Iltalehden juttu Erkki Toivasesta, miksei mainittu suoraan miesystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos homous on niin ihannoitavaa, miksi sitä ei voi avoimesti myöntää? Taitaa toimittajaakin hävettää E. T:n homoilu, vaikka itsehän aikuinen päättää harrastuksistaan...

Onko muka nainen? Luulin, että Lennox on miehen nimi ja jo vuosikymmeniä palstoilla on vihjailtu, että olisi mies.

Ja minua ei häiritse onko mies vain nainen vaan se miten jutuissa kierrellään asiaa, kun oikein pelätään, ettei voi mainita sanaa mies tai nainen. Eli vastaisi samaa jos joku kirjoittaisi vaikka vauvapalstalle ja ei voisi mainita sanaa vauva ym. vaan kiertelisi ilmaisua koko ajan.

Minusta sukupuolta ei tarvitse turhaan korostaa uutisoinnissa, mutta olet kyllä oikeassa, että Lennox Walker on mies. Erkki Toivanen ei edes salaillut sitä asiaa. Tosin ei myöskään huudellut sitä pitkin kyliä, kuten joidenkin julkkisten täytyy.

Se, että hän on ollut naimisissa ja on vielä tytärkin ei tarkoita, etteikö mies voisi olla homo tai bisse.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;24237939:
Jos homous on niin ihannoitavaa, miksi sitä ei voi avoimesti myöntää? Taitaa toimittajaakin hävettää E. T:n homoilu, vaikka itsehän aikuinen päättää harrastuksistaan...

Julkistatko sinä kaikki taipumuksesi? Nikiksesi muuten sopisi paremmin lääkärin tarpeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;24237939:

Jopas lääkärillä on sivistynyt mielipide. Mistä takahikiän yliopistosta ole valmistunut? Tai ostamallahan lekurin paperit saa.

Sinuahan on luultu mustalaiseksi. Taitaa sinua hävettää se. Mutta omapahan on harrastuksesi. :D

Kun Allan Hagert oli kutsuttu Linnanjuhliin, hänen avecinsa esiteltiin "elämänkumppanina"... olkoonkin ihan heteropari.

Nais- tai miesystävä ei ole yhtä pysyvän kuuloinen, kuin elämänkumppani tai avopuoliso. Tai puoliso, siippa tms.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="tööt";24238748]Julkistatko sinä kaikki taipumuksesi? Nikiksesi muuten sopisi paremmin lääkärin tarpeessa.[/QUOTE]

Lobotomian tarpeessa nimimerkkilääkäri ei ainakaan ole, se kun on tekstistä päätellen jo menestyksekkäästi hänelle suoritettu :)

Joo, mediahan jätti aikanaan presidentin juhlissakin mainitsematta Tove Janssonin elämänkumppanittaren, mainitsi vaan rakastetun lastenkirjailijan olevan kättelyvuorossa.

Media on media on media.

Mie oon usein huomannut, että homomiesten miesystävät mainitaan esim. sanoilla kumppani tai partneri. Ja lisätään vielä pitkäaikainen, jos ovat olleet pitkään tosiaan yhdessä. En ymmärrä tuota. Sen sijaan heteropareista käytetään sanoja tyttö-/naisystävä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Lennox Walker on nainen. Erkki Toivanen on ollut naimisissa, vaimo kuollut ja tytär asuu lontoossa :)

---->

Yhteisen projekin tiedoista poimittua:
Directors:
Mr E. Toivanen
appointed 26 Jul 2001
Mr L. Walker
appointed 26 Jul 2001

Notta miten niin nainen. Itselle on aivan sama kuka kenenkin kanssa on mutta naiseksi en tuota Erkin Lennoxia ikinä arvellut.

En tiennyt että hänellä on tytär! Mikä mahtaa olla hänen nimensä ja mitä hän tekee? Varmasti sivistynyt yksilö kuten isänsäkin. Entä entinen vaimo, kuka hän oli?

Homous ei ole synti. Kaikki eivät tahdo tulla ulos kaapista vaikka asiat yleensä selviää ennemmin tai myöhemmin. Mitähän mieltä esim. Juha-Veli-Jokinen on tästä asiasta?

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=7399503&posted=1#post7399503

No en minäkään arvannut Toivasen olevan homppeli,vaikka sukuuni kuuluukin äitini puolelta.Sinulle joka kirjoitit ettei homous ole synti,haluan sanoa että KYLLÄ SE VAAN ON!
Halusit tai et.ISO KIRJA sanoo näin ja minä ainakin uskon siihen kirjaan.EN silti tuomitse ketään,Jumala tuomitkoon,ja jokainen vastaa Hänen edessään sit joskus teoistaan.Ei siinä sen ihmeempää ole.Annetaan Erkin levätä haudassaan ja on hirmu harmi että meni pois.Hän oli miellyttävä ja fiksu toimittaja.Älkäämme enää spekuloiko suuntaustaan.Ja voimia hänen tyttärelleen,on surullista menettää vanhempi.Ja sureehan häntä moni muukin,kuten minä,vaikka mielipiteeni homoudesta on tämä,mutta nyt on kyse ihmisestä eikä hänen ns."leimastaan".Joten voimia kaikille Erkki Toivasta kaipaaville.Ei mulla muuta...

