Ilmoitin Kelan sivujen kautta "omat tiedot" tilinumeromuutoksen viime viikon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitix9
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitix9

Vieras
perjantaina lapsilisä varten. Ehtiiköhän tulla uudelle tilille nuo lisät tälläviikolla?

Onko kokemusta siitä olet saanut "kivuttomasti" rahat uudelle tilille?

Mihin ne rahat sitten joutuvat, jos ne maksavat vanhaan tilinumeroon, joka on lopetettu.

Katoaako rahat kuin peru saharaan?

Ne menevät pankin sulkutilille. Sieltä saat ne.

Mulle oli kerran maksettu PALJON rahaa lopetetulle tilille tiltä joka lopetettiin kun se tyhjennettiin... Sekin selvisi vaikka pankissa eivät koskaan ennen moisesta tilanteessa olleet kuulleetkaan. ;)

Mä olen kahteen kertaan joutunut muuttamaan lapsilisien maksutiliä ja mulle on selitetty juuri lapsilisien kohdalla menevän niin, että ilmoitusta seuraavan kuukaudenkin lapsilisät menee sinne vanhalle tilille ja näin on mulla tosiaan tapahtunut (vuonna 2000 ja 2009). Eli sun tapauksessa jos nämä edelleen menee näin, menis vielä heinäkuunkin lapsilisät tonne vanhalle tilille..

Mulla meni opintotuet exän tilille vielä 3kk jälkeenkin kun olin ilmoittanut tilimuutoksen. Onneksi oli hyvät välit exän kanssa ja sain siis rahat itselleni. Kelalla ne uskoivat vasta asian kun kovasanaisesti tein uudelleen muutoksen.

Minä kävin tänään sattumalta omissa tiedoissa tilinumeron muutos- sivuilla ja olipa hyvä että kävin! Tulevan äityspäivärahan ja lapsilisän tilinä oli joku täysin outo tili, ei siis minun omani eikä minun ja mieheni yhteinen tili, joille molemmille on joskus aiemmin muita korvauksia maksettu. Tarkistin IBAN-muotoisen tilinumeron varmaan 10 kertaa ja ei se todellakaan ole kumpikaan omista tileistäni. Sen verran kiehuu taas, että en viitsinyt muuttaa tietoja itse vaan soitan huomenna Kelalle. Hatustako ne noita tilinumeroita keksii?

Yhteistyössä