Iltasanomat: "Kommentti: Onko Sanna Marin pihalla vai armoton populisti?"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vihreiden Ohisalo paljastui porvaririistäjäksi, 1 500 euroa bruttona palkkaa kuukaudessa kokoaikatyöstä (8h/5pvää). Marin taas haluaa Suomesta Pohjolan Sveitsin, jossa ihmisille maksetaan kunnon palkkaa työhön uhratusta ajasta 👍
 
Varmaan joo jonkun verran molempia. Suurin osa poliitikoista on ainakin jonkun verran populisteja.

Silti Marin on monissa asioissa, ainakin Suomen oloissa, melkoisen ainutlaatuinen poliitikko. Erittäin fanitettu, ulkoisilla ja pinnallisilla seikoilla menestyvä. Mutta turha sitä itkeä, tämmönen tää maailma on. Substanssiosaajat ovat yleensä jossain muualla kuin politiikan huipulla. Ehkä sen sitten näin pitää ollakkin, kunhan osaavat kuunnella oikeita henkilöitä.

Suhtaudun Mariniin aika ristiriitaisesti. Joskus tuntuu, että on tosiaan latteuksia toisteleva nukke, ilman erityisen vahvaa omaa ajattelua. Mutta sitten toisaalta ajattelen, että tuonut Suomelle ulkomailla positiivista julkisuutta enemmän kuin kukaan muu. Melkoinen saavutus sekin.
 
vierailija
Vihreiden Ohisalo paljastui porvaririistäjäksi, 1 500 euroa bruttona palkkaa kuukaudessa kokoaikatyöstä (8h/5pvää). Marin taas haluaa Suomesta Pohjolan Sveitsin, jossa ihmisille maksetaan kunnon palkkaa työhön uhratusta ajasta
Sitten kun kaikkien palkka olisi vähintään se kolme tonnia niin sä itkisit kuinka kaikki on kallista.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Jutussa sanottiin, että Suomessa hyvin moni korkeakoulutettu ansaitsee alle 3.000 €/kk bruttona. Ekonomistit esittivät laskelmiaan miten koko korttitalo pettää, jos palkat nousevat.
Yksineläjänä ja entisenä totaaliyh:na minua ei ekonomistien jutut hätkäytä.
Sanna on realisti ja veti nopeasti hatustaan oikeat laskelmat.
Ei kukaan halua tehdä ilmaista työtä.
Serkkuni sanoi minua nuoruudessani Äiti Teresaksi. Moni on myöhemmin sanonut minua valaistuneeksi. Vaikka olen kuin erämaan nunna silti käyn ruokakaupassa ja maksan laskuni. Mietin joka päivä onko järkeä asua Suomessa. Täällä kaikki on niin helekutin kallista. En käy missään enkä osta mitään joutavaa. Repikää siitä.
Käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja akuuteissa vaivoissa yksityisellä lääkäriasemalla, jos tilanne niin vaatii.
Orpo ja kumppanit pelkäävät mörköjä, joita ei ole olemassakaan.
Raha on luotu kiertämään. Sijoittakaa oikeisiin kohteisiin ja ideoikaa uutta.
Älkää pelätkö maahanmuuttajia.
Oppikaa hymyilemään ihmisten keskellä.
 
vierailija
Jutussa sanottiin, että Suomessa hyvin moni korkeakoulutettu ansaitsee alle 3.000 €/kk bruttona. Ekonomistit esittivät laskelmiaan miten koko korttitalo pettää, jos palkat nousevat.
Yksineläjänä ja entisenä totaaliyh:na minua ei ekonomistien jutut hätkäytä.
Sanna on realisti ja veti nopeasti hatustaan oikeat laskelmat.
Ei kukaan halua tehdä ilmaista työtä.
Serkkuni sanoi minua nuoruudessani Äiti Teresaksi. Moni on myöhemmin sanonut minua valaistuneeksi. Vaikka olen kuin erämaan nunna silti käyn ruokakaupassa ja maksan laskuni. Mietin joka päivä onko järkeä asua Suomessa. Täällä kaikki on niin helekutin kallista. En käy missään enkä osta mitään joutavaa. Repikää siitä.
Käyn yksityisellä hammaslääkärillä ja akuuteissa vaivoissa yksityisellä lääkäriasemalla, jos tilanne niin vaatii.
Orpo ja kumppanit pelkäävät mörköjä, joita ei ole olemassakaan.
Raha on luotu kiertämään. Sijoittakaa oikeisiin kohteisiin ja ideoikaa uutta.
Älkää pelätkö maahanmuuttajia.
Oppikaa hymyilemään ihmisten keskellä.
Ja vielä kalliimmaksi Suomi muuttuu jos Sanna saa päättää Suomessa maksettavista palkoista. Sen jälkeen sun eläke ei riitä mihinkään.
 
