ILMAVAIVAT

Mulla pakkaa olla välillä ihan hirveesti ilmaa mahas. Todella tuntuu, että ilma mullistaa suolessa ja luo painetta peräaukon suulle. Tai sitten voi välillä tuntua , että ylävatsassa on ilmapallo joka on poksahtamaisillaan muttei kuitenkaan poksahda. Tää on tosi inhottavaa. Mikäköhän auttais??? :( :'(
 
kannattaa seurata liittyykö joidenkin tiettyjen ruoka-aineiden syöntiin.ärtyvä paksusuoli tekee kipuja,ilmaa ja ripulia/ummetusta.kasvikset kannattaa kypsentää,vähentää kahvia,välttää herneitä,papuja,ruisleipää.niitä kannattaa kokeilla.

myös laktoosi-intoleransii mahdióllinen.käytä vaikka vaan hapanmaitotuotteita.
 
oisko laktoosi vaivaa? vaihda maito laktoosittomaan maitojuomaan ja muutkin valmisteet hylaan ja katso vaikuttaako se olotilaasi. tai sitten voi olla se hiivasyndrooma- keho käymistilassa koko ajan, siihenkin on apua saatavilla.
 
gti
Minulla on samaa ongelmaa ollut. Laktoosi-intorelanssia ei ole mutta olen huomannut että jogurtti, ja mm. vaahdotetut maitotuotteet saavat aikaan tuon jutun: esim. jäätelöt ja vispattu kerma.
Jogurtin tilalta sitten aloitin AB-piimän käytön päivittäin ja lisäsin siihen marjoja jos teki mieli jogurttia. Enää ei ole paukutellut =)
 

Yhteistyössä