No en minäkään arvannut Toivasen olevan homppeli,vaikka sukuuni kuuluukin äitini puolelta.Sinulle joka kirjoitit ettei homous ole synti,haluan sanoa että KYLLÄ SE VAAN ON!
Halusit tai et.ISO KIRJA sanoo näin ja minä ainakin uskon siihen kirjaan.EN silti tuomitse ketään,Jumala tuomitkoon,ja jokainen vastaa Hänen edessään sit joskus teoistaan.Ei siinä sen ihmeempää ole.Annetaan Erkin levätä haudassaan ja on hirmu harmi että meni pois.Hän oli miellyttävä ja fiksu toimittaja.Älkäämme enää spekuloiko suuntaustaan.Ja voimia hänen tyttärelleen,on surullista menettää vanhempi.Ja sureehan häntä moni muukin,kuten minä,vaikka mielipiteeni homoudesta on tämä,mutta nyt on kyse ihmisestä eikä hänen ns."leimastaan".Joten voimia kaikille Erkki Toivasta kaipaaville.Ei mulla muuta...

Onko se kuinka iso kirja? Entä jos mun hyllystä löytyy isompi, jossa ei väitetä homouden olevan synti niin uskotaanko me sitten sitä?

En tiedä, kuten eivät muutkaan, asian todellista laitaa, mutta yhden näkökulman esitän.

Erkki Toivanen ei ole julkisuudessa esitellyt elämänkumppaniaan, eikä ole puhunut mahdollisesta homoudestaan. Lehdistö ja media on kunnioittanut hänen valintaansa olla tuomatta asiaa julki. Samalla tavalla media on toiminut useiden muidenkin homojen kanssa. Koska Toivanen itse ei ole puhunut olevansa homo, eikä ole esitellyt julkisesti elämänkumppaniaan, media edelleen kunnioittaa tätä hänen valintaansa, ja se on ehkä syy, ettei kirjoiteta käyttäen käsitettä "miesystävä".

Minusta on oikein kunnioittaa henkilön vaintaa myös hänen kuolemansa jälkeen, eikä ole oikein alkaa reivttää otsikoita vastoin sitä, mitä henkilö eläissään tahtoi.

Erkki Toivasen homous tai paremminkin siitä kirjoittaminen on ollut toimittajien keskuudessa jonkinlainen tabu, vaiettu salaisuus vaikka se tiedossa onkin ollut jo kymmeniä vuosia. Ilmeisesti yksityisyyden kunnioitus on mennyt kaiken muun edelle - hyvä niin.

Eihän ap tätä kysynyt ahdasmielisyyttään ollenkaan. On se kumma ettei täällä tajuta asian pointtia. Pitää myöntää että itse eilen mietin tuota samaa mitä ap. Ja en todellakaan ole ahdasmielinen. Mulle on ihan yks ja sama kuka on kenen kanssa parisuhteessa jne, mutta siitä huolimatta kysyn: miksi kiertoilmaisut?

[QUOTE="Kolmas korppi";24238795]Lobotomian tarpeessa nimimerkkilääkäri ei ainakaan ole, se kun on tekstistä päätellen jo menestyksekkäästi hänelle suoritettu :)[/QUOTE]

Nikki on nikki, nilkki on nilkki. Mietttikää: jos homo tulee hoitoon, saako parasta mahd. hoitoa...
Mitenkähän Englannissa on, tosin Elton John on myös ns. poikkeava

Erkki Toivasen homous tai paremminkin siitä kirjoittaminen on ollut toimittajien keskuudessa jonkinlainen tabu, vaiettu salaisuus vaikka se tiedossa onkin ollut jo kymmeniä vuosia. Ilmeisesti yksityisyyden kunnioitus on mennyt kaiken muun edelle - hyvä niin.

Erkki on ollut kiireinen mies ja on tarvinnut hovimestarin, taloudenhoitajan tms. Huipputoimittajan tuloilla ei ole rahakysymys ja Englannissa jopa maan tapa. Onko taloudenhoitajan sukupuoli kumpi tahansa niin ei se tee henkilöstä millään lailla suuntautunutta.

[QUOTE="vieras";24243887]Hyvin se kyllä peitti sen. Ei varmaan itsekään täysin hyväksynyt homouttaan?[/QUOTE]

Olisiko hänen ikäisen miehen pitänyt tulla ulos kaapista ja kailottaa asiaa? Kyse on kuitenkin herrasmiehestä, joka on saanut vähän erilaisen kasvatuksen kuin nykyään. Yksityisasiat ovat yksityisasioita. Suotakoon se hänelle. Ei sillä ole mitään tekemistä asian hyväksymisen kanssa.
Parisuhde on joillekin yksityisasia, mikä siinä on niin vaikea tajuta?

Yhteistyössä