Iltavellin aloitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Parempien unien toivossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Parempien unien toivossa

Vieras
Vauvani täyttää ensi viikon lopulla 4kk. Ruokahalu on selvästi kasvanut tässä viime päivinä ja oma maitoni ei riitä pojalle, viime yönä poika heräsi kahden tunnin välein koko yön vaikka aikaisemmin nukkunut aluksi 4-5h, sitten heräily 2-3 tunnin välein. Olen aivan ihmisraunio väsymyksestä ja pyörryttää ym. Välillä pelkään että kaadun vauvan kanssa kun tuntuu päässä huippaavan tämän väsymyskierteen tähden. Ajattelin aloittaa antamaan iltavelliä josko se vähän pidentäisi hänen yöuntaan. Olen jo aikasemmin antanut rintamaidon ohella tuttelia sellaisen vajaat 2 dl päivässä mutta nyt viimeisen viikon aikana sitä on tarvinut jo antaa n.4-5 dl rintamaidon lisäksi.
Eli kysymykseni: Miten vellin kanssa tulisi toimia, annanko sitä ensin vain ihan pienen määrän vai voiko antaa esim. yhden desilitran verran jo kerralla? Miten annosta sitten lisätään?
Muun kiinteän ruoan antamista päiväsaikaan ajattelin kokeilla sitten kun poika on tosiaan sen 4kk.
Kiitos vastauksista!

Kannattaa aloittaa varovasti, jos masu ei kestä. Maissivelli on eka aloitusvelli ja sitä kannattaa aluksi sekoittaa maidon sekaan. Anna ihmeessä vauvalle lisäruokaa, ettei nälkäänsä heräile. Soseitakin voi ihan hyvin jo 4 kk ikäiselle ruveta antamaan.

Meilläkin huonosti nukkuva poika ja kokeilin sitten velliä parempien unien toivossa. Heräili noin neljä kertaa yössä. Vellin sekoitin omaan maitoon. Eka päivänä annoin 10ml velliä + 90ml maitoa, seuraavana 20ml ja 80ml jne. Porkkanaperunavelli maistui hyvin, muut ei oikein. Varsinkin maissivelli irvistytti niinkuin monella muullakin olen kuullut tekevän.Meille velli ei kuitenkaan sopinut ja yöt meni vieläkin mahdottomammiksi. Jätin ne suosiolla pois. Nyt poika 5kk ja syönyt puuroa 4,5kuukauden iästä. Yöheräilyt vähentyneet 2kertaan.

Yhteistyössä