Ilmoitusluontoisena asiana teillekin. Imetys ja sitä myöten rikkonaiset yöt ja kärttyinen kolmikuinen ovat tässä perheessä taakse

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeilkaa perhepetiä, lapsi saa tisua ja sinä saat nukuttua!
Kokeiltu. Voin valehtelematta sanoa tehneeni KAIKKENI imetyksen onnistumisen eteen. OLISIN NIIIIIN HALUNNUT imettää, mutta kun ei niin EI.

On ollut jatkuvasti hereillä ollessaan kärttyinen...Jatkuvasti kitissyt ja tunkenut nyrkkiä suuhun, imenyt tuttia posket lommolla..:(.


Minä imbesilli pitänyt toista lähestulkoon nälässä. Nyt alan kuunnella vasitojani ja hankin peltoorit suojatakseni korvani siltä moskalta jonka tulen saamaan pitkään imettäneiltä, miten JOKAINEN VOI IMETTÄÄ 2 VUOTTA JOS VAAN HALUAA.

EI VOI.

:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kantanut kilometrejä lasta kotona tissi suusta roikkuen, kun paikallaan ei ole muuta tehnyt kuin raivonnut tissin nähdessään.
Olen imettänyt istualteni rintakumi tississä kököttäen, olen kokeillut imetystä makuulta, puoli-istuen, tyynyillä tukien...Eilen illalla lapsi roikkui rinnalla 1,5 tuntia KOKO ajan imien ja silti nälkäiseksi jääden...:(
Tuosta on imetyksen ilo kaukana. Sekä äidiltä että myöskin lapselta...

Suosituksista viis, kyllä tuossa tilanteessa on järkevintä lyödä hanskat tiskiin ja siirtyä pulloruokintaan. Voihan Nanin lisäksi pumppailla äidinmaitoa, jos sitä pumpulle heruu, ja jos kokee sen tarpeelliseksi.

Mä täysimetin kuopusta 6½ kk ja osittaisimetin 1 v 9 kk asti, mutta vain siksi että se oli niin helppoa ja vaivatonta. Esikoisen kanssa ei ollut niin.
 
Hisu
Meidän esikoinen alkoi 3 kk iästä kanssa huutamaan suurempaa nälkää, maito ei enää oikein riittänyt eikä pullo kelvannut. Neuvolan terkka ohjeisti sitten mut niin että turha enää korviketta alkaa siinä vaiheessa nälkää pitämään, perunaan vaan totuttelemaan...
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeilkaa perhepetiä, lapsi saa tisua ja sinä saat nukuttua!
Kokeiltu. Voin valehtelematta sanoa tehneeni KAIKKENI imetyksen onnistumisen eteen. OLISIN NIIIIIN HALUNNUT imettää, mutta kun ei niin EI.

On ollut jatkuvasti hereillä ollessaan kärttyinen...Jatkuvasti kitissyt ja tunkenut nyrkkiä suuhun, imenyt tuttia posket lommolla..:(.


Minä imbesilli pitänyt toista lähestulkoon nälässä. Nyt alan kuunnella vasitojani ja hankin peltoorit suojatakseni korvani siltä moskalta jonka tulen saamaan pitkään imettäneiltä, miten JOKAINEN VOI IMETTÄÄ 2 VUOTTA JOS VAAN HALUAA.

EI VOI.

:ashamed:
Lapsi siis ei ole kasvanut vai?
 
mitenois
Miten olisi osittaisimetys vielä muutaman kuukauden?
Öisin joku muukin voisi tarjota maidon ("NANnin") ja saisit nukkua. Päivisin jatkaisit edelleen imetystä ainakin muutamalla syötöllä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kantanut kilometrejä lasta kotona tissi suusta roikkuen, kun paikallaan ei ole muuta tehnyt kuin raivonnut tissin nähdessään.
Olen imettänyt istualteni rintakumi tississä kököttäen, olen kokeillut imetystä makuulta, puoli-istuen, tyynyillä tukien...Eilen illalla lapsi roikkui rinnalla 1,5 tuntia KOKO ajan imien ja silti nälkäiseksi jääden...:(
Tuosta on imetyksen ilo kaukana. Sekä äidiltä että myöskin lapselta...

Suosituksista viis, kyllä tuossa tilanteessa on järkevintä lyödä hanskat tiskiin ja siirtyä pulloruokintaan. Voihan Nanin lisäksi pumppailla äidinmaitoa, jos sitä pumpulle heruu, ja jos kokee sen tarpeelliseksi.

Mä täysimetin kuopusta 6½ kk ja osittaisimetin 1 v 9 kk asti, mutta vain siksi että se oli niin helppoa ja vaivatonta. Esikoisen kanssa ei ollut niin.
Miten ihanaa olisikin ollut imettää. ja niin vaivatonta, kun se taatusti olisikin onnistuessaan tuo imetys ollut.
Ei pullonlämmittämisiä yöllä. Vain tissi suuhun vieressä nukkuvalle vauvalle jonka jälkeen koko perhe olisi saanut jatkaa tyytyväisenä uniaan.

