Ilmasto-Ilmarimme heräsi ja vaikeni, lopettaen itsepetoksensa: ”Lapissa kaikkien aikojen lämpöennätys! Pohjois-Lapissa ei ole lainkaan lunta nyt”.

vierailija
Lapissa mitattiin kaikkien aikojen lämpöennätys – ällistyttävät seuraukset.

Pohjois-Lapissa ei ole lainkaan lunta, mikä on harvinaista tähän aikaan vuodesta.

POHJOIS-LAPISSA mitattiin perjantaina Lapin alueen uusi marraskuun lämpöennätys.

Inarin Nellimin havaintoasemalla oli 12,6 astetta. Inarin Kaamasessa oli 11,8 astetta ja lisäksi Utsjoen Kevon ja Kevojärven havaintoasemilla 11,5 astetta.

Lue lisää: Lapissa rikki lähes 50 vuotta vanha lämpöennätys

Lapin aiempi marraskuun lämpöennätys oli 9. marraskuuta 1975 Pellossa ja Ylitorniolla mitattu 11,0 astetta.

Poikkeuksellisella lämpöaallolla oli seurauksensa: lämpö söi Pohjois-Lapin lumet.

– Monella mittausasemalla Pohjois-Lapissa lukema näyttää nollaa. Keskimäärin pysyvä lumi on tullut Pohjois- ja Luoteis-Lappiin lokakuun puolella, Ilmatieteen laitoksen päivystävä meteorologi Eerik Saarikalle sanoo.

Esimerkiksi Länsi-Lapissa Kittilässä ja Muoniossa oli vielä keskiviikkona ja torstaina 8 senttiä lunta, lauantaiaamuna herättiin siihen, että lumi oli mennyt ja maa oli musta.

IS

vierailija
Trump ei usko ilmastonmuutoshömpötyksiin.
Muistan vuoden 1998 marraskuun, kun olin lähes päivälleen näihin aikoihin Saariselällä. Silloin oli kylmä kuin Siperiassa, ja erittäin paljon lunta. Lähdin hiihtolenkille lainasuksilla ja laina kommandopipolla. Miesporukka tuumasi ladun alussa minulle, että pärjättiin sitä aikoinaan talvisodassakin.
Elämäni talvisota oli silloin vasta alussa. Yhden naisen sota ääliömäisiä yhteiskunnan rakenteita kohtaan.
En pelkää ilmastonmuutosta vaan ihmisten henkistä rappiota. Suomessa huume ym. päihdeongelmat pahenevat. Helsingin Uutiset kertoo peukkuhuumeesta. Ehkä tämän palstan jauhojankkaaja on jatkuvasti peukun höyryissä outoine kirjoituksineen.

vierailija
Muistan vuoden 1998 marraskuun, kun olin lähes päivälleen näihin aikoihin Saariselällä. Silloin oli kylmä kuin Siperiassa, ja erittäin paljon lunta. Lähdin hiihtolenkille lainasuksilla ja laina kommandopipolla. Miesporukka tuumasi ladun alussa minulle, että pärjättiin sitä aikoinaan talvisodassakin.
Elämäni talvisota oli silloin vasta alussa. Yhden naisen sota ääliömäisiä yhteiskunnan rakenteita kohtaan.
En pelkää ilmastonmuutosta vaan ihmisten henkistä rappiota. Suomessa huume ym. päihdeongelmat pahenevat. Helsingin Uutiset kertoo peukkuhuumeesta. Ehkä tämän palstan jauhojankkaaja on jatkuvasti peukun höyryissä outoine kirjoituksineen.
Lepa se jaksaa hääriä joka ketjussa tosi outoine ja harhaisinen juttuineen

Hänellä ei oo elämää muualla
-ihmisraunioparka

vierailija
Lepa se jaksaa hääriä joka ketjussa tosi outoine ja harhaisinen juttuineen

