Ilmat lämpenee, ulkovaateasiaa päiväkodissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Nonni, nyt ne ilmat sitten lämpenee. Kivaa joo, mutta MITÄ ihmettä te viette lapsille päiväkotiin ulkovaatteiksi, kun lämmintä on 20 astetta. Ja toisaalta kun sateitakin on, niin maa on kuitenkin välillä märkä, vaikka lämmintä olisi.

No vaihtelevasti toki. 2-osaisissa voi käyttää pelkkiä housuja ja kaverina vain huppari. Mukaan pistän vaihtoehtoja eri keleihin. Ei sitä yhdelllä vaatteella tartte selvitä.

Ja kylä meillä pienellä sateella tai sateenjälkeen ulkoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sadevaatteet on päiväkodissa, verkkatakin ja housut ajattelin kans viedä.....täytyy miettiä.

Ei kai siellä sateella ulkoilla? Ei meillä ainakaan.

Mitäs varten ne sadevaatteet sitten on? Meidän pk:ssa ainoastaan kaatosateella ollaan sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Sadevaatteet on päiväkodissa, verkkatakin ja housut ajattelin kans viedä.....täytyy miettiä.

Mitäs varten ne sadevaatteet sitten on? Meidän pk:ssa ainoastaan kaatosateella ollaan sisällä.

Ai, no meillä riittää kuravaatteet (siis haalari) kun ei tosiaan sateella ulkoilla.

No, nämä isommat lapset pääsevät ulos vaikka vähän sataiskin, mikä mun mielestä on jees.

Onko jotain vinkkejä mistä löytyis jotain farkkuja, jotka olisi sellaista pehmeämpää kangasta ja mukavempia päällä kuin tavalliset farkut. Noi kuulostais hyvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko jotain vinkkejä mistä löytyis jotain farkkuja, jotka olisi sellaista pehmeämpää kangasta ja mukavempia päällä kuin tavalliset farkut. Noi kuulostais hyvältä.

Novastar? Popillakin näytti olevan jotain.

Mä oon tykännyt Legon housuista, joita saa vuoritettunakin. Sopivan rentoa päiväkotiinkin halutessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Henkkamaukalla ja Seppälässä on ainakin ollut pehmeitä stretch-farkkuja jotka on tosi kivan oloisia, ja itse tykkään laittaa tytölleni näin kevätsäillä ulos vuorilliset vakosamettihousut. Nekin em. putiikeista.

Aamusta kun mennään tyttö laittaa päälleen jonkun noista vk puvuistaan, takki+ housut yhdistelmästä. (Kuljetaan pyörällä). Mukaan sit fleecee / verkkahousua tms. housua. Apua meillä ei oo yksiäkään verkkahousuja... Eikä muitakaan sopivia kevyitä ulkohousuja.
Onneks nyt oon saikulla niin ei tartte kovin monia vaatteita hommata...
Meillä kun tyttö vaihtaa kesken päivän päiväkodin eskarista toiseen päiväkotiin jos olisin töissä ja tää tilanne kertautuu sitten noissa ulkovaatteissa....

Sinne on sadevaatteet vietynä. Sen lisäksi on verkka- tai tuulipuvunhousut taikka jotkin puuvillaiset housut, mitkä vaihdetaan sisällä käytettävien housujen sijaan, vakosamettihousut ei ole mitkään parhaat jonnekin hiekkalaatikolle. Sen lisäksi on takki, jonka voi riisua pois, jos tulee liian kuuma tai sitten huppari. Lähempänä kesää voi olla jopa ulkosortsitkin erikseen.

Kiitos kaikille vinkeistä. Pakko lähteä tänään vaateostoksille, kun tajusin, että noilla lapsilla ei ole sitten niin yhtikäs mitään kevyempää vaatetta. Molemmat vielä tyttöjä ja käyttävät pääosin vain mekkoja ja legginsejä, housuja ei meiltä löydy juurikaan.

Sinne on sadevaatteet vietynä. Sen lisäksi on verkka- tai tuulipuvunhousut taikka jotkin puuvillaiset housut, mitkä vaihdetaan sisällä käytettävien housujen sijaan, vakosamettihousut ei ole mitkään parhaat jonnekin hiekkalaatikolle. Sen lisäksi on takki, jonka voi riisua pois, jos tulee liian kuuma tai sitten huppari. Lähempänä kesää voi olla jopa ulkosortsitkin erikseen.

Mun lapsella on kesäkuumalla ollut pk:ssa ulkohousuina rennot ja löysäpunttiset caprifarkut. Ei oo niin kuumat kuin pitkät housut, mutta polvet on suojattuna ja kangas on tarpeeksi paksua ettei heti repeä vaikka vähän möyrisikin pihassa.

Yhteistyössä