Oletko tarjonnut puurot millä tavalla? Meillä on pikakaura- ja riisihiutaleista tehdyt puurot ainoita omatekoisia, jotka kelpaa ja aina olen valmistanut näin: ½dl hiutaleita ja 1dl vettä-->kypsennys mikrossa. Sekaan ½purkkia jotain vauvan hedelmä- tai marjasosetta ja maitoa lantringiksi, jos on liian tönkköä. Tyttö syö paremmin, kun on vähän löysempää. Joskus laitan ripauksen hedelmäsokeria sekaan, jos maistuu itsestäni liian "happamalle", vähän soseesta riippuen. Olen varmaan itse opettanut turhan ronkeliksi, mutta hyvä, että edes näin menee. Päiväkotiin menee vasta 10 maissa, eikä siellä puuroa ole päässyt syömäänkään/opettelemaan.
Niin, ja saunailtoina tai muuten kiireisempinä iltoina (tai aamuina) meilläkin syödään purkkipuuroja. Niistäkin kelpaa oikeastaan vain pari makua.
Ja sitten vielä: Tyttö syö aamupuuronsa kiltisti, kun annan aina väliin pienen murusen leikkelekinkkua ja sanon, että ensin puuroa ja sitten kinkkua. Omassa kädessään on voileipä. Jos annan koko kinkkusiivun, niin se menee saman tien kokonaan, mutta näin tytöllä pysyy mielenkiinto puuroonkin pitempään. Kinkku on siis hänestä suurta herkkua. Ja ihan on nitriitillistä :ashamed: ohuen ohutta kylläkin, joten yhdessä siivussa/päivä tuskin on sitä liikaa. Muuten syötän tytölle vain nitriitittömiä makkaroita. Menipä taas jo aiheen vierestäkin
.