Imettäessä raskautuneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imetän vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

imetän vielä

Vieras
Imettäessä raskaaksi tulleet: kipeytyivätkö rinnat alkuraskaudessa?
Tulevatko tissit siis kipeiksi vaikka ovat "käytössä" raskauden alussa?
Esikoisen kanssa ensimmäisiä raskausoireita oli kipeät rinnat ja aristavat nännit, onko sellaista odotettavissa vaikka imettää vielä esikkoa?

Minä imetin vielä täyspäiväisesti, enkä huomannut kipua tai arkuutta rinnoissa.
Ensimmäisessä raskaudessa rintojen arkuus oli ensioireena.
Joten omalla kohdallani arkuutta ei ollut, kun rinnat olivat "käytössä".

Mulla kolme lasta eikä ole rinnat kipeytyneet alkuraskaudessa. Mutta kolmatta kun aloin odottaa niin imetin vielä edellistä. En huomannut mitään erityistä, mutta siinä alkuraskaudessa tyttö hylkäsi oikeastaan kokonaan toisen rinnan eli ilmeisesti siitä väheni se maidontulo. tiesin kuitenkin jo olevani raskaana eli ei se mikään merkki ollut.

En huomannut kipua rinnoissa ennen kuin nyt, kun viikkoja on jo 17 ja imetys on tosi vähäistä. Tämä kipu tulee siis imetyksessä. Rinnat ovat kyllä taas kasvaneet, mutta ekasta raskaudesta taisi olla tosiaan noita rintaoireita jo aiemmin ja ne tuntuivat suuremmilta kuin nyt. Nyt vain oksensin ja olin väsynyt..

En muista aristusta, mua vaan närästi. Ja ihan päätettiin, että tulkoon seuraava kun on tullakseen, siis imetin eikä menkat olleet alkaneet, ja tulihan se heti, ekä yrityksellä, eli 2 viikkoa päätöksen ( ja suojaamattoman yhdynnän ) jälkeen oli testi plussaa.

Mullakaan ei ollut mitään oireita ja sain tietää raskaudestani viikolla 18. Odotin kaksosia ja aloin tuntea liikkeitä.

Laskettuaika määriteltiin ultran mukaan ja olin tullut raskaaksi vauvan ollessa noin 3 kk. Loppujen lopuksi ikäeroa tuli vain 1 vuosi 1 kk ja 6 päivää.

Yhteistyössä