Ilmästointi autossa, kun kyydissä on vauva tai vähän vanhempikin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Mikä tuon ilmastoinnin käyttö nyt on vauvan kanssa? Jossain käyttö kielletäänm miksi? Meillä ainakin pakko hellekeleillä käyttää, muuten auto on kuin kuuma pötsi, ja kaikilla taatusti lämpöhalvaus...

Eli onko suositeltuua vai ei, ja miksi?

Tottakai ilmastointia voi käyttää, onhan se vauvallekin mukavampi. Tietenkään ei niin että vilu tulee, mutta jos pitää suht samassa kuin ulkoilma niin luulis olevan ok. Meillä oma olo paras mittari ollut.

Entä ikkunoiden auki pitäminen. Just totesin et ikkunasta tulee paljo lämpimämpää ilmaa mitä ilmastoinnista. Meillä toisessa autossa on ilmastointi ja toisessa ei. Kaveri sit valitti kans kun niillä ei kakkosautossa ilmastointia et tukehtuu sinne. Ja ei uskaltanu aukasta ikkunaa, mut kuitenki pitää ilmastoinnin päällä toisessa autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä ikkunoiden auki pitäminen. Just totesin et ikkunasta tulee paljo lämpimämpää ilmaa mitä ilmastoinnista. Meillä toisessa autossa on ilmastointi ja toisessa ei. Kaveri sit valitti kans kun niillä ei kakkosautossa ilmastointia et tukehtuu sinne. Ja ei uskaltanu aukasta ikkunaa, mut kuitenki pitää ilmastoinnin päällä toisessa autossa.

aukipitämisessä varmaan veto on paha juttu

Tjaa, tuollaisesta säännöstä olen itsekin kuullut.
Mulla ainakin tulee herkästi niska kipeäksi ja käsivarsi(siis paikat joihin se kylmä ilma pahiten puhaltaa).
Luulisi, että kun vauva matkustaa kuitenkin selkä menosuuntaan ja ei näin ole suoraan siinä puhalluksessa, että olisi ihan ok. käyttää auton ilmastointia.

Jos ilmastointi ei toimi (= tutoa kylmä ilmaa) niin se pitää huollattaa. Itse pitäisin ko tapauksessa ikkunaa hiukan raollaan eri puolelta kuin missä vauvan istuin on. Lämpöhalvaus on pahempi asia kuin veto.

Lisään vielä sen, että lastenistuimet ovat aika hiostavia. Ainakin meillä lasten selät ja takamukset ovat olleet aivan hikiset lämpöisillä keleillä.

Kiitos vastauksista, jatkossakin meillä siis on ilmastointi päällä :)
Se on vielä suht ymmärrettävää, että ikkunoita ei kannata kauhasti pitää auki ainakaan isoissa nopeuksissa, joka tekee paljon vetoa, mutta tuota ilmastointia olen kyllä ihmetellyt...

Yhteistyössä