Ilman rikkaita ette te köyhät pärjäisi. Kiitos varakkaat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
Olen itsekin köyhä. Tosin valmistun keväällä koulusta ja uskon hoitoalalla saavani töitä, joten köyhyys on vain tilapäistä.
Verorahoistahan moni apu kiskotaan. Kuka niitä veroja maksaa eniten? Suurituloiset! Unohtamatta Suomen kohtuuttoman suurta perintöveroa, pääomaverot jne.
Jos jollakin on sijoitusasunto, siitä menee noin 120e kuussa pääomaveroa. Eli jonkun ihmisen toimeentulotuki tai vaikkapa lapsilisä?!
Kyllähän se niin on, että suurituloiset pyörittää tätä maata ja ilman rikkaita köyhät ei pärjäisi. Olkoot se rikkaus tullut sitten sijoitusten, perintöjen, ansiotulojen tms kautta.
Lisäksi arvostan eritysen paljon kotimaista ruokaa: suomalainen liha, vilja ja vihannekset kunniaan!

Mitä te köyhät haluatte, että olisitte tyytyväisiä? Saman kuin rikkaat? Tekemättä mitään?

Mulle yhteiskunta huolehtii asunnon kulut, vuokrat, ruuat, vaatetuksen yms. Vaikka niukkaa on, niin yhteiskunta meidän perheen elättää. Kiitos siitä. En vaadi luksusta, vaan olen niin kiitollinen, että meillä on lämmin asunto, lapsilla vaatteita ja saavat vielä jouluksi lahjoja ja kinkkua pöytään!
Toivottavasti jonain päivänä mulla on varaa auttaa köyhiä.

No mä olen ihan tavallinen tallaaja. Asutaan vuokra-asunnossa, jonka omistaa yksityinen. Tässä kunnassa on pulaa tämän kokoisista asunnoista, joten todennäköisesti ilman meidän vuokran antajaa asuttaisiin huonommin :)

En mä ole koskaan ollut katkera varakkaammille. Moni varakas auttoi mua silloin, kun olin nuori yh ja totaalisen pa. Välillä toki tuntuu väärältä, kun jollakin on varaa valita kaikessa. Toisaalta ei se multa ole pois.

Olen vasta 24-vuotias. Olen maksanut viimeisen 4-vuoden aikana veroja yli 300t euroa. Perintöveroja ja pääomaveroja + koulun ohella teen töitä. Luulisi tuon yli 300t jonkun elämääkin jo helpottavan.
Ei se ruoho ole todellakaan aidan toisella puolella vihreää. Suomi on ehkäpä maailman ainut maa, jossa on ihan jees olla köyhä.

Harva huomaa jokapäiväisessä elämässään, että hyvä- ja keskituloiset maksavat huonompiosaisten sosiaalituet. Ja silti ollaan aina v***uilemassa niiden Audeista ja omakotitaloista ja lasten merkkivaatteista. Olisivat tyytyväisiä.

Haluaisitko kertoa miten sijoitusasunnosta menee 120euroa kuussa veroa?

Pääomatulosta toki maksetaan veroa, mutta niinhän menee myös ansiotuloista veroa.

Keskituloiset maksavat yhteenlaskettuna eniten.

Monella erittäin varakkaalla osa ansiotuloista pystytään kiertämään siten että ne maksetaan osinkotulona (veroprosentti nyt 19,5%) tai pääomatulona (veroprosentti 28%).

Kun taas keskituloiset saattavat maksaa palkastaankin yli 30% tuloveroa. Lisäksi arvonlisäverot jne.

Oma isäni teki koko ikänsä töitä ja kasvatti itselleen mittavan omaisuuden. Pistää aina vihaksi kun luen näitä köyhien vinkumisia, joiden mukaan kukaan ei ole ansainnut rahojansa tai omaisuuttaan, jakoon vaan muille! Isä oli usein pois kotoa, teki töitä kellon ympäri. Toisaalta meidän perheessä elettiin tavallista arkea keskellä lamaakin, ei ollut mistään koskaan puute...

Itse olen enemmän saajapuolella nyt työttömänä, mutta kyllä ihmetyttää suurin verotusluokka. Puolet tuloista valtiolle?? Mitä helvettiä? Sen lisäksi kaikesta joutuu maksamaan suurimmat mahdolliset maksut, ei ole oikeutettu tukiin tai edes tietynlaiseen asuntoon (joitakin vuokra-asuntoja saa hakea vain vähävarainen) jne.

Alkuperäinen kirjoittaja töitä:
Oma isäni teki koko ikänsä töitä ja kasvatti itselleen mittavan omaisuuden. Pistää aina vihaksi kun luen näitä köyhien vinkumisia, joiden mukaan kukaan ei ole ansainnut rahojansa tai omaisuuttaan, jakoon vaan muille! Isä oli usein pois kotoa, teki töitä kellon ympäri. Toisaalta meidän perheessä elettiin tavallista arkea keskellä lamaakin, ei ollut mistään koskaan puute...

Itse olen enemmän saajapuolella nyt työttömänä, mutta kyllä ihmetyttää suurin verotusluokka. Puolet tuloista valtiolle?? Mitä helvettiä? Sen lisäksi kaikesta joutuu maksamaan suurimmat mahdolliset maksut, ei ole oikeutettu tukiin tai edes tietynlaiseen asuntoon (joitakin vuokra-asuntoja saa hakea vain vähävarainen) jne.

Sitä helvettiä, että kaikilla ei ole henkistä tai fyysistä kapasiteettia tehdä töitä, ja huono-osaisemmistakin on huolehdittava. Joten ne ketkä kykenee rahaa takomaan, maksavat siitä myös luonnollisesti enemmän että kaikki tulee toimeen. Emme vastaa vain itsestämme täällä.

Yhteistyössä