Hänellä ei oo elämää muualla
-ihmisraunioparka
Sinun elämä roikkuu ja riippuu Lepan juttujen kyttäämisessä ja lyttäämisessä. Teetkö samaa myyrän työtä ammattitoimittajien juttuja torpedoimalla? Olet luultavasti SU-linkkien tuuttaaja, joita ei avaa kukaan.
Tietenkin sinua harmittaa, kun sinua rökitetään halvalla.
Käy joku kurssi, jos lukemisen ymmärtäminen on noin vaikeaa. Kirjoittamaan et sillä konstilla opi, mutta lukemisen ymmärtämiseen tarvitset kipeästi apua. Seksuaalinen suuntautumisesi vaikuttaa arveluttavalta. Ehkä lainailet Super-Setiksen muovi Annieta, kun et kehtaa hakea Tunturi-mopollasi peräkyläsi postista omaa seksinukkea.

vierailija
Sinun elämä roikkuu ja riippuu Lepan juttujen kyttäämisessä ja lyttäämisessä. Teetkö samaa myyrän työtä ammattitoimittajien juttuja torpedoimalla? Olet luultavasti SU-linkkien tuuttaaja, joita ei avaa kukaan.
Tietenkin sinua harmittaa, kun sinua rökitetään halvalla.
Käy joku kurssi, jos lukemisen ymmärtäminen on noin vaikeaa. Kirjoittamaan et sillä konstilla opi, mutta lukemisen ymmärtämiseen tarvitset kipeästi apua. Seksuaalinen suuntautumisesi vaikuttaa arveluttavalta. Ehkä lainailet Super-Setiksen muovi Annieta, kun et kehtaa hakea Tunturi-mopollasi peräkyläsi postista omaa seksinukkea.
🌲-🦵tasoa taas kerran

vierailija
Lumettomuus Lapissa marraskuussa ei niinkään ole ihmeellistä, se on ihmeellistä, että Lapissa on marraskuussa useita päiviä peräkkäin plus asteita jopa +12 astetta.
Kaikki sääennätykset menevät kai rikki elinaikanani. Olin nuorena töissä yrityksessä, joka teki ulkomaankauppaa säälaitteilla. Mikään sää ei ole minua koskaan hätkäyttänyt. Yksi käynti Lapissa riitti, eikä minuun iskenyt kuuluisa Lapin hulluus. Lepan jankkaaja muuttakoon sinne taikarumpuja takomaan ja joikaamaan. Hän vaikuttaa sinne sopivalta Nunnuka lailaa-tyypiltä.

vierailija
♥
Aivan samaa mieltä.

vierailija
Trump todennäköisesti pienentää kansallispuiston pinta-alaa jotta tulee lisää tilaa porata fossiilista öljyä ylös maan uumenista sekä laajentaa kaivoksia.
Kasvikunnanedustajat kiittää, koska kasvit tykkää hiilidioksidista ja pääsevät valtaamaan jäätiköiden alta vapautuneita alueita.

vierailija
Tänään just miehelle juttelin, että onpa kumma, että marraskuun puolivälissä voi tepastella ulkona ilman pipoa ja hanskoja. Lähdettiin kävelylle metsään ja laitoin välihousut reisitaskuhousujen alle. Virhe! Hirvee hiki koko ajan. Pakko oli ottaa pipo pois, että viilensi vähän. 10 astetta lämmintä. Marraskuussa!

vierailija
Sinun voit ja voiteet ovat tuulen huuhtomia.
Minua naurattaa tubettaja Pottukoiran jutut.
Niissä on sentään jokin idea. Sinun kirjoitukset eivät ilahduta edes itseäsi.
Ja pottukoiran jäynät naurattaa sinua ja saat viboja kun sen käsi käy sepaluksen sisällä ja sitten karkkilaatikossa josta käyt popsimassa innolla melansa hiellä terästettyjä testosteroni karkkeja 😆

vierailija
Ja pottukoiran jäynät naurattaa sinua ja saat viboja kun sen käsi käy sepaluksen sisällä ja sitten karkkilaatikossa josta käyt popsimassa innolla melansa hiellä terästettyjä testosteroni karkkeja 😆
Hyvä jäynä. En sortunut kauppateissulla itokarkkeihin. Kerro sama juttu lapsille,
Ehkä Pottukoira on katsonut lapsena Röllin seikkailuja. Huonoja tapoja voi karsia huonoilla tavoilla.
Konsti se on tuokin.

vierailija
Lumettomuus Lapissa marraskuussa ei niinkään ole ihmeellistä, se on ihmeellistä, että Lapissa on marraskuussa useita päiviä peräkkäin plus asteita jopa +12 astetta.
polaaripyörre

Yhteistyössä