ilmoitusvelvollisuus työkkäriin tulevasta äippälomasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tietoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tietoa

Vieras
olen työtön työnhakija työvoimatoimistossa mutta haluaisin saada vielä vaikkapa jonkun osa-aikatyön tms. jotta pääsisin vielä hetkeksi töihin ennen äitiyslomani alkua. Äitiyslomani alkaa 12.10.09 mutta nyt mietin että koska täytyy ilmoittaa työkkäriin että äippälomani alkaa ja en enää ole "työmarkkinoilla". Jos olisin töissä niin ilmoitusvelvollisuus on 2 kktta ennen aiottua "lomaa" mutta miten tässä menetellään??

olen hakenut ihan itse ja aktiivisesti, tiedän työkkärin jutut jo. Kysymys ei kuitenkaan ollutkaan se että työllistääkö työkkäri minut vaan jos en saa töitä niin koska minun täytyy viim. ilmoittaa työkkärille että jään äippälomalle. Lue kysymys ennenkuin kommentoit, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoa:
olen hakenut ihan itse ja aktiivisesti, tiedän työkkärin jutut jo. Kysymys ei kuitenkaan ollutkaan se että työllistääkö työkkäri minut vaan jos en saa töitä niin koska minun täytyy viim. ilmoittaa työkkärille että jään äippälomalle. Lue kysymys ennenkuin kommentoit, kiitos.

Mitä haittaa siitä reilusti etukäteen ilmoittamisesta on, jos et sitä kautta usko niitä töitä saavasi? En ymmärrä, miksi sitä ilmoittamista pitäisi viivytellä viime tippaan saakka, jää esim. turhat kurssisuositukset väliin, kun et pysty sinne osallistumaan äitiysloman aikaan. Sinähän olet työmarkkinoiden käytettävissä (työttömänä) aina äitiysloman alkuun saakka, ei se äitiyslomasta ilmoittaminen tuohon mitenkään vaikuta.

Yhteistyössä