Ilmoitin raskaana ollessani osallistuvani Keliakia-tutkimukseen ja täyttelin paperit. Koskaan kukaan ei kuitenkaan kutsunut tutkimuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh?

Vieras
Kaikki paprut jne täytin ja osasta otin kopiot itselleni ja palautin ne sinne minne piti (Helsinki). Kyseessä oli vauvan keliakia tutkimus, johon olisi kuulunu mm. verinäytteiden ottoa ja ois pitäny pitää ruokapäiväkirjaa jne. en nyt muista sen tarkemmin.

Nyt vauva on jo 6 kk vanha ja yhtäkkiä muistin, että olin tällaiseen hakeutunut. No eipä se haittaa, ku oli niin työläs arki alussa, ettei ois ehkä ollu rahkeita ylimääräisiin käynteihin ja tutkimuksiin.

Mutta tuota ihmetyttää, miksi meidät jätettiin pois? Tietääkö joku tästä mitään? Että otetaanko kaikki, jotka ilmoittautuivat siihen tutkimukseen ja ilmoitetaanko niille, joita ei otetakaan?

Ai? Otettiin multa jotain verikokeita joo, muttei kerrottu mitä ja miksi ja mitä oli tulokset. Mulle tehtiin sektio sunnuntaipäivällä. Äitiyskortissani oli se keliakitarra.

Meillä ainakin tuli itse se keliakiatutkimuksen vastaava sanomaan, että vauvanne kuuluu riskiryhmään, ja haluatteko yhä olla mukana tutkimuksessa. Parin viikon päästä synnytyksestä oli eka puhelinkeskustelu ja siitä jatkettiin. Jos olit vaikka niin lääkehuuruissa ettet tajunnut tota vastaavan käyntiä heti synnytyksen jälkeen? ;) Mullakin on nimittäin älyttömän hatarat muistikuvat koko henkilöstä, enkä edes tunnistanut kasvoja jälkeen päin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai? Otettiin multa jotain verikokeita joo, muttei kerrottu mitä ja miksi ja mitä oli tulokset. Mulle tehtiin sektio sunnuntaipäivällä. Äitiyskortissani oli se keliakitarra.

Juu, mulla oli myös se tarra äitiyskortissa. Mutta en muista tarkemmin enää, että otettiinko se verinäyte tytöstä vaiko istukasta vai mistä.. mutta saatiin kuitenkin lausunto että tyttö ei kuulu riskiryhmään.

Yhteistyössä