vierailija
”Ja vielä kalliimmaksi Suomi muuttuu jos Sanna saa päättää Suomessa maksettavista palkoista. Sen jälkeen sun eläke ei riitä mihinkään.”

Sanna on uusimman kyselyn perusteella suosituin pm ensi vaalikaudella.
Inflaatio ei ole demareiden syytä.
Sellaista elämä on tuumasi Putin feikeille sotilaiden äideille. Jutussa luki, että tilaisuus on lavastettu.
Ex-liittokansleri sanoi, että Putin haluaa käyttää voimaa.
Hyvä tietää. Onhan minua aina sanottu vahvaksi naiseksi.
Sanat eivät aina auta sanottiin britin suulla. Tarvitaan myös tekoja lähettämällä esim. generaattoreita.
Ensi vuonna Suomeen muuttaa 40.000 ukrainalaista. Jos he pärjäävät tässä sarvikuonojen maassa, pärjään minäkin.
Tuskin minun tarvitsee olla leipäjonoissa notkumassa. Olen vähäruokainen.
Olet katkera persu tai kokoomuslainen.
Syön vaikka pettua mieluummin kuin lyöttäytyisin persujen ja kokoomuksen völkkiin. Jo ajatuskin saa kylmät väreet pintaan.
 
vierailija
”Ja vielä kalliimmaksi Suomi muuttuu jos Sanna saa päättää Suomessa maksettavista palkoista. Sen jälkeen sun eläke ei riitä mihinkään.”

Sanna on uusimman kyselyn perusteella suosituin pm ensi vaalikaudella.
Inflaatio ei ole demareiden syytä.
Sellaista elämä on tuumasi Putin feikeille sotilaiden äideille. Jutussa luki, että tilaisuus on lavastettu.
Ex-liittokansleri sanoi, että Putin haluaa käyttää voimaa.
Hyvä tietää. Onhan minua aina sanottu vahvaksi naiseksi.
Sanat eivät aina auta sanottiin britin suulla. Tarvitaan myös tekoja lähettämällä esim. generaattoreita.
Ensi vuonna Suomeen muuttaa 40.000 ukrainalaista. Jos he pärjäävät tässä sarvikuonojen maassa, pärjään minäkin.
Tuskin minun tarvitsee olla leipäjonoissa notkumassa. Olen vähäruokainen.
Olet katkera persu tai kokoomuslainen.
Syön vaikka pettua mieluummin kuin lyöttäytyisin persujen ja kokoomuksen völkkiin. Jo ajatuskin saa kylmät väreet pintaan.
Sannan suosio kertoo vain hänen kannattajiensa rajallisesta älykkyydestä.

Kyllä demareilla on oma osansa inflaation kiihtymisessä ennätyslukemiin. Et vain tajua sitä.
 
No Sanna, eikä kukaan muukaan pääministeri ei näistä palkoista päätä. Itse en osaisi tähän kysymykseen vastata, mutta ainakin 3000 on ihan helkkaristi liikaa.m Oisko jotain 1500 - 2000 välissä.

Marin ei kyllä taloudesta ymmärrä paljoakaan. Ei taatusti kuulu vahvuuksiin numeroiden pyörittely.

Alta kahden tonnin kuukausituloista ei pahemmin veroja tarvitse maksaa. PK-seudun ulkopuolella tuollaisella rahalla pärjää jo suht. mainiosti.

Tuet pitää kyllä suhteuttaa niin, että aina kannattaa töitä tehdä ennen kuin jäädä kotiin. Tuossa muuten alimpia palkkoja 4 vuoden takaa. Mielestäni aika kohdillaan.


