Ilta- ja monimuotokoulutus

Niin, semmosta :D Kokemuksia moisesta? Onko kovin rankkaa, täyspäiväinen työssäkäynti tuon ohella täysi mahdottomuus?

Ja kuinka sitten harjoitteluiden kanssa käy, työn kanssa tuskin voi sovittaa yhteen eli miten ne jaksot sitten rahallisesti?

Eikä tarvi sanoa että kysy koululta, kun niitä tosielämän kokemuksia nyt kaipailen :D :stick: :saint: Varsinkin jos on lapset olleet ihan pieniä opiskelun aikaan...tän alkaessa nuorempi olisi 1½v.
 
onko
Kuinka pitkästä kyse ja ihan erillinen opiskeluko? Itse alan nyt syksyllä vakityön sivussa oppisopimuksella ilta- monimuoto-opintoina alan erikoistumista. Jonkin verran tulee hyväkslukuja. Ja uskosin että ei oo hirmu paha rasti. Itsellä lapset vähän isompia kyllä. Riippuu myös siittä millainen oppija olet eli paljonko tarvii aina esim etätehtävii aikaa.
 
Itse opiskelin monimuotona 3 vuotta. Töissä olin täyspäiväisenä muuten, mutta lähipäivät (keskimäärin 5 päivää kuussa) otin virkavapaata ja harjoitteluajat olin virkavapaalla. Meillä koulu järjesti harkat vähintään 2 kuukauden putkiin, jolloin saimme aikuisopintotukea tai koulutusrahaston tukea joka sidottu työvuosiin, mutta kohtuullinen korvaus. Taloudellisesti pärjättiin kyllä ihan kohtuullisesti. Vapaa-ajan ongelmia ei ollut, mutten kokenut sitä liian rankaksi muuten, mutta loppuvaiheessa tahtoi loppua tunnit vuorokaudesta kun opparia hiottiin. Osa meidän luokasta käytti vapaapäivät lähipäiviin, se oli varmaan tiukka rutistus. Koulutusrahaston päiviä oli melkein meillä kaikilla reilusti ja aika moni olikin vikan vuoden/puoli vuotta opintovapaalla, jolloin jäi paremmin aikaa oppariin.
 
Kiitokset vastauksista!
Kai sitä lähdetään sitten kokeilemaan, työn kannalta tuo harjoitteluaikoihin haasteita mutta kouluun kun soitin niin sieltä joustetaan ja fiksaillaan sopivaksi...joten eiköhän tää tästä, menoksi :D
 

Yhteistyössä