Ilmainen flunssarokote alle 2v?

Niin se on 3v asti. Itse olen myös tuota pojalle harkinnut. Mitä olen kysellyt tutuilta, eivät aio sitä lapsilleen ottaa. Jossain oli, että sen vaíkutus pienille on vain 30-50% ja rokotteesta saattaa sairastua.

En sitten tiedä olisiko se parempi ns. riskiryhmille. Ja onko tarpeellinen kotihoidossa olevalle.
 
Siskoni sairaanhoitajana saisi myös itselleen ja sanoi ettei heillä töissä ota kuin muutama, viimetalvena ne jotka oli rokotettu olivat sairastaneet jatkuvasti ja muut ihan normaalimäärän. Meillä ei oteta.
 
Terveydenhoitaja kertoi, että pikkuiset saa kaks rokotusta, kuukauden välein. Toinen on siis tehoste. Normaalistihan riittää yks piikkii. Oltiin sällin kans Mehiläisessä ja kyselin asiaa lääkärisedältä. Sälli (3v) lähtee hoitoon joulukuun alussa, ja tohtori oli sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa ottaa rokote. Ekana vuonna kuitenkin sairastelee lähes kaikki flunssat mitä päiväkodissa liikkuu ja jos vielä saa influenssan, ni se on rankkaa. Ja ennenkaikkea ne jälkitaudit.
Mutta tää on nyt mun mielipide, ja kunhan kerroin mitä meille tässä kohtaa on suositeltu.
Värikästä syksyä kaikille!! :)
 
Eikös tuo influenssarokote tehdä vain tällä hetkellä jylläävään epidemiaan, joten vaikutus ei auta muuhun kuin siihen yhteen "tautiin". Ja kun joka vuosi kuitenkin jyllää useampia eri influenssa-versioita? Korjatkaa jos olen väärässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elina73:
Eikös tuo influenssarokote tehdä vain tällä hetkellä jylläävään epidemiaan, joten vaikutus ei auta muuhun kuin siihen yhteen "tautiin". Ja kun joka vuosi kuitenkin jyllää useampia eri influenssa-versioita? Korjatkaa jos olen väärässä?
Juu näin on. Joka vuosi täytyy ottaa uudestaan tuo influenssarokote jos suojan haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Rokote on ilmainen ja kuuluu nykyisin yleiseen rokotusohjelmaan. Meillä tyttö on kotihoidossa, mutta rokotamme silti. Muistaakseni vaikutus kestää useita vuosia.
Ei kyllä kuulu yleiseen rokotusohjelmaan!
Meillä vain alle 3v saa sen rokotuksen ilmaiseksi ja yli 3v lapsista pitää maksaa. Täytyy siis saada ensin se rokoteresepti lääkäriltä ja sitten hakea rokote apteekista ja viedä se tervaydenhoitajalle joka rokottaa. Meidän nuorimmainen taas saa rokotuksen ilmaiseksi ja ei tarvitse reseptiä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja JaLehmätkinLentää:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia79:
Rokote on ilmainen ja kuuluu nykyisin yleiseen rokotusohjelmaan. Meillä tyttö on kotihoidossa, mutta rokotamme silti. Muistaakseni vaikutus kestää useita vuosia.
Ei kyllä kuulu yleiseen rokotusohjelmaan!
Meillä vain alle 3v saa sen rokotuksen ilmaiseksi ja yli 3v lapsista pitää maksaa. Täytyy siis saada ensin se rokoteresepti lääkäriltä ja sitten hakea rokote apteekista ja viedä se tervaydenhoitajalle joka rokottaa. Meidän nuorimmainen taas saa rokotuksen ilmaiseksi ja ei tarvitse reseptiä.
Siis kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan alle kolmivuotiaille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loviisa:
Siskoni sairaanhoitajana saisi myös itselleen ja sanoi ettei heillä töissä ota kuin muutama, viimetalvena ne jotka oli rokotettu olivat sairastaneet jatkuvasti ja muut ihan normaalimäärän. Meillä ei oteta.
Ei kai ne sitä samaa influenssaa sairasta uudestaan ja uudestaan...? :whistle:
 
Meillä reilu 1v rokotetaan vaikka on kotihoidossa ja itsellenikin otan kun kuulun riski ryhmään. Haluan että lapsi välttyy mahdollisilta jälkitaudeilta. Ite oon ottanu rokotuksen jo useampana vuonna ja jos influenssa on tullu, niin huomattavasti lievempänä.
 
Mä oon käsittänyt, että voi hakea ilman reseptiä apteeksista.

Mutta otetaan tuo rokotus meidän 1v 3kk ikäiselle. On niin kurja tauti, että en halua enää nähdä ikuna, kun noin pieni sitä sairastaa :'(
Yksi lapsista oli 9kk ikäinen,, kun tuon sairasti ja voi kun oli pieni kipeä :(
Yli 40 asteen kuumeessa istui yöllä 41 asteessa olevan äitinsä sylissä..ei ollut kivaa ei. Ja välillä kävi muut itkemässä vieressä, nenästä valui veri yhdellä jos toisella jne.
Ja sitten meillä jälkitautina sairastettiin ensimmäiset kunnon korvatulehdukset, joten lääkekuuria pukkasi.
 
