Ilmoitus POLIISILLE! APUA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Olen joutunut petoksen uhriksi huuto.netissä monien muiden kanssa. Eräs henkilö vie rahat, mutta ei lähetä tuotteita. Ilmoitin asiasta ylläpidolle ja hänen tunnukset on suljettu, koska hän on huijannut muitakin ja tehnyt monta eri tunnusta aina kun edellinen on sujettu huijausten takia.

Olen yrittänyt soittaa, laittanut tekstiviestiä ja s-postia, mutta huijari ei vastaa mihinkään. Olen uhkaillut poliisilla, mutta sekään ei auta. (Ylläpito käski uhata, koska se auttaa yleensä, mutta tämän tyyppi on näköjään poikkeus).

Ylläpito pyysi minua tekemään poliisille rikosilmoituksen petoksesta. Koska huijaria ei saada muuten koskaan kiinni. Nyttenkin sillä myynnissä tavaraa, vaikka tunnus poistettu. En ole koskaan tehnyt ilmoitusta poliisille, niin haluaisin neuvoja teiltä ketkä ootte tehneet.

Voiko ilmoituksen tehdä netissä? Vai pitääkö käydä poliisilaitoksella? Mitä muuta neuvoja annatte? Ja jos poliisi tutkii tapauksen, joutuuko huijari maksamaan meille huijatuille ne tuotteet mitkä ollaan sille maksettu?

KIIITOS jos vastaatte!

[QUOTE="Äiti";22674786]Siksi tiiän et on sama kun ylläpito kertoi. En tiiä saako täällä kertoa julkisesti tunnusta?[/QUOTE]

nepä eivät saa kertoa,sielä on tietosuoja ellei poliisit käske antaa tietoja..
että näin..

[QUOTE="bbb";22674801]nepä eivät saa kertoa,sielä on tietosuoja ellei poliisit käske antaa tietoja..
että näin..[/QUOTE]

Miksi ei saa kertoa, mullahan on jo huijarin tiedot kun oon siltä huutanut tuotteen. Ne vain kertoi et tee ihmeessä rikosilmoitus sillä hän tekee aina uuden tunnuksen ja huijaa uudelleen. Muuten huijaria ei saada kiinni.

Onko täällä ketään joka joutunut tekemään ilmoituksen? Tuleeko siitä mulle muuta hommaa, kuin sen ilmoituksen tekeminen netissä tai poliisilaitoksella? Mitä huijarille tästä tulee?

[QUOTE="Äiti";22674937]Onko täällä ketään joka joutunut tekemään ilmoituksen? Tuleeko siitä mulle muuta hommaa, kuin sen ilmoituksen tekeminen netissä tai poliisilaitoksella? Mitä huijarille tästä tulee?[/QUOTE]

Suurin ongelmahan on se, että huijari huijaa 1000 ihmistä, hänellä ei ole rahaa, joten kukaan 1000 ihmisestä ei saa korvauksia vaan huijari saa syytteen mutta ei koskaan maksa korvauksia.
SILTI rikosilmoitus PITÄÄ tehdä AINA kun on RIKOS tapahtunut

Kerran itseänikin huijattiin huuto.netissä. Tein rikosilmoituksen netissä ja jäin odottelemaan. Aiemmat poliisilla uhkailut eivät toimineet. Yllättäen huutamani paketti tulikin postissa anteeksipyyntöjen kera. Oli poliisista otettu yhteyttä kuulemma. Seuraavaksi tuli soitto poliisilta, että viedäänkö asia eteen päin. Kuulemma lievänä petoksena olisi mennyt, mutta jätin asian sikseen kun kerran sain tavarani.

Myös minulla oli ikävä kokemus huutiksen kautta =(
tein rikosilmoituksen ja aikaa kului useampi kuukausi, mutta sain rahani takaisin.
Myyjä ei itse koskaan ottanut minuun yhteyttä, mutta hänen omaisensa otti poliisiin yhteyttä ja kysyi josko saisi maksaa tuon summan.

Kuinka isoista summista teillä oli kyse, jotka teitte ilmoituksen?

Mulla tuote alle 10e, mutta periaatteesta teen ilmoituksen, sillä en voi sietää huijareita ja sitä että se huijaa monia muitakin. Ja se ottaa päähän, että huijari luulee, että kukaan ei tee oikeesti ilmoitusta siitä, vaan että uhkailemme vain sitä.

Mulle ei siis menetetty raha oo syynä ilmoituksen tekoon, vaan just tuo yleinen huijaaminen tällä tyypillä. :/

[QUOTE="Äiti";22677636]Kuinka isoista summista teillä oli kyse, jotka teitte ilmoituksen?

Mulla tuote alle 10e, mutta periaatteesta teen ilmoituksen, sillä en voi sietää huijareita ja sitä että se huijaa monia muitakin. Ja se ottaa päähän, että huijari luulee, että kukaan ei tee oikeesti ilmoitusta siitä, vaan että uhkailemme vain sitä.

Mulle ei siis menetetty raha oo syynä ilmoituksen tekoon, vaan just tuo yleinen huijaaminen tällä tyypillä. :/[/QUOTE]

Jos se huijaa sadalta ihmiseltä kympin, se onkin äkkiä huijannut tonnin... Hyvä, että teet ilmoituksen. Tollainen huijaaminen on vaan niin alhaista.

En löytänyt netistä oikeaa kaavaketta mihin tälläinen huijaus luokitellaan. Muita löytyi, mutta tämä tapaus ei sopinut siihen. Tietääkö joku millä kaavakkeella tämä tehdään? KIITOS!

Minä olen kerran tehnyt rikosilmoitukset huuto.net-huijauksesta. Näin henkilön palautteissa, että tämä oli vastikään tehnyt saman tempun toisellekin ostajalle. Otin tähän toiseen ostajaan yhteyttä ja sovimme, että molemmat tekevät ilmoituksen.

Printtasin kaiken kirjeenvaihdon ja tositteen siitä, että olin maksanut tuotteen, ja lampsin ne kädessä poliisiasemalle. Kysyin oikeaa luukkua ja selitin asian.

Kerran yksi poliisi soitti takaisin ja kysyi lisätietoja, mutta ilmoituksesta ei valitettavasti tainnut seurata mitään. En saanut rahojakaan takaisin. Ilmeisesti poliisin resurssit eivät riitä tällaisiin pikkuasioihin. Sinänsä selvittämisen luulisi olevan helppoa, koska käsissä oli kuitenkin tämän huijarin tilinumero.

Suositan kuitenkin tekemään ilmoituksen. Muuten kyseisiä nilkkejä ei ainakaan saada kiinni.

Siis herranjestas, tottakai pitää tehdä rikosilmoitus, ei tuollaisten voi antaa hääräillä miten huvittaa. Kun tarpeeksi moni tekee ilmotuksen ja tyyppi saa tarpeeks syytteitä niin vähintään menettää osan omaisuudestaan ja voidaan ehkä pistää maksamaan jotain korvauksiakin. Todella epäreilua jättää ilmoitus tekemättä, silloin huijari voi jatkaa!

[QUOTE="Äiti";22677636]Kuinka isoista summista teillä oli kyse, jotka teitte ilmoituksen?

Mulle ei siis menetetty raha oo syynä ilmoituksen tekoon, vaan just tuo yleinen huijaaminen tällä tyypillä. :/[/QUOTE]

Tekemään vaan. Äkkiäkös se nettoaa kun huijaa vähän sieltä ja vähän täältä. Ja kattelee ootteko tosissanne.

Yhteistyössä