Iltapuuroksi veteen vai maitoon keitettyjä puuroja vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juulianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juulianna"

Vieras
Olen antanut 6kk ikäiselle vauvalle aamuisin veteen tehtyä puuroa (kauraa, ohraa, ruista) ja iltaisin maitoon tehtyjä (mannaa ja riisiiä) koska vauva on huonompi syömään iltaisin ja maitopuuro maistuu paremmin. Nyt mietin, että olisikohan vaikutusta yösyömiseen jos vaihtais puurojen paikkaa? Kun vauva heräilee yöllä 2x syömään vaikka syö 4-5 kiinteää ateriaa päivässä. Eli pitääköhän nuo aamupuurot paremmin nälkää kuin manna ja riisi?

voihan esim kaurapuuronkin keittää veteen. Meillä 6kk poika, syö 5 kiinteetä päivässä ja heräilee yössä n. 4-10 kertaa. Että teillähän on tosi helppoa!!!

Kyl luulisin. Keitätkö mihin maitoon puuron, tutteliinko? Voisin itekkin kokeilla, kun meillä puuro ei meinaa millään upota. Söisköhän sitten maitoon tehtyä paremmin..

Alkuperäinen kirjoittaja täällä tällälailla;22360689:
voihan esim kaurapuuronkin keittää veteen. Meillä 6kk poika, syö 5 kiinteetä päivässä ja heräilee yössä n. 4-10 kertaa. Että teillähän on tosi helppoa!!!

Niin kyllä tää tyttö saatta useammin herätä, mutta syö vain 2x. Ja toki se on aika vähän, mutta jostain syystä oon tajuttoman väsynyt öisin ja aamuisin, että olis kiva nukkua putkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä tällälailla;22360728:
Kyl luulisin. Keitätkö mihin maitoon puuron, tutteliinko? Voisin itekkin kokeilla, kun meillä puuro ei meinaa millään upota. Söisköhän sitten maitoon tehtyä paremmin..

Nutrician maitojauheesta tehtyyn. Veteen keitettyihin täytyy lisätä hedelmäsosetta ei ne muuten oikein maistu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja täällä tällälailla;22360751:
Nii siis meillä syödän ton verran ja siihen päälle vielä heräillään useemminkin. Mutta mihin maitoon uskaltaisin puuron keittää?

Et ilmeisesti muuten käytä korviketta? Sitähän ei tiedä kuin kokeilemalla mikä omalle lapselle sopii, mutta kaikkia niitä voi keittää. Eli vaikka siihen tutteliin.
Ja kaipa omaakin maitoa voi keittää, en tiedä?

Mä teen puuron veteen mut jäähdytän ja laimennan laittamalla sekaan korviketta (nyt isompana normimaitoa). Kaurapuuro, 4:n viljan puuro, kaura+ruis, riisipuuro on kaikki ihan ok makusia ku tekee ensin veteen ja lisää sitten maitoa.

Ootko antanu vielä muita ku kauraa, vehnää, riisiä? jos niistä ei oireita ni seiraavaksi kokeilisin sitä kaura + ruispuuroa.

Meil tämä nuorempi on iltasyöjä, eli syö n. klo 17 iltaruuan n. klo 19 välipalaa ja n. klo 20 iltapuuron + maitoa nukkumaan menee n,klo 21

Kaisa, olen siis antanut kaikkia yksistään (paitsi ruista) ja sitten sekaisin kauraa, ruista ja ohraa. Mutta iltaisin vain noita mannaa ja riisiä..
Vai oliks tää kommentti mulle? :D

Kaisa, olen siis antanut kaikkia yksistään (paitsi ruista) ja sitten sekaisin kauraa, ruista ja ohraa. Mutta iltaisin vain noita mannaa ja riisiä..
Vai oliks tää kommentti mulle? :D

jeps.. :D kokeile antaa illaksi jotain tuhdinpaa.. manna ja riisipuuro on ravinta-arvoltaan aika heikkoja, eivätkä pidä nälkää. Jotain kuitupitoisampaa joka sulaa hitaammin vatsassa. Tosin ei kannata eka iltana antaa kovin isoa annosta ettei käy sit niin et annos on liian tuhti :D

Jos lisä energiaa tarvii ni myös maidottomasta margariinista (tai laktosittomasta voista) saa mukavasti lisämakua puuroon. Myös esim. piltin hedelmä/marja + vilja soseet on ihan ok vaihtoehto varinkin aamupalaksi.

Tosiaalta 6kk ikäinen on kuitenki melko pieni vielä!! ei haittaa vaik syöki vielä yöllä. Jos syö päivällä reippaasti kiinteitä voi käydä niin et tankkaa sit yöllä nestettä.

[QUOTE="Kaisa";22360856]Tosiaalta 6kk ikäinen on kuitenki melko pieni vielä!! ei haittaa vaik syöki vielä yöllä. Jos syö päivällä reippaasti kiinteitä voi käydä niin et tankkaa sit yöllä nestettä.[/QUOTE]

Neuvolassa puhuttiin, että enemmän kiinteitä että jää yösyönnit pois. Tuli tunne, ettei enää pitäis öisin syödä. Mut toki annan jos toisella nälkä on. Ja voi olla noinkin, että nesteitä tankkaa. Juo maitoa kyllä kerralla 120ml.

Neuvolassa puhuttiin, että enemmän kiinteitä että jää yösyönnit pois. Tuli tunne, ettei enää pitäis öisin syödä. Mut toki annan jos toisella nälkä on. Ja voi olla noinkin, että nesteitä tankkaa. Juo maitoa kyllä kerralla 120ml.

Mä en nää mitään pahaa siinä et vauva hörppää janonuomaa yöllä. Ootko kokeillu vähentää yöjuoman määrää? Ite vähensin ensin n.10-20ml kerrallaan ja sit toinen syöttö pois ja lopulta laps jätti kummatki syötöt pos, ku aloin likempänä 8kk ikää antamaan yöllä vain vettä.

Toisaalta pitää muistaa sekin että juohat useat aikuisetkin yöllä vettä esim. ku käyvät wc:ssä (tai mä ainaki juon).

Jos sinua ei häritse se yöllä herääminen ni antaisin yöllä juotavaa..

Mä en nää mitään pahaa siinä et vauva hörppää janonuomaa yöllä. Ootko kokeillu vähentää yöjuoman määrää? Ite vähensin ensin n.10-20ml kerrallaan ja sit toinen syöttö pois ja lopulta laps jätti kummatki syötöt pos, ku aloin likempänä 8kk ikää antamaan yöllä vain vettä.

Toisaalta pitää muistaa sekin että juohat useat aikuisetkin yöllä vettä esim. ku käyvät wc:ssä (tai mä ainaki juon).

Jos sinua ei häritse se yöllä herääminen ni antaisin yöllä juotavaa..

Niin no tuo 120ml on aika paljon meidän tytölle. Sen verran on aina syönyt yhdellä aterialla ennen kuin vaihdoin kaikki ateriat kiinteiks. Eli oletan, että vauvalla on nälkä kun noin paljon juo.
Tää nyt on vähän ristiriitaista koska yöllä herääminen väsyttää mua todella kovasti, mutta en halua toista nälässäkään pitää. Mistä tiedän onko yösyömisten vähentämisestä haittaa?

Yhteistyössä