Ilmoitin juuri 3v lapseni ensiviikon hoitoajat vuoropäiväkotiin. Saa kauhistella vapaasti, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28731228]Anteeksi luin väärin. Niin jotain töitä on monesti pakko vain tehdä ja toisaalta leikki-ikäinen lapsi saa varmasti vuorohoidosta mukavasti leikkikavereita, virikkeitä jne.
Silti itse miettisin tarkkaan, ettei tuo ole liian rasittavaa ja raskasta lapselle, kun hoitopäivät ovat pitkiä. Lapsen etu menee kaiken edelle.[/QUOTE]

Minusta hoitoajat eivät edes näytä pahalle, mikäli lapselle ei ole päiväkodissa nukkuminen hankalaa. Iso osa hoidosta on iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin ainakin oman poikani vuoropäiväkodissa on todella vähän lapsia. AP:n lapsi kerkeää olla äitinsä kanssa päivisin enemmän kuin moni normipäiväkodissa 8-17 hoidossa oleva...

Paljon on kiinni siitä millainen vuoropäiväkoti on kyseessä. Oma lapseni tykkää nimenomaan ilta- ja viikonloppuvuoroista koska silloin on yleensä vain 2-3 lasta. Esim. viime lauantaina poikani oli monta tuntia kahdestaan hoitajan kanssa vaikka hoitopäivä loppui jo 18.00.

[QUOTE="vieras";28731038]Pitkiä päiviä lapsesi hoidossa viettää.. Minusta sinun olisi nyt arvioitava ja ajateltava ensisijaisesti lapsesi etua. Mahdollistaako se noin kovan työnteon ja äidistä erossa olemisen? Mielestäni lapsesi on liian pieni noin pitkiin hoitopäiviin. Ainakin 2 kokonaista vapaa päivää viikossa lapsen tulisi saada olla sinun kanssa kotona![/QUOTE]

Ja sinustako olisi parempi vaihtoehto jäädä työttömäksi??

Oonko mä tyhmä kun tajuu :D siis viet lapsesi iltapäivällä ennen yövuoroa? Ja haet jo aamulla? Nukutko siis milloin?

Mä en oo vielä kohdannut paikkaa missä yh olis pakko tehdä öitä tai ilta-aamuja. Luulisi et esim öiden määrästä voisi neuvotella...

En muuta sano, kuin että hattua nostan kun jaksat vuorotyötä, minusta ei olisi siihen. Ei mulla muuten kauhisteltavaa ole, hyvä homma se, että itse tienaa omalla työllään elannon perheelleen :)

[QUOTE="vieraana";28731441]Ja sinustako olisi parempi vaihtoehto jäädä työttömäksi??[/QUOTE]

Jos se on lapsen etu, niin tottakai. Lapsen ei tarvitse kärsiä äidin työn takia kohtuuttomasti.

Yhteistyössä