Iltapäivän ruokapino!

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Perunamuusia,itsetehtyjä lihapullia, ruskeaa kastiketta. :p
Porkkanaraastetta ja vesimelonisalaattia. :p
miten teet ruskean kastikkeen? mä en osaa tehdä hyvää...
Ihan sillai että sulatan margariinin pannulla ja annan hetken sen ruskistua sen verran että se keltanen väri muuttuu rusehtavaksi.
Sitte lisään jauhoja sillai sopivasti että se margariini jauhoseos on aika löysää.
Sit ruskistan sitä ja lisään veden. Lisään lihaliemikuution/kuutioita (riippuu kuinka ison kastikkeen teen) sitte lisään vaan erilaisia mausteita.
:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Perunamuusia,itsetehtyjä lihapullia, ruskeaa kastiketta. :p
Porkkanaraastetta ja vesimelonisalaattia. :p
miten teet ruskean kastikkeen? mä en osaa tehdä hyvää...
Ihan sillai että sulatan margariinin pannulla ja annan hetken sen ruskistua sen verran että se keltanen väri muuttuu rusehtavaksi.
Sitte lisään jauhoja sillai sopivasti että se margariini jauhoseos on aika löysää.
Sit ruskistan sitä ja lisään veden. Lisään lihaliemikuution/kuutioita (riippuu kuinka ison kastikkeen teen) sitte lisään vaan erilaisia mausteita.
:p
no tolleen mäki teen mut ei siit tuu joteski yhtää herkullista... :| ai mut mä laitan usein siihen tomaattipyreen, jätämpä sen pois seuraavalla kerralla, jos se onkin se joka tekee sen kirpakan maun siihe.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
no tolleen mäki teen mut ei siit tuu joteski yhtää herkullista... :| ai mut mä laitan usein siihen tomaattipyreen, jätämpä sen pois seuraavalla kerralla, jos se onkin se joka tekee sen kirpakan maun siihe.
Jos käyttää tomaattipyrettä niin kannattaa lisätä sit sokeriakin. tai sit käyttää pelkkää tomaattisosetta.

 

Yhteistyössä