaen on ollut selvää ettei ehkäsyä käytetä vaan uusi saa tulla jos on tullakseen. Edellisten lasten kanssa menkat on alkanu joskus puolen vuoden tienoilla ja ihan säännöllisinä. Mäkin kanssa mietin tota testausta että kuinka usein niitä tekis yhden negan jo tehnyt. Peukkuja kaikille
 
Alkuperäinen kirjoittaja sussu70:
Ehdottomasti kuulun tähän pinoon
Meidän pienin on 4kk täysimetyksellä soseita hieman jo alettu maistella. Kuukautiset loistavat poissaolollaan eikä haittais vaikkei niitä tuliskaan, voisin ihan hyvin tulla raskaaksi ilman niitä :LOL: . Alusta alkaen on ollut selvää ettei ehkäsyä käytetä vaan uusi saa tulla jos on tullakseen. Edellisten lasten kanssa menkat on alkanu joskus puolen vuoden tienoilla ja ihan säännöllisinä. Mäkin kanssa mietin tota testausta että kuinka usein niitä tekis yhden negan jo tehnyt. Peukkuja kaikille
Kiva sussu huomata, että on joku muukin "hullu", joka vielä viidennestä haaveilee :LOL:
Välillä tosiaan itseä epäilyttää, miten täyspäistä viidettä lasta on haikailla :/
Mutta on nuo vauvat niin ihania ja muutenkin iso perhe tuntuu omalta jutulta, joten eiköhän tässä vielä yksi menisi....
 
Moikka!
Kyllä se nyt näin meni että minä nyt sain sit ne hemmetin menkat :'( :'( ketuttaa, ärsyttää, itkettää |O :ashamed:
Saapi tosiaan nähdä että miten pitkä kierto, heitteleekö jne. Mä en vain käsitä et miten jo 7pv oviksesta et eiks normistikkin mene tuo vähintään 12-14pv :eek: En tiiä, niin tässä pitäis olla ONNELLINEN mut kun ei osaa et kroppa alkaa toimimaan ja nyt päästäis oikeesti jännittelee ym. Imetys ei ainakaan enää toimi ehkäsynä kun kerta täti löysi minut et sen puolesta ei ole kiire lopetella, vähennellä.

Mutta tsemppiä teille muille :hug:
 
Seawind muistaakseni poika oli sen 3kk kun menkat palasivat, ei mitään isompaa heittoa edes ollut. Niin no mähän en tänne pinkkaan oikeesti kuuluiskaan :ashamed: , mut kiva lueskella muidenkin imettävien kokemuksia :) .

Äiti vm70
pääset ainakin kiertopäiviä laskeskelemaan =) en minäkään usko imetykseen ehkäisykeinona, tietenkin voi haitata raskautumista jotenkin, koska meillä ei ainakaan vielä tärppiä ole kuulunut.

Pikaista raskautumista teille!

 

Yhteistyössä