Iltatähti -kokemuksia teiltä, joilla on useampi lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuumeinen

Vieras
Vauvakuume on iskenyt, ennestään löytyy 4 lasta, joista nuorin on 5v, seuraavat on n. 1.5v ikäerolla. Nyt haluaisin kuullu Teiltä kokemuksia, että miten olette jaksaneet "iltatähden" kanssa, kun vauva-arki tulee taas perheeseen muutaman vuoden tauon jälkeen. Ikää minulla on 35v, joten sekin mietityttää, että jaksaako niitä yövalvomisia enää samalla lailla kuin ennen...

Mieli tekisi kovasti vielä lasta, ja kovin montaa vuotta tässä ei enää ole jäljellä, joten päätös pitäisi pikkuhiljaa tehdä :-) Kertokaa omia kokemuksianne!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille tulee iltatähdet, vähän jännittää.

Ai kaksoset? Vau, onnea :flower:

Kyllä se vähän erilaista on, isommille pitää sitä aikaa nyhtää jostain, ettei aina olis se vauva siinä kainalossa kun isompien kans puuhailee.

Meille tuli tuo 'iltatähtönen' n 8 vuoden ikäerolla edelliseen. Oikein hyvin jaksaa vauva-arkea näin 'vanhanakin' vielä. :D Nyt siitä vauvan kanssa elämisestä oikeestaan vasta osaakin nauttia, ainakin minusta on niin tuntunut. =) :heart:

olla vielä se iltatähti. Iski nimittäin uusi vauvakuume nyt, napero on vuoden. Ja kolme kouluikäistä löytyy lisäksi.
Paljon enemmän olen nauttinut tästä kuopuksesta ja ihana olla kotona, kun lapset tulee koulusta. Ihmeesti noista isommista on ollut apua hoitamisessa ja viihdyttämisessä. Eivätkä ainakaan ole vielä kyllästyneet pikkuiseen, vaan hän on koko perheen "lemmikki."

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
olla vielä se iltatähti. Iski nimittäin uusi vauvakuume nyt, napero on vuoden. Ja kolme kouluikäistä löytyy lisäksi.
Paljon enemmän olen nauttinut tästä kuopuksesta ja ihana olla kotona, kun lapset tulee koulusta. Ihmeesti noista isommista on ollut apua hoitamisessa ja viihdyttämisessä. Eivätkä ainakaan ole vielä kyllästyneet pikkuiseen, vaan hän on koko perheen "lemmikki."

Sitä minä mietinkin, että vauvasta nauttisi varmaan nyt kaikin siemauksin, kun muut ovat isompia ja ehkä senkin takia, kun tietäisi sen olevan viimeinen.

No, mulla on nyt hieman pidempi ikäero lapsilla, eli nuorimman ja keskimmäisen ikäero on 12 vuotta. Eli meillä nyt on varsinainen iltatähti, pari viikkoa sitten täytti vuoden. Täytyy kyllä sanoa että on aivan ihana hoitaa pientä tämän ikäisenä ja tuollaisen ikäeron jälkeen. Nautin kaikesta touhusta tuon neitokaisen kanssa. Hyvin olen jaksanut valvomiset yms ja isommista lapsista on kummasti jo apua. Suosittelen!

Yhteistyössä