Ilmoittavatko vuokratyöfirmat työkkäriin jos ei ota tarjottua työtä vastaan?

  • Viestiketjun aloittaja Sappis
  • Ensimmäinen viesti
Sappis
Jos noihin vuokratyöfirmoihin(opteam) ilmoittautuutyönhakijaksi niin kuinka kovasti tarjoavat jotain muuta kuin mitä alunperin haki? Ts ilmoittavatko työkkäriin tarjottu työn hylkäämisestä? Jos hakija asuu vantaalla, mutta tarjoavat jotain osa-aika duunia jostain riihimäeltä niin puolestani pitäköön paikkansa
 
vxmlgvs
Mä hain sieltä jotain hommaa ja laitoin erikseen etten missään nimessä halua kassatyötä. Soittivat ja tarjosivat just sitä ja suunnilleen suuttui se soittaja kun en halunnut :D En muista mikä näistä välitysfirmoista se oli.
Eli kyllä tarjoavat sellaista mitä et ole hakenutkaan mutta en usko että työkkäriin ilmoittelevat kuitenkaan. Eiköhän niillä oo kädet täynnä töitä muutenkin kun pitää selvitellä kaikenlaisia ongelmia, niitä niillä riittää.
 
Eivät tietenkään ilmoita. Eihän työkkäriin ilmoiteta silloinkan jos olet itse hakenut johonkin työpaikkaan ja pääsisit, mutta perutkin sen paikan vimetipassa. Silloin,kun valitset itse on oikeasti oikeus valita mitä työtä teet. Vuokrausfirman työt ovat juuri tällaisia, sut kutsutaan töihin, mutta jos et halua/ voi ottaa vuoroa vastaan ei tarvitse ottaa eikä siitä tule sanktiota.
Ainoastaan jos työkkäri on velvoittanut ottamaan yhteyttä työpaikkan ja kieltäydyt, tulee karenssi.
 
Sähän olet jo kirjoilla työpaikassa, kun olet siihen firmaan liittynyt. Eli miksi työkkäriä kiinnostaa työssä olevan ihmisen jutut. Ihan sama kuin en suostuisi töissä vaikka tiskaamaan niin pomo sanois et soittaa ny työkkärii ku en tee töitä...sii hä?
 

Yhteistyössä