Iltapesu-systeemit +1-v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anin

Vieras
Siis voi olla, että kyselen tyhmiä, mutta miten te hoidatte iltapesut taaperoillanne? Tarkoitan nimenomaan kasvojen/pepun/käsien ym. pesuja ennen nukkumaan menoa. Sylissä, istuallaan, seisten jakkaralla, miten?! Meillä on ollut vessassa pesukoneen päällä "vaipanvaihtopiste" vauvaiästä lähtien, koskapa käsienpesuallas on kätevästi vieressä, mutta nyt kun poika on jo yli 1-v ei ko. systeemi onnistu. Olen siis kohdellut 1-vuotiasta vielä kuin vauvaa... :ashamed: . Selällään vaihdettu vaipat, pesty naamat, kädet ja pylly altaan yllä roikottamalla. Ilmankos äidillä on ranteessa jännetupintulehdus :D . Apua, älkää kivittäkö! Ja on vielä sanottava, että poika oppi vasta n. kk sitten seisomaan tukea vasten...

Meillä on sellainen lasten jakkara taikka miksi sitä nyt sanoisi.. jonka päällä poitsu 1v 1kk seisoo lavuaarin edessäja sitten vaan pestään nassut ja tassut. Ei pidä tehdä asioista liian monimutkaisia :) Mutta meillä ei hampaiden pesu onnistu muuten jos ei saa samalla läärätä vesihanalla :/

Meillä on pinnasängyn päällä edelleen hoitotaso jossa hoidetaan vaipanvaihdot. Kädet ja kasvot pesen iltapesuilla ensin just silleen roikottamalla ja sit heivautan pepun lavuaariin ja sit hoitopöydälle. Kunhan poika jaksaa seistä koko toimenpiteen ajan niin sit luovutaan hoitotasosta.

Meil kuule kans hidetaan 1v lähes kuten vauva. Naamapesut ja käsien pesut aamuisin ja pylly tietty sillai lavuaarissa "roikottamalla". Iltapesuilla on vähä "isompi tyttö" ku käy aina suihkussa isin tai äitin kanssa ja läträä itte suihkulla. Mut sit vaippa taas hoitotasolla selällään ollessa. Päivisin käytetään housuvaippoja et sit ei "nöyryytetä" liiaks kun vaippa vaihtuu ihan seisallaan. :laugh: Ja eipähän tuo selällään lattialla kauaa kestäis, että sen tähdenkin niitä housuvaippoja menee. Lattiakoroke lavuaarin eteen on harkinnassa meilläkin, mut en usko et ylettyis siit itte käsiä pesemään viel piiiiitkään aikaan.

meillä mää pistän neidin istumaan lavuaarin reunalle, tai sit käytän pesupyyhkeitä, ne on käteviä. Kylvyssä käydään kesäisin n. 3 kertaa viikossa muuten harvemmin. Kädet pestään joko roikottamalla tai sit neiti istuu sylissä ja minä pyntyllä. Kohta toki vois ostaa kotokkeen.

meillä aika nopeet pesut, kylpy on sit eri juttu.

Niin meilläkin hoidetaan kun vauvaa. Vaipat vaihdetaan hoitopöydällä ja pesut roikottamalla. Olenkin ajatellut pitäisikö ostaa housuvaippoja. Jotenkin se hoitopöytä on vielä hyvä kun siinä saa tehtyä rasvaukset yms. kivasti. Pojalla ikää 1 v 3 kk.

Meillä neiti 1v3kk seisoo pikkujakkaralla, kun pestään kädet ja naama, niitä sitten pesisikin itse vartin kerrallaan.. ;) Peppupesut roikottamalla.. Vaipan vaihto ei ole moneen kuukauteen onnistunut makuuttamalla vaan housuvaipat olleet käytössä.. Ja muilla siis vielä onnistuu.. ja mä olen aina luullut, että meidän neiti on kiltti ja suostuvainen kaikkeen... :D

Meillä neiti 1v2kk. Haikea muisto vain kun makasi paikoillaan.. Eli housuvaippoja käytetään silloinkin jotain kädessä että pysyy aloillaan. Pyllyn pesen istuttamalla jalat lavuaarin reunalla ulkopuolella ja peppu sisäpuolella. Usein yrittää vääntäytyä pois mutta helpompi pideltävä, ranteet näinkin lujilla. Huono puoli on että ihan aina ei näe kaikkia taipeita.. Käsi ja naamapesu tehdään pikaisesti, hampaat pestään jos suostuu, äiti yrittää kyllä kaikkensa. (peili, yhteispesu, pakkopseu, oma pesu, äiti pesee) Hoitoalusta ollut monta kuukautta lattialla, äidille epämukavaa mutta varmasti turvallista.

Täällä taapero 1v3kk ja housuvaipat olleet käytössä jo 8kk lähtien, ei toivoakaan että selälleen vaiheltaisiin vaippoja. Pylly pestään roikottaen lavuaarin päällä ja nyt kesällä ollaan joka ilta käyty suihkussa, tykkää itse suihkutella ja unikin tulee puhtosena paremmin =) . terkkuja vaan kaikille taaperoille :wave:

Meillä on jo lähes 2 v tämä tenava, mutta ollaan jo tosi pitkään hoidettu kuin "isompaa". Siis tämä kesä oikeastaan, eli n. 1,5 vuotiaasta...
Eli käsien ja kasvojen pesu JOKA KERTA kun tullaan sisälle, koska ulkona on mennyt aika likaiseksi ja rymyää joka paikassa, kerää roskia yms..
Meilä ei ole sitä korokejakkaraa vessassa, pitäisi hankkia, joten olen roikottanut sylissä edessäni. Nestesaippuaa käsiin, sitten hierotaan käsiä (opetusta samalla :) ) ja huuhdellaan ja sitten kasvot..

Illalla sama juttu. Joka ilta en ole viitsinyt suihkurumbaan alkaa. Jos jalat on likaiset, olen pessyt siinä lavuaarissa varpaatkin niinä iltoina kun en ole viitsinyt suihkutella. Iltaan kuuluu myös hampaiden pesu.

No, välillä tulee lipsuttua eli joka ilta ei kaikki ole niin perusteellista, ei lapsi siihen kuole, kasvattaapa vastustuskykyä kun ei joka ilta pese ihoa suojaavaa normaaliflooraa, ihmiseen kuuluvaa normaalia bakteerikantaa pois.. siinäkin on yksi syy miksi emme läträä joka ilta suihkussa ja vannassa.

Kiitos kaikille, jotka vaivautuneet vastailemaan :flower: . Muuten kyllä itsekin käyttäisin housuvaippoja, mutta meidän poika on niin hoikkanen (etenkin vyötäröltä), että housuvaipat eivät oikein tahdo pysyä päällä! Kun noita teippivaippoja saa kuitenkin kiristettyä ja välillä tuntuu, ettei riitä vara niissäkään :/ . Suihkussa ja kylvyssä poika tykkää käydä, mutten ole minäkään joka ilta ruvennut käyttämään. Pitänee jonkinmoinen pikkujakkara hommata, kun kaveri sentään pysyy tukea vasten pystyssä, niin jospa iltapesut alkaisivat sujumaan helpommin. Hyvää kesän jatkoa kaikille! :wave:

Yhteistyössä