Ilman mitään leuhkimista; meidän 2-vuotias on hämmentävän hyvä puhumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just vasta se roikku tississä ja nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just vasta se roikku tississä ja nyt

Vieras
Eipä ole yksikään tuttavan lapsi ollut tällainen. Lapsella on ikää 2 v 1 kk ja hän puhuu täydellisiä pitkiä lauseita, osaa toistakymmentä monisäkeistöistä laulua ulkoa, muistaa myös runoja ulkoa. Kertoo pitkiä tarinoita ja osaa keskustella päivän tapahtumista. Olen ihan hämmentynyt :)

(Mut potalla ei suostu käymään, ei sitten millään)

Kuulostaa esikoiseltani. Joka oli myös sekä päivä- että yökuiva 2 v 2 kk iässä vaikkei todellakaan mennyt potalle vielä 2 v 1 kk iässä :D eli nopsaan oppi kun oppi.

Eikä muuten osaa olla hiljaa vieläkään, ikää joulukuussa 6 vuotta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja just vasta se roikku tississä ja nyt:
Eipä ole yksikään tuttavan lapsi ollut tällainen. Lapsella on ikää 2 v 1 kk ja hän puhuu täydellisiä pitkiä lauseita, osaa toistakymmentä monisäkeistöistä laulua ulkoa, muistaa myös runoja ulkoa. Kertoo pitkiä tarinoita ja osaa keskustella päivän tapahtumista. Olen ihan hämmentynyt :)

Juu, meillä oli tyttö samanlainen, jutteli, loruili jne tosi hyvin noin pienenä. Pojat on sitten hitaammin oppineet. Esim. tämä 3v juttelee nyt hyvin, muttei lauluja osaa tms edelleenkään.

Koska ap:n lapsi alkoi puhua ensimmäisiä sanoja? Entä lauseita? Meidän ihanuus on 1v10kk ja sanoja on aika paljon, muttei varsinaisista lauseista voi puhua. Mutta eipä kai sillä kiire ole. Rakastaa kuunnella satuja ja ymmärtää kyllä paljon.

No heh, neropa joo...No kyllä mä tiedän ettei ole mitään ainutlaatuista, mutta ei ole vain meidän tuttavapiirissä tämmöstä taaperoa ennen ollut. Ja kyseessä on muuten poika.

Meillä on videolla, kun meidän nykyisin 5v tyttö lauloi 1v4kk:n iässä 4 säkeistöä Joulupuu on rakennettu -laulusta. Puhui älyttömän aikaisin tosi selvästi ja paljon.
Pojat on meillä sitten oppineet puhumaan hitaammin.

Meillä kanssa esikoinen ihan saman lainen. Lauloi ja puhui tosi hyvin, jota neuvolassakin ihasteltiin, kun kaikki sanatkin oli todella selviä. Ärrät ja ässät tuli ihan oikein. Potalle oppi vasta pari päivää vajaa 3v. Pikkuveljensä taas ei puhu vielä 2v6kk, kun muutamia yksittäisiä sanoja:)

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
Pojat on meillä sitten oppineet puhumaan hitaammin.

Meilläkin poika alkoi puhumaan tosissaan vasta 2½ v iässä.

Puhuu kyllä kahta kieltä paremmin ja rohkeammin kuin siskonsa aikoinaan. Se varmaan hidasti myös.

Alkuperäinen kirjoittaja just vasta se roikku tississä ja nyt:

meillä myös 2v1kk ikäinen. oppi päiväkuivaksi 1v10kk iässä, mutta ei juurikaan puhu. sanoja tulee ja saattaa kaksi sanaa yhdistää lauseeksi. sanatkin ovat sellaisia että lähinnä minä ne ymmärrän. jotkut sanat tulee ihan oikein mutta suurinta osaa ei muut esim sukulaiset ymmärrä vaan joudun tulkkaamaan. nyt on alkanut kehittymään to puhe yhtäkkiä, pian varmaan puhuu jo ihan kivasti. tärkeintähän se on että me miehen kanssa tyttöä ymmärretään

Yhteistyössä