Itekkin tehnyt vuosia opiskelun ohessa ja välissä esim.varastohommia. Kyllä niissä aika hyvin tienasi, tosin tuo työ on sellaista joka on oikeesti pakko tehdä. Kyllä siinäkin hommassa työntekijöillä oli isoja eroja. Semmonen tyyppi joka ahkerasti teki työnsä ja tuli tunnollisesti töihin kyllä palkkansa ansaitsi. Mutta siellä oli kyllä iso osa porukasta todella laiskoja ja myöhästyivät töistä lähes säännöllisesti. Poissaoloja todella paljon, siinä ei kyllä tule vastinetta edes sille pienelle palkalle.

No kai sekin silti on parempi, että on huono työntekijä pienellä palkalla kuin että makailisi kotona saadeen rahaa ilman mitöän vastinetta.
 
vierailija
”Sannan suosio kertoo vain hänen kannattajiensa rajallisesta älykkyydestä.”

Luultavasti sinunkin lähipiirissä on demarien kannattajia. Kirjoitustesi perusteella en yhtään epäile sitä, että et jötä kertomatta heille miten tyhmiä ovat kannattaessaan demareita.

Luin vauva av:n ketjun samasta aiheesta.
11:sta sivulla oli mielipiteitä laidasta laitaan. Älykkäimmöt ja sivistyneimmät kommentit puolsivat Sannan ehdotusta.
Joku Eurooppaan muuttanut kertoi kuukausipalkkansa, joka on yli tuplat Sannan ehdottamasta.
Älykkyyttä on monta lajia eikä sitä mitata lompakon paksuudella.
Olen nyt selannut aamun uutiset. Siellä i oli myös muutama twiitti ranskan kielellä.
Olen tyytyväinen kotimaiseen mediaan.
Tosin ihmettelen miksi vielä ei uutisoida brittien joulukuun terveysalan lakkoa. Ehkä ymmärsin eilen artikkelin väärin, kun en käyttänyt sanakirjaa. Älykäs kun en ole ja ADHD:ni verottaa osansa. Echo, Palstapesu, Setis, Lispetti ja moni muu moukaroivat minua nuijillaan maan rakoon.
Sieltä minä aina virkoan hymysuin.
Nyt kännykkä lataukseen ja elämään irl.
 
vierailija
No Sanna, eikä kukaan muukaan pääministeri ei näistä palkoista päätä. Itse en osaisi tähän kysymykseen vastata, mutta ainakin 3000 on ihan helkkaristi liikaa.m Oisko jotain 1500 - 2000 välissä.

Marin ei kyllä taloudesta ymmärrä paljoakaan. Ei taatusti kuulu vahvuuksiin numeroiden pyörittely.

Alta kahden tonnin kuukausituloista ei pahemmin veroja tarvitse maksaa. PK-seudun ulkopuolella tuollaisella rahalla pärjää jo suht. mainiosti.

Tuet pitää kyllä suhteuttaa niin, että aina kannattaa töitä tehdä ennen kuin jäädä kotiin. Tuossa muuten alimpia palkkoja 4 vuoden takaa. Mielestäni aika kohdillaan.


Itekkin tehnyt vuosia opiskelun ohessa ja välissä esim.varastohommia. Kyllä niissä aika hyvin tienasi, tosin tuo työ on sellaista joka on oikeesti pakko tehdä. Kyllä siinäkin hommassa työntekijöillä oli isoja eroja. Semmonen tyyppi joka ahkerasti teki työnsä ja tuli tunnollisesti töihin kyllä palkkansa ansaitsi. Mutta siellä oli kyllä iso osa porukasta todella laiskoja ja myöhästyivät töistä lähes säännöllisesti. Poissaoloja todella paljon, siinä ei kyllä tule vastinetta edes sille pienelle palkalle.

No kai sekin silti on parempi, että on huono työntekijä pienellä palkalla kuin että makailisi kotona saadeen rahaa ilman mitöän vastinetta.
👎Olet negatiivinen tyyppi.
 
vierailija
Asia on helppo hahmottaa tuntipalkan kautta kuukausipalkan sijaan. Siis mikä olisi tällä hetkellä kohtuullinen minimi? Sanoisin, että 11 euroa tunnilta eli 160 tunnin mukaan laskettuna 1760 euroa kuukaudessa bruttona. Mutta tuo on tosiaan minimi eikä mikään tavoitetaso. Ja onneksi varsin moni minimipalkkaduuneista on sellaisia, joissa on mahdollisuus tehdän vuorotyötä, ylityötä ja viikonlopputyötä ja kasvattaa sillä tavalla ansiotasoa.
 
