Iltakyläily kaveriperheen luona

  • Viestiketjun aloittaja "pöllö"
  • Ensimmäinen viesti
"pöllö"
Vierailtiin taas kaveriperheen luona niin, että kun tuli lähdön hetki (noin 2 tuntia lasten normaalin nukkumaanmenon jälkeen) niin mies heittäytyy kakaraksi ja haluaa jäädä juttelemaan vielä pariksi tunniksi kaverin kanssa ja tulla taksilla perässä, minä tietysti taas kuskina (toisaalta myötätunnosta raskaana olevalle kaverilleni). Tämän 7 tunnin vierailun ja miesten saunomisen ohessa kun ei varmaan ole kerennyt kuulumisia vaihtaa. Ensin väitellään sitten hermostun ja sangen vauhdikkain ottein pakkaan muksut ja tavarat autoon. Mies häpeää käytöstäni. Autossa kuulen olevani vaikka mitä... Päästään kotiin, lapset itkee. Laitetaan muksut nukkumaan ja mies pukee päälle ja lähtee takaisin jatkamaan illanistumista ja pakkaa mukaansa punkut ja kaljat. Ensi viikonlopun saunailtaa ja siitä seuraavan viikon mökkikeikkaa kaverien kanssa ei kuulema todellakaan peruta. Mitä tässä voi tehdä? Vaihtaa lukot?
 
Eikö se mene koskaan niin päin että sä saisit heittää vähän "vapaalle"? Istua ja jutella rauhassa ystävän kanssa miehen hoitaessa lapset? Siinä olen miehesi kanssa samaa mieltä että toisten edessä ei aleta riiteleen. Voisiko kyläily iltojen kulusta sopia etukäteen? Vai onko niistä sovittukkin, mutta sitten lähdön hetkellä lipsuttu? Jos sinä saat myös mielestäsi tarpeeksi vapaa aikaa, niin en alakaisi sinuna tuosta asiasta riiteleen, mutta jos se on aina mies joka rentoutuu niin sitte annat kunnolla huutia ;)
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ihan sama, mitä sovitaan liittyen lähtemiseen tai tissutteluun, lopulta mies tekee oman päänsä mukaan ja vähät välittää esim. lapsista. Muuten hyvä puoliso ja isä, mutta kun tulee jotain "siistiä" menoa niin turha edes keskustella sen kanssa.
 
"pöllö"
kiitos kommentista, jo,o saan vapaa-aikaa kyllä sitä pyytäessäni, mutta sitä en ymmärrä, että tämä on aina sama kuvio näissä kaveriperhevierailuissa. Ja jos en ole kuski niin sitten olen kuitenkin se joka herää aamulla, kun mies vasta käy nukkumaan parannettuaan maailmaa koko yön. Mun mielestä vaan kaverin kanssa illanistujaiset on eri kertoja.
 
"huuhaa"
Kyllä tollasista täytyy sopia etukäteen. Tosi ikävää, että lähdön hetkellä mies tekeekin oman päänsä mukaan ja jää kyläilemään. Ja aika noloa, että lähti sinne kylään vielä uudestaan. Ymmärrän, että joskus käy niin, että oliskin kiva jäädä pidemmäksi aikaa, mutta sen täytyy olla vaan äärimmäisen harvoin, kun lipsutaan sovitusta. Ja vielä, jos on seuraavanakin viikonloppuna tiedossa miehelle reissu.
 
"vieras"
Ärsyttävää on paitsi se yhtäkkinen suunnitelmien muutos kun mies keksii jäädä juopottelemaan, myös se että itse saa nalkuttavan akan leiman. En suutu helposti, mutta tuollainen omanapaisuus ärsyttää. Ja kun toinen aamuyöstä kömpii nukkumaan, tietää ettei seuraavana päivänä paljon heru apua lastenhoidossa.
 

Yhteistyössä