Ilman meikkiä työhaastatteluun? Voiko mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyylimokako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyylimokako

Vieras
Mä en meikkaa, värit aika tummat luonnostaan joten en koe tarpeelliseksi. Ja siis olen nainen.
Mietin kuitenkin et voiko asiakaspalvelua sisältävän työn haastattelutilanteseen mennä meikittä?
Juhlissa olen meikittä, eikä kukaan ole ihmetellyt, mutta useat asiakaspalvelijat ovat aika paljon meikattuja, joten onko se edellytys et työn voi saada?

Voiko työelämä olla niin pinnallista?
Ja toki olen laittamassa tyylikkäät vaatteet ja hiukset hyvin jne joka tapauksessa. Mutta tuntuu aika valheelliselta mennä pakkelit naamassa jos ei normaalisti niitä halua käyttää.

Mulla ei ole ollut työhaastatteluissa ikinä ollut meikkiä kun en käytä sitä muutenkaan. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut ja luulen että ne ei edes tajua että mulla ei ole meikkiä.

Jos on yhtään järkevä työnantaja niin ei välitä siitä onko sulla meikkiä vai ei. Jos on niin pinnallinen että välittää etkä siksi saa työtä, niin ehkä sit on sullekin parempi ettet oo joutunut sellaseen paikkaan töihin! Näin mä ajattelisin.

Mä myös miettisin haluanko sellaisen työn johon mun odotetaan olevan jotain aivan muuta kuin olen, esim. meikkaavan kunnon pakkelikerroksen joka aamu jos en sellaista todellakaan halua tehdä. Ellet työhaastattelusta pääse ilman meikkiä läpi, luuletko asian olevan ok töissä?

Eikö sellainen yleissiisti olemus ole tärkein?
Mulla ei ollut viime haastattelussa juurikaan meikkiä ja tukkakin vähän hapsotti, kun haastattelu oli kesken työpäivän... mutta eipä haitannut, sain sen vakipaikan, jota lähdin hakemaankin! :)

Jotkut miehet muuten pitää ilmeisesti meikittömiä naisia kauniina sillä sen verran paljon oon saanut miehiltä kehuja meikittömänä. Jopa baarissa on tultu iskemään, joka on aika outoa, koska siellä kaikki muut ovat yleensä niin laittautuneita.

Kiva kuulla että joku on työtä saanut ilman meikkiäkin.
Näytän ainakin omasta mielestäni ihan normaalilta ilman meikkiä, ja baareissakin nuorempana meikkaamatta kuljin.
Työpaikka olisi kuitenkin niin sopiva ja kiva just tähän elämäntilanteeseen, etten haluaisi sitä siksi missata että haastattelija katsoisi etten ole halunnut panostaa haastatteluun. Ja usein törmää ajatukseen et naisen esim. juhlalaittautumiseen kuuluu ehdottomasti meikki.

Voit hyvin mennä, jos et näytä meikittömänä
a) väsyneeltä
b) sairaalta
c) epäsiistiltä
d) päihdeongelmaiselta
e) ylivaljulta
f) rumalta
g) vanhalta
h) uskovaiselta
Minuun pätee niin monta kohtaa, etten pysty olemaan ilman. Luulen, että sinuun ei, jos olet ennen pärjännyt hyvin.

[QUOTE="vieras";24699481]Voit hyvin mennä, jos et näytä meikittömänä
a) väsyneeltä
b) sairaalta
c) epäsiistiltä
d) päihdeongelmaiselta
e) ylivaljulta
f) rumalta
g) vanhalta
h) uskovaiselta
Minuun pätee niin monta kohtaa, etten pysty olemaan ilman. Luulen, että sinuun ei, jos olet ennen pärjännyt hyvin.[/QUOTE]
Yksi unohtui:
i) pahoinpidellyltä (on niin kiva omistaa tummat silmänaluset)

[QUOTE="jee";24699521]j) mielisairaalta (mulla punoittaa silmänaluset ja on sellanen sairaan sinertävä ja läpikuultava iho että näytän ihan sarjamurhaajalta...jee)[/QUOTE]
Ajattelin, että kuuluu sairaaseen, mutta totta puhuen mielisairaalta näyttäminen on ihan oma juttunsa :D. Luulen,että minulla on kanssa tuotakin meikkamattomana. *tekee mieli mennä laittamaan nytkin pakkelia naamaan*

Sen verran hyvä aihe, että pakko laittaa kommenttia...eli minkälainen on ihonvärisi.
Jos olet sellainen "terveen" värinen vastakohtana tyylli "haudasta lomalla", niin en sinuna meikkaisi.

Tuo on niin persoonaan liittyvä juttu, ja tietty siihen työpaikkaan, johon haet.

Se ihon /hiusten väri jos on jo valmiiksi ok, et tarvitse välttis mitään. Jos pieni meikki lisää itsevarmuutta sinulla hetkellisesti, niin voisi siitä tuossa tilanteessa olla hyötyäkin.

Mutta jos oikein hyperhienoon paikkaan olet hakemassa, niin kyllähän vaatetuksella & asusteilla saa kaiken riittävästi tuotua esille, jos ei itse innostu meikkaamisesta.

Ja onnea sinne haastatteluun!
(tuo lista on hyvä tuossa ylhäällä, itse näytän helposti juuri päihdeongelmaisen ja aneemikon välimuodolta, jos olen juuri herännyt tai jos on joku muu vuodenaika kuin kesä.

Nyt saattaa olla vielä sitä "ilmaista ruskeaa meikkivoidetta" naamassa jäljellä, jos on aurinkoa saanut kesällä.
Itse oon arskan ystävä tuostakin syystä...

Ite laittasin hieman puuteria, ripsiväriä, poskipunaa ja huulikiilto, vaikka en juuri meikkakaan muuten :) Näin ei voi ainakaan mokata, eikä toisaalta näytä erityisen meikatulta.

Mä en meikkaa. En ole koskaan meikannut työhaastatteluun. Olen aina saanut hakemani paikan. Mutta Stockmannin kosmetiikkaosaston myyjäksi en ole koskaan hakenut, sinne varmaan pitäisi olla naama jollain tökötillä peitetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24699663:
Mä en meikkaa. En ole koskaan meikannut työhaastatteluun. Olen aina saanut hakemani paikan. Mutta Stockmannin kosmetiikkaosaston myyjäksi en ole koskaan hakenut, sinne varmaan pitäisi olla naama jollain tökötillä peitetty.
Monesti tulee mieleen, että kasvojenpuhdistustuotteiden menekki lisääntyy, mutta meikkien vähenee, kun asiakkaat tutkivat myyjien naamaa. Kohtuus kaikessa.

Ehkä tummat silmänaluiset peittäisin, ja jos joku kirkkaan punaisena helottava näppylä naamasta löytyisi, niin senkin sipaisisin piiloon. Muuten ilman meikkiä lähtisin liikkelle.

Meille koulussa opetettiin sen verran meikkaamisesta että pitää olla asiallisen näköinen, eli ei saa olla meikkiä liikaa. Bileisiin kuuluu eri meikki kun työelämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24699663:

Eihän Stockmannin kosmetiikkaosastolla (jos siis puhut nimenomaan merkkikosmetiikasta, pl. parfyymit, etkä päivittäiskosmetiikasta) ole kuin vuokralaisia, ja he hoitavat rekrytointinsa ihan itse. Päivittäiskempparissa nyt näkyy kaikenlaisia luonnonkauniita...