Ei huolta jonnekkin lähtiessä, onko purkit ja purnukat mukana, riittää, kun ITSE olet mukana ryntäinesi :D.

Ja unohtamatta tietenkään sitä tunnetta kun imettää, sitä kun lapsi tuijottaa sinua sinisillä silmillään rinta tiukasti suussa, hievahtamatta, syvälle silmiin...


BYÄÄÄÄÄÄÄ...Nyt mä taas vollotan :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen kantanut kilometrejä lasta kotona tissi suusta roikkuen, kun paikallaan ei ole muuta tehnyt kuin raivonnut tissin nähdessään.
Olen imettänyt istualteni rintakumi tississä kököttäen, olen kokeillut imetystä makuulta, puoli-istuen, tyynyillä tukien...Eilen illalla lapsi roikkui rinnalla 1,5 tuntia KOKO ajan imien ja silti nälkäiseksi jääden...:(
Tuosta on imetyksen ilo kaukana. Sekä äidiltä että myöskin lapselta...

Suosituksista viis, kyllä tuossa tilanteessa on järkevintä lyödä hanskat tiskiin ja siirtyä pulloruokintaan. Voihan Nanin lisäksi pumppailla äidinmaitoa, jos sitä pumpulle heruu, ja jos kokee sen tarpeelliseksi.

Mä täysimetin kuopusta 6½ kk ja osittaisimetin 1 v 9 kk asti, mutta vain siksi että se oli niin helppoa ja vaivatonta. Esikoisen kanssa ei ollut niin.
Miten ihanaa olisikin ollut imettää. ja niin vaivatonta, kun se taatusti olisikin onnistuessaan tuo imetys ollut.
Ei pullonlämmittämisiä yöllä. Vain tissi suuhun vieressä nukkuvalle vauvalle jonka jälkeen koko perhe olisi saanut jatkaa tyytyväisenä uniaan.

Ei huolta jonnekkin lähtiessä, onko purkit ja purnukat mukana, riittää, kun ITSE olet mukana ryntäinesi :D.

Ja unohtamatta tietenkään sitä tunnetta kun imettää, sitä kun lapsi tuijottaa sinua sinisillä silmillään rinta tiukasti suussa, hievahtamatta, syvälle silmiin...


BYÄÄÄÄÄÄÄ...Nyt mä taas vollotan :ashamed:
No jos kokeilet sitten sitä osittaisimetystä, jos harmittaa kovasti? =) :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten ihanaa olisikin ollut imettää. ja niin vaivatonta, kun se taatusti olisikin onnistuessaan tuo imetys ollut.
Ei pullonlämmittämisiä yöllä. Vain tissi suuhun vieressä nukkuvalle vauvalle jonka jälkeen koko perhe olisi saanut jatkaa tyytyväisenä uniaan.

Ei huolta jonnekkin lähtiessä, onko purkit ja purnukat mukana, riittää, kun ITSE olet mukana ryntäinesi :D.

Ja unohtamatta tietenkään sitä tunnetta kun imettää, sitä kun lapsi tuijottaa sinua sinisillä silmillään rinta tiukasti suussa, hievahtamatta, syvälle silmiin...


BYÄÄÄÄÄÄÄ...Nyt mä taas vollotan :ashamed:
Älä vollota! Ihan yhtä lailla se pikkuinen tuijottaa sinua suoraan silmiin ollessaan sylissäsi pullolla :)

Mä taistelin aikoinaan esikoisen imetyksen kanssa sen 3 kk, kunnes totesin että v*tut. Kuopus taas oli tosiaan sellainen, jonka imetys oli niin vaivatonta, ettei sille tarvinnut uhrata ajatustakaan.

 
123
Mulla esikoinen 5 viikkoa, imetän rintakumilla muuten, mutta illalla n. klo 23-00 annan vähän Tuttelia ja tyttö nukkuu aamu kuuteen tyytyväisenä. Sitten otan pinnasängystä viereeni ja annan tissiä ja tyttö nukkuu aamu kymmeneen :). Näin jatkunut jo viikon ja äippä on tyytyväinen.
 
viiru
En edes imettänyt ja poika huusi sen 4 kk yöt täyttä kurkkua. Kiinteät helpottivat jo
sitten tilannetta. Myöhemmin selvisi, että pojalla oli vuorokausirytmi täysin sekaisin.
 
vieras
Minä ihmettelen sitä, että miksi ihmiset oelttaa että 3kk ikäisen kuuluisi nukkua yöt heräämättä? Joo toki on se ikäisiä, jotka nukkuu, mutta aivan normaalia ja asiaankuuluvaa on se, että heräilee öisin ja vieläpä pitkään. Lisäksi ne rytmit muuttuu jatkuvasti eli 3kk yönsä nukkuva saattaa olla 6kk ikäisenä yönsä riekkuva. Kolmen lapsen äitinä on sikäli helppoa, että tietää että mikään vaihe ei ole pysyvä.
 

Yhteistyössä