Iltalehti ja iltasanomat, Voi v....u oikeasti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mies..

Jäsen
23.09.2014
215
0
16
Teen periaatepäätöksen ja lopetan pysyvästi molempien paska lehtien ostamisen, ei jumalauta noi jutut on niin luokattomia kuin olla voi..
Otetaan vaikka esimerkkinä tämä työttömän maisterin tarina..

Viimeksi muokattu:
Mä olen ostanut tasan kerran eämässäni jommankumman. Silloin, kun serkkutyttö pääsi ylioppilaaksi ja piti etsiä nimi lehdestä.

En osta. En lue. Ja vältän vielä avaamasta linkkeääkin. Mä saan kyllä uutiseni luotettavammilta sivuilta.

no kyllä mä aikoinaan pitkillä juna matkoilal kyttäsin iltasanomia kuin roope ankka konsanaan kuka jättää penkille ja sitten kun sellanen taphtu singahdin salamanoppesti ja nappasin sen lehden :)

ne on kyllä täyttä soopaa, esim. otsikot ei vastaa yhtään varsinaista juttua

Mun mielestä se on ihan parasta.
Mä vieläkin, aina välillä, kerta toisensa jälkeen, menen halpaan niiden otsikoiden kanssa. kun jutut lukee, niin ei, ne ei todellakaan vastaa otsikkoa.
Kyllä siinä vaiheessa tekis mieli läpsästä itseä poskelle ja torua, että sä et voinut mennä TAAS tähän.

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Muakin on alkanut veetuttaa tuo narina siitä että työttömät sais muka liikaa tukia. Sitten on napattu muutama joka saa ansiosidonnaista ja viitsii leveillä miten työnteko ei kannata.

Suurin osa työttömistä haluaa saada töitä ja työttömänä olo ei todellakaan rikastuta ketään.

Taas on joku kokoomuslainen nilkki-toimittaja asialla, ajamassa hyvinvointivaltiotamme alas tällaisilla tyhjänpäiväisillä väitteillä.

NIIN SAMAA MIELTÄ!!! ärsyttävän liioitellut otsikot, tyyliin HIIRI TEURASTI LEHMÄN, sitten meet avaamaan sen linkin ni hiiri purrut lehmää varpaaseen tms.. aarg!!! no enpä osta lehtiä, netistä tulee vaan päivittäin selattua kuivuuksissaan kaikki paskajutut läpi..

Mitäs vikaa tuossa työttömän maisterin tarinassa oli?

Jätetty varmasti aika paljon faktoja kertomatta ja otsikko tehty todella kirkuvaksi, ja tuo nyt oli vaan yksi esimerkki.. Pitäsi etsiä se hs alkuperäinen juttu ja katsoa kuinka paljon siinä on ollut enemmän tietoa.
Nyt tuossa annetaan mun mielestä ymmärtää että tuo olisi normaalia.

Viimeksi muokattu:
Jätetty varmasti aika paljon faktoja kertomatta ja otsikko tehty todella kirkuvaksi, ja tuo nyt oli vaan yksi esimerkki.. Pitäsi etsiä se hs alkuperäinen juttu ja katsoa kuinka paljon siinä on ollut enemmän tietoa.
Nyt tuossa annetaan mun mielestä ymmärtää että tuo olisi normaalia.

Noh tässä Kela-sanomien esimerkissä (sivulla 7) kerrotaan esimerkkitapaus Vantaalaisesta kahden lapsen yksinhuoltajasta joka saa sosiaalietuuksia laskelman mukaan n. 1870€ kuussa käteen:

Elamassa_02_2014

Tuon verran nettotuloa saadakseen täytyy tienata bruttona jotain 2600€ kuussa, eikä siinä vielä kaikki. Päästäkseen töihin täytyy lapset viedä päivähoitoon, ja noilla tuloilla se lienee jotain pari sataa euroa per lapsi kuukaudessa. Vantaan päivähoitomaksut:

http://www.vantaa.fi/instancedata/p...vantaawwwstructure/100852_523048_20140801.pdf

Työssäkäynnistä tulee myös muita kuluja, matkat, työmaaruoka, vaatteet jne. Jos noille kuluille laskee vaikka 200€ kuussa, niin näin ollen bruttona tuon henkilön pitäisi saada palkkaa sellainen 3600€ - 3700€ kuussa jotta saisi nettona saman elintason tun tuo esimerkin YH-äiti.

Ja siinä tapauksessa täytyisi äidin raahautua joka päivä töihin, eikä saisi viettää päivää kotonaan lasten kanssa (joka siis lienee lapsen kehityksen kannalta hyvin tärkeää). Eli siinä suhteessa miinukselle jäisi koko touhu noillakin tuloilla...

Niinno tuossahan oli ilmeisesti laskettu erittäin upeasti niin että töissä käydessä saa pelkästään palkan..
Ja etuuksien mukana laskettiin mm lapsilisät 3 lapsesta ja elatustuki.. Olisikohan lapsilisät ja elatustuki kuitenkin maksettu myös työssä ollessa.. Eikä tuossa mainittu sanallakaan siitä että tuo ansiosidonnaisen kestosta

tuosta puuttui se että 500 päivän jälkeen naisen tulot romahtavat normaali toimeen tulotuen asteelle, jolloin hän saa noilla spkseillä tukia jonkun 1800€/kk joka on aika paljon vähemmän kuin 2700-2800 joka oli hänne nettopalkkansa.

Tuosta päivähoitomaksut ja työssäkäyntikulut pois niin ollaan kyllä aika lähellä tuota 1800 euroa...

Se ei liene tarinan pointti vaan se että tuosta jätettiin asioita kertomatta jotka vaikuttavat aivan helvetisti kaikkeen. Annettiin kuvaa hän saa rapiat 3000 kussa käteensä sormia napsauttamalla..
Noista is kommenteista näkee ettei ihmiset oikeasti ole ymmärtänyt mitään tuosta.

Yhteistyössä