Iltatähti - Kannattaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syyslintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Syyslintu

Vieras
Esikoispojan kanssa (17v.) puhuttiin lapsista ja perheen perustamisesta. Hän käy lukiota ja kertoi kouluttautuvansa hyvin mutta hänen toiveensa olisi tulla nuorena isäksi. Poikani on todella lapsirakas mutta en vielä eilen kertonut, että hänestä on ehkä tulossa isoveli. Olen siis raskaana ja mietin vielä pidänkö lapsen. Mies on sanonut jo monia vuosia sitten että haluaisi yrittää. Mieskään ei vielä tiedä, mutta varmasti haluaa minun pitävän lapsen.

Täällä 41v ja sain iltatähtösen 9kk sitten. Jaksamisen kanssa ei ole ollut ongelmia. Kävi ilmeisen hyvä tuuri ja saatiin helppo ja tyytyväinen vauva joka nukkuu myöy yöt hyvin. Univelkoja ei ole juuri ollut. Isoveljestä on ollut paljon apua ja lapsilla on paljon iloa toisistaan. :-)

saatiin iltatähti,oltiin miehen kans 40v. ja esikoinen 12v. Minusta oli tosi ihanaa,vaikka vauva olikin vaativa ja yöt valvottava tapaus,niin ihanaa viettää taas vauva/pikkulapsielämää. Minäkin olin tosi väsynyt ja stressaantunut töistä,mutta hyvin minä vauvan jaksoin,ihanaa oli päästä töiden oravanpyörästä vielä hetkeksi pois.

Meillä vanhin on pian 17v. ja nuorin pian 4v. siinä välissä myös 2 lasta. 13v.oli siis vanhimman ja nuorimman välissä. mutta en katunut,vaikka tämä nuorin onkin ollut aika mammanpoikaa ja alkuun valvotti jonkun verran. tietty olen pidempään ollut sidottuna kotiin kun lapsilla on isommat ikäerot,mutta toisaalta etenkin vanhimmasta ja myös toiseksi vanhimmasta on apuakin,esim. vahtivat joskus pieniä.

Koska olen jo yli 40 enkä tiedä jaksanko vauvan hoitoa. Tietenkin mies ja ystävät auttaisivat mutta olen ollut loppuunpalanut ja tälläkin hetkellä sairaslomalla.
En ole itsekäs mutta minun on pakko ajatella omaa hyvinvointia. En halua olla huono äiti pienelle vauvalle.

Et ole itsekäs, vaikka et vauvaa pitäisikään/teettäisit abortin. Väestöräjähdys on vakavin globaali ongelma, eikä kenenkään pitäisi synnyttää lapsia, ellei todella, todella halua.

Ainakin minulle iltatähtöseni, jonka sain himppua alle 40-vuotiaana, on ollut valtavan iso ilo ja onni elämässäni. On ollut paljon työtäkin kyllä ja jaksamista on koeteltu, jo raskausaikana. Vaan niin ne vuodet vierivät ja iltatähtönenkin se on jo eskarilainen! Eli tuntui enemmän odotus ja vauvavuosi sekä taaperovuodet, mutta onnea ja iloa on myös elämäni täynnä ja selvitty on. En haluaisi kuvitella elämääni ilman pikkuistani!

Yhteistyössä