Iltavirkku perhe neuvolatätin hampaissa

  • Viestiketjun aloittaja Tositorkku
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Taitaa se älykkäin ratkaisu olla jokaisen henkilökohtainen valinta. Eli iltavirkun kannattaa kouluttautua sellaiselle alalle, jossa voi tehdä töitä illalla tai yöllä. :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="minä";24578338]Kyllä se älykkäin / halvin ratkaisu olisi kieltää keinovalo. Kyllä pahinkin iltavirkku alkaisi lopulta torkkua istuttuaan monta tuntia pimeässä. :D[/QUOTE]
Mulla ainakin valo vaikuttaa todella paljon. Kesällä ei juuri unta edes tarvitse, mutta talvella tarvitsee sitäkin enemmän. Olenkin suunnitellut, että tänä syksynä ja talvena nousen ylös auringon noustessa ja menen nukkumaan auringon laskiessa. Ikävämpi juttu, jos jollain olisi asiaa marraskuussa klo 17, koska silloin mulla on jo kännykkä äänettömällä :D
 
"vieras"
Öh, kuinka myöhään tarvii valvoa olevansa iltavirkku? Itse saatan valvoa puolille öin helpostikkin ja herätä silti ilman ongelmia 7-8 aikoihin, mutta kuinka myöhään, nämä jotka herää vasta puoliltapäivin, valvovat vai onko heillä extra hyvät unen lahjat?
 
mie olen myös iltavirkku, tai oikeammin yökukkuja. miulle on normaalia mennä nukkumaan kymmenen ja yhden välillä sekä nukkua iltapäivään.
mutta erityisesti lapseni synnyttyä, jouduin tajuamaan että maailma pyörii aamuihmisten ehdoilla. miule on tosi rankkaa & luonnotonta nousta seitsemältä, niin paljon kuin tuota lasta rakastankin. neuvola, kampaaja, hammaslääkäri tms ajat pyrin aina ottamaan iltapäivään, olen pirun kiukkuinen jos pitää tyyliin yhdeksältä aamulla olla jossain... otan päiväunet aina kun se on mahdollista & vedän litratolkulla batteryä että pysyisin edes jotenkin tolkuissani.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24578451]Öh, kuinka myöhään tarvii valvoa olevansa iltavirkku? Itse saatan valvoa puolille öin helpostikkin ja herätä silti ilman ongelmia 7-8 aikoihin, mutta kuinka myöhään, nämä jotka herää vasta puoliltapäivin, valvovat vai onko heillä extra hyvät unen lahjat?[/QUOTE]
Mä nukkuisin mieluiten klo 04-12.
 
"kolmen äiti"
Vaikeata tämä on esim meidän perheessä siksi että
- minä ja mies ollaan molemma illan virkkuja ja aamun torkkuja
- yksi lapsista on illan virkku ja aamun torkku, mutta joutuu heräämään neljänä aamuna viikossa kouluun jo klo 7 (koulu alkaa klo 8)
- kaksi pienempää lasta herää 6-7 välillä aivan riippumatta siitä mihin aikaan ovat menneet nukkumaan.

Olemme siis pakolla joutuneet totuttautumaan ns "normaaliin" lapsiperherytmiin.
 
"vieras"
Minähän valvoisin ja aamulla nukkuisin. Mutta lapset ei. Joku kai ne jo laitoksella aivopesi tähän yhteiskunnan rytmiin. Ylös joka jumalan aamu viiden ja kuuden välillä. Joskus olen koettanut muuttaa lasten rytmiä, mutta siitä on seurannut vain hankaluuksia. Ne nyt vaan on tommosia.
 

Yhteistyössä