”Sannan suosio kertoo vain hänen kannattajiensa rajallisesta älykkyydestä.”

Luultavasti sinunkin lähipiirissä on demarien kannattajia. Kirjoitustesi perusteella en yhtään epäile sitä, että et jötä kertomatta heille miten tyhmiä ovat kannattaessaan demareita.

Luin vauva av:n ketjun samasta aiheesta.
11:sta sivulla oli mielipiteitä laidasta laitaan. Älykkäimmöt ja sivistyneimmät kommentit puolsivat Sannan ehdotusta.
Joku Eurooppaan muuttanut kertoi kuukausipalkkansa, joka on yli tuplat Sannan ehdottamasta.
Älykkyyttä on monta lajia eikä sitä mitata lompakon paksuudella.
Olen nyt selannut aamun uutiset. Siellä i oli myös muutama twiitti ranskan kielellä.
Olen tyytyväinen kotimaiseen mediaan.
Tosin ihmettelen miksi vielä ei uutisoida brittien joulukuun terveysalan lakkoa. Ehkä ymmärsin eilen artikkelin väärin, kun en käyttänyt sanakirjaa. Älykäs kun en ole ja ADHD:ni verottaa osansa. Echo, Palstapesu, Setis, Lispetti ja moni muu moukaroivat minua nuijillaan maan rakoon.
Sieltä minä aina virkoan hymysuin.
Nyt kännykkä lataukseen ja elämään irl.
Anna-täti, et seuraa uutisia tarpeeksi kattavasti. Minä luin tuosta Britannian lakosta MTV:n sivuilta.

Muista en tiedä, mutta eikö @setis käytä nuijaansa lähinnä thai-naisystävänsä rakoon?

Sanna ei ikävä kyllä ole talousasioissa juurikaan avustajiaan fiksumpi (eli avuton). Turun Sanomien pakinoitsija Roope Lipasti kuvasi asiaa hienosti: "Sdp:n Matias Mäkynen, 32, ilmoitti, että valtion budjetti on pari miljardia ylijäämäinen. Tästä vedettiin se johtopäätös, että Pisa-tulosten huonontumisen on täytynyt alkaa viimeistään 20 vuotta sitten."
 
  • Tykkää
Reactions: setis
Muista en tiedä, mutta eikö @setis käytä nuijaansa lähinnä thai-naisystävänsä rakoon?
Näinhän se on, käytän vain ja ainoastaan häneen, muita naisia en kaipaakaan. Paitsi että haluan täsmentää, en ole koskaan maininnut häntä thaikuksi, vaan Aasiasta kotoisin olevaksi. Hän on syntynyt siellä jossain.

ps Hän on erittäin vapaamielinen ja on kyllä kehottanut minua, virallisesti sinkkua käyttämään sitä nuijaani myös muihin naisiin (kunhan hän on edelleen nr. 🥇 minulle), mutta olen sanonut että kiitos vaan, mutta ei kiitos. Haluan keskittyä vain häneen 😍😘
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Näinhän se on, käytän vain ja ainoastaan häneen, muita naisia en kaipaakaan. Paitsi että haluan täsmentää, en ole koskaan maininnut häntä thaikuksi, vaan Aasiasta kotoisin olevaksi. Hän on syntynyt siellä jossain.

ps Hän on erittäin vapaamielinen ja on kyllä kehottanut minua, virallisesti sinkkua käyttämään sitä nuijaani myös muihin naisiin (kunhan hän on edelleen nr. minulle), mutta olen sanonut että kiitos vaan, mutta ei kiitos. Haluan keskittyä vain häneen
Pahoitteluni, @Echo -syndrooma on iskenyt minuunkin. :eek: Hänelle kaikki aasialaiset ovat joko thaikkuja tai tsainoja.
 
  • Haha
Reactions: setis

Yhteistyössä