Ilmoitatko lapsesi tulevaksi kaverin synttäreille heti kun saat kutsun...

• Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Vierasa
Riippuu tilanteesta, jos olen varma, että pääsee tai on estynyt ilmoitan nopeasti. Yleensä on kuitenkin ollut tilanne se, että on pitänyt ensin miettiä ja järjestellä aikatauluja, jolloin ilmoittautuminen on jäänyt viime tippaan.

Ite justiinsa pidettiin synttärit ja 19 kutsutusta 14 ilmoittautui viimeisenä päivänä ja yhdestä ei kuulunut mitään, tuli kuitenkin juhliin. Ja se yksi, joka ilmoittautui ensimmäisenä iltana unohti sitten tulla juhliin.

vierass
Viimeistään sillon kun on pyydetty, jos on selkeä este tiedossa jo kun kutsut saadaan niin sitten ilmoitan heti. Sitä en ymmärrä ettei ihmiset ilmoita mitään (toki välillä voi käydä niin että kutsu unohtuu lapsen reppuun jos sen on sinne lapsi/hoitaja laittanut).

tilastoa viime viikolta
19 kutsuttua vierasta
-kolme ei ilmoittanut mitään eikä tullut juhliin
-kolme ilmottautui määräajan jälkeen ja tuli juhliin
-yksi ilmottautui ja tilasi vielä erikoisruokavalioruokaakin, mutta ei tullutkaan
-yksi ilmoitti ajoissa ettei pääse
-loput ilmottautuivat ajoissa ja tulivat paikalle (11/19)

Kivat juhlat oli kyllä!

vieras*
riippuu ihan mun työvuorolistasta. Jos mulla on jo tiedossa että en ole juhlapäivänä töissä juhlien aikaan niin ilmoitan kyllä heti.
Mikäli siis saan ylipäätään tiedon juhlista, mun poika on aika kova hävittämään aivan kaiken, hanskoista synttärikutsuihin

"Kahdenäiti"
Kyllä mä ilmoitan heti, muuten voi unohtua. Katson heti kalenterista sopiiko kyseinen päivä ja jos sopii, niin viesti tästä ja merkintä synttäreistä kalenteriin.

yksi muksu
Riippuu, miten on vastausta pyydetty. Jos en tiedä omaa aikataulua niin ilmoitan aika myöhässä. Jos on este jonka tiedän niin ilmoitan heti. joskus asia voi jopa unohtua kokonaan (hävettää! jos kutsuja ei ymmärrä tätä unohdusta). Miksi kysyt ap?

heti
Ilmoitan heti, perumaan olen joutunut pari kertaa, ja niissä syy ollut aina sairastuminen. Mua harmittaa kutsujana sellaiset jotka eivät vastaa juuta eikä jaata kutsuun, osa kuitenkin tulee, osa ei.

Ilmoitan jokatapauksessa, mennäänkö vai ei. Vaikeaa on juhlien järjestäjän miettiä tarjoiluita, jos ei tiedä, montako vierasta on tulossa. Aina, kun järjestän juhlia, pyydän ilmoittamaan ainakin 3-4 päivää aiemmin, ovatko kutsutut tulossa. Siten tiedän varautua tulijoiden määrään tarjottavien ja muun suhteen. Jos ei ilmoiteta mitään, oletan ettei ilmoittamatta jättänyt ole tulossa. Jätän siis pois vieraslistasta sellaiset, jotka eivät ilmoita, että tulevatko vai ei.

Li.
Heti pyrin ilmoittamaan. Ja vaikka kutsussa ei pyydettäisi ilmoittamaan, jos on tulossa, niin silti on tapana vastata kutsuun viestillä tyyliin "kiitos kutsusta, nähdään sitten!". Tää ihan vaan just siksi, että jotkut ei ilmota mitään ja jättää tulematta jne. Muutenkin aattelen, että on kohteliasta kiittää ja vastata kutsuun jotain, pyydettiin sitä tai ei. :)

v.ieras
Yritän vastata mahdollisimman pian. Kerran kyllä venahti juhlapäivän aamuun kun kutsu oli unohtunut koululaisen repun pohjalle.

Ja vaikka ei pyydettäisikään ilmoittamaan, laitan silti kiitokset kutsusta ja ilmoitan tuleeko lapsi vai ei.

Yhteistyössä