iltapala galluppia - ongelmana liika leipä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jossu"

Vieras
mulla siis ongelma. just tossa laskin kiloklubilla mun päivän ruoka juttuja ja peräti 60 prosenttia tämänkin päivän ruuista on tullut hiilareista, ja ne leivästä.
mutta en osaa aamuisin tai iltaisin syödä muuta. mitä muuta tilalle? koko ajan vedän ruisleipää ja juustoa... aamulla 2 leipää illalla 2 leipää. joskus jotain muroja syön mutta niissäkin hiilareita saman lailla. onko puurossa niin paljon?

kertokaa mitä te syötte aamuisin ja iltaisin muutakun leipää? jogurtissakin on kauheena kaikkea kaloreita sun muita..emmää osaa tätä karppauksen alotusta yhtään, oon ihan surkee :/:/ en mitään pussikeittoja ala vetämään ainakaan. ihan normaali ruokaa mutta mitä? semmosta jota kaupasta saa, ja mielellään ohjeita siihen jos se täytyy tehdä!

kiiitos :)

Jätä ensimmäisenä valkoinen vehnäjauho ja sokeri kokonaan pois, siinä jo iso osa karsiutuu. Eli leipä juu ruisleipänä, kokeile päällysteeksi kasviksia, erilaisia juustoja (kohtuus rasvan kanssa), lihaa. Jugurtti maustamattomana (tai pilko siihen esim omenaa). Hyvä alku terveelliseen aamiaiseen, aamulla tarvitaan kuitenkin jotain hiilareitakin että elimistö pääsee käyntiin.

Jos karppaat niin luonnonjogurttia marjoilla, korkeintaan makeutusainetta joukkoon (ei sokeria!) Jätät sen leivän pois ja syöt juuston ja leikkeleen pelkästään, kasviksia voi syödä aamullakin. Rahkaa, marjoilla/hedelmillä.... Puuro nyt ei ehkä oo ykkösvaihtoehto jos karppaat.

ite en laske mitään kaloreita, hiilareita tai muutakaan.. mutta meillä koko perheellä menee aamusin ja iltasin paljon hedelmiä ja esim. itse keitettyä kiisseliä, jolloin sekerin määrää on helppo tarkkailla.. myös täysjyväpuurot kuuluu meillä marjakiisselin kanssa aamupalapöytään. ja lapsilla herkkua nyt on ite tehty smoothie, eli puolikas banaani pakastimeen viipaleina puoleksitunniksi ja tehoseloittimeen purkillinen mansikoita tai mustikoita ja joukkoon puolikas banaani..

rahkaa, maustamatonta jugurttia, marjoja, vihanneksia, hedelmiä, paistettua/keitettyä kananmunaa, näkkäriä, leikkeleitä ja juustoja. näistä koostuu mun aamu-/iltapalat. En tosin karppaa, mutta en syö leipää enkä puuroja.

Kokeile esim. pieni annos rahkaa pilkotulla hedelmällä/marjoilla, paistettu kananmuna salaatin kyljessä, näkkäriä/ruissaria jonka päällä kunnon kerros vihanneksia ja pari siivua leikkelettä/juustoa.

Yhteistyössä