iltatähti..?

heipsan kaikki..päätin mäkin tulla tänne jutteleen kun tähän asti olen suurella mielenkiinnolla lueskellut teidän tarinoita..
Asia joka mietityttää on vielä yhden lapsen tekeminen/saaminen ennen kaikkea..aikaisemmasta liitosta jo nuoret teinit ja nyt nykyinen mies haluaisi vielä iltatähden..mitä kokemuksia,vaikeuksia lapsen saamisessa ym..kertokaa.. :wave: olen 38vee ja mies 48..ollaanko jo "liian vanhoja.." ;)
 
Et ole yhtään niin vanha kuin itse tunnet olevasi. Minäkin olen 34v ja odotan toista. Esikoisemme on jo 10v. Tämä iltatähti pitäisi syntyä helmikuussa eli hiihtoloman tienoilla. Ja kun vauvamme syntyy minä olen 35v ja mieheni siis 34v. Täysin suunniteltu ja odotettu vauveli. Esikoisemme täyttää sitten huhtikuussa 11v.
 
Hei, meillä on tulossa iltatähti, neljäs lapsi. Kun vaavi syntyy, olen 40 v ja mies 45 v. Aika kauan mietittiin, että ollaanko jo liian vanhoja, mutta sitten päätettiin, että ei olla. Esikoinen täyttää pian 12 v. Puoli vuotta kesti, että raskaus alkoi, eli yhtä kauan kuin esikoisen kanssa. Ihmisten reaktiot on ollut tosi ihania, kukaan ei ole ihmetellyt, että kuinka te nyt vielä noin vanhoina... Päin vastoin, hyvin moni on tullut sanomaan, että voi kun olisi vielä tullut tehtyä se yksi lapsi sitten vähän myöhemmin =)
 
Onpa mukava lukea täältä kannustavia mielipiteitä lapsen saamisesta "kypsemmällä" iällä.
Nimittäin kova, kova vauvakuume vaivaa, esikoinen 11 vuotias ja itse nyt 34v. Nyt vain kovasti toivon, että onnistuis....
 
Olen 38 vuotias iltatähden odottaja. Ensimmäinen sarja lapsosia on saatu nuorena, joten kun vauva keväällä syntyy isotsiskot täyttävät jo 18, 16 ja 12 vuotta. Sitten tästä ikä jutusta yleisesti... Ennen raskaaksi tuloa pohdin mielessäni kovastikin tätä ikäkysymystä ja jopa mieheni oli sitä mieltä, että ainakin hän (nyt 42v.) on jo liian vanha. Noin 3 vuotta asiaa kypsyteltiin ja mietittiin ja lopulta hänkin suli vauva-ajatuksille =) Ennen raskautta vierailin mm. keskustelupalstoilla, joissa haaveiltiin vauvoista ja raskaaksi tulemisista ja valtaosa haaveilijoista oli luonnollisesti nuoria naisia. Ehkäpä jotenkin sieltäkin jäi tuntuma, että olen jo tosi dinosaurus vauvoista haaveilemaan ja sitten vielä nämä omat "kuvitelmat" päälle, niin paketti olikin jo valmis! Ensimmäistä kertaa neuvolaan soittaessani kieltämättä tuli vähän "anteeksipyyntönä" todettua, että minähän olen sitten JO 38 vuotias odottaja... Tähän neuvolan täti ei heti kommentoinut mitään, jutteli ja kyseli niitä näitä asioita kunnes puhelun lopuksi vielä eritoten totesi että muuten, 38 ikävuotta on todella hyvä ikä olla raskaana! Eli kyseisen kätilön vakuuttaamana voin kertoa teille kaikille "ylivuotisille" haaveilijoille, että olette juuri oikeassa iässä tulemaan raskaaksi. Oma oloni on mitä mainioin ja innolla odottelemme kevättä koittavaksi että pikkupeikkomme näkee päivänvalon =)
 
Pikkupeikko09, mulla oli ihan sama kokemus, kun soitin neuvolaan ja sovin ensimmäistä neuvolakäyntiä. Mulla oli ikää vuosi enemmän eli 39. Mutta neuvolantäti ei mitenkään ihmetellyt raskauttani ja kun sitten itse nostin esiin ikäni "että mitähän kaikkia ylimääräisiä tutkimuksia mulle nyt tän korkean ikäni puolesta kuuluu", niin vastaus kuului ettei mitään... Raja meni 40-ikävuodessa, ja se siitä. No, sitten musta itsestänikin alkoi tuntua siltä, että en mä nyt sitten vissiin ihan vielä dinosaurusodottaja olekaan =)

Tuli muuten mieleeni tosikertomus siitä, kun yksi entinen työkaverini sai kolmannen lapsen perheen silloisen kuopuksen ollessa n. 12-vuotias: joka paikassa piti kuulemma kertoa, että ei olla uusperhe vaan ihan on samat vanhemmat lapsilla kuin kahdella edelliselläkin. Päätyivät sitten lopuksi lähes kättelyssä aina esittelemään itsensä "uusperhe mutta vanhoilla vanhemmilla"...
 
Meilläkin nuorin melkein 20 vuotias, ennenkuin saimme tämän tyttösen. Koska ystävät ja tuttavat tunsivat meidät, eivät ehdotelleet uutta perhettä. No mutta ymmärrän, uusioperheet ovat nykyaikaa.
 
Meille saapui iltatähti viime toukokuussa ja nyt kovasti toivotaan toista iltatähteä kaveriksi ja ikäähän meilläkin on jo 38 ja 40. Isommat tytökin 7, 14 ja 18 vuotiaita niistä on tosi paljon apua nuorimmaisen hoidossa.
 
Hei, minulla vähän sama tilanne kuin Ninulla. Eli täytän 40 noin kuukauden päästä, kun pikkuiseni pitäisi syntyä.

Pikkupeikko09, minäkin ajattelin, että olenpa vanha, ja vähän nolona kerroin lääkärilleni vauvahaaveistani. Hän olikin hyvin kannustava, ja sanoi vielä että pistäkäähän töpinäksi, ettei sitten kaduta, kun aika on kuitenkin vähissä. Siitä meni reilu kuukausi, kun lääkäri soitti minulle verikoetuloksista, ja oli aivan ihmeissään, kun totesin, että olenkin jo raskaana :flower:

Minulla on laskettu aika vasta elokuussa, joten en nyt vielä osaa täysillä ilakoida. Toivotaan että pikkuinen pysyy massussa, ja isot siskot saavat pikku siskon tai veljen!
 

Yhteistyössä