Aion rokotuttaa poikani influenssaa vastaan, poika on nyt 1 v 2 kk. Meillä päin ainakin rokotukset hoitaa yksi kaupungin terveysasemista kahtena määrättynä päivänä marraskuussa, sinne vain mennään ilman ajanvarausta jonottamaan eikä tarvitse mitään reseptejä hankkia itse. Tehoste annetaan sitten joulukuussa. Vaikka poikamme on kotihoidossa niin silti haluan, että hänet rokotetaan. Luin juuri yhden tutkijan kirjoituksen ja hän kertoi siinä, ettei influenssarokotteesta sairastu, koska rokote ei sisällä eläviä viruksia. Ja etenkin hoidossa oleville rokotus olisi tosi tärkeä, koska influenssa leviää helposti. Ja etenkin alle vuoden ikäisille tauti voi olla todella rankka. Neuvolan terveydenhoitajan sanoi rokotteen aiheuttavan lähinnä pistoskohdan ärsytystä, ei muita sivuvaikutuksia.
 
aika on varattu, sain viimein päätöksen tehtyä kysyttyäni ensin terkkarimme mielipidettä ja sen perusteella sitten kallistuin lopullisesti rokotuksen ottamisen kannalle. Mutta vaikea oli päätös, vaikka aiemmin olin ihan ehdottoman varma ottamisen puolesta. Mutta lisä informaatio pisti miettiin. Vaan nyt on päätös tehty. Ainoo mikä mietityttää on tuo hoitajien mahdollinen irtisanoutuminen, miten se vaikuttaa näihin rokotuksiin? Aika meillä on ekalle rokotukselle tämän kuun viimeinen päivä, mutta miten toisen osan laita mahtaa olla.. unohdin sen kysästä viime viikolla, kun ajan varasin. Täytyneen yrittää selvittää sekin vielä, vaikka ehtiihän sen kysyä sitten ensi viikollakin.
 
Täällä lääkäri suositteli rokotusta sellaisille lapsille jotka sairastuvat muutenkin helposti flunssaan (yli 8 flunssaa vuodessa) ja joilla tulee flunssassa jotain tavallisuudesta poikkeavaa esim. korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus...
Heillä on silloin altistuminen influenssaankin suurempi.
Mutta vähän sairastavat lapset ei tarvitse.

Mein jäpikkä 11kk ja yks pikku nuha ollut, ei korvatulehduksia -> ei oteta rokotetta.
 
meille sanottiin että kannattaa ottaa jos lapsi kuuluu ns. riskiryhmään.eli meillä 2 lapsella vaikia astma joille on aikomus nyt koittaa ekaa kertaa...kuulin jostai että jos ei oo ennen laitettu niin pitäs ekan kerran pistää se kahesti olikohan 2-3vko sisällä...onko ihan puppua???
oli että alle 3v saa ilmasex ja riskiryhmään kuuluvat....
 
Neuvolan täti kertoi meille kyseisestä rokotuksesta ja sitten itse lueskelin sitä netistä. Poikamme on 2v ja päiväkodissa josta tosiaankin saa kaikenmaailman taudit ;) Kävimme lauantaina ottamassa rokotuksen ja kuukauden päästä sen tehosteen joka on erityisen tärkeä jotta rokotuksesta saisi tarvitseman suojan.
 
Me käytiin piikillä eilen, minä sain astman takia ja poika vajaa 2v rokotettiin myös kun meillä tavallisetkin nuhat menee keuhkoputkiin. Selvittiin pienillä oireilla minä eilen vain tosi väsy ja pojalle nousi yöllä kuume, tänään kummallakaan ei mitään! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttumaaria:
Aion rokotuttaa poikani influenssaa vastaan, poika on nyt 1 v 2 kk. Meillä päin ainakin rokotukset hoitaa yksi kaupungin terveysasemista kahtena määrättynä päivänä marraskuussa, sinne vain mennään ilman ajanvarausta jonottamaan eikä tarvitse mitään reseptejä hankkia itse. Tehoste annetaan sitten joulukuussa. Vaikka poikamme on kotihoidossa niin silti haluan, että hänet rokotetaan. Luin juuri yhden tutkijan kirjoituksen ja hän kertoi siinä, ettei influenssarokotteesta sairastu, koska rokote ei sisällä eläviä viruksia. Ja etenkin hoidossa oleville rokotus olisi tosi tärkeä, koska influenssa leviää helposti. Ja etenkin alle vuoden ikäisille tauti voi olla todella rankka. Neuvolan terveydenhoitajan sanoi rokotteen aiheuttavan lähinnä pistoskohdan ärsytystä, ei muita sivuvaikutuksia.
Meille sanoi taas myös kuumeesta ja nuhaoireista. Meillä nousi pojalle kuume, mutta ei muita oireita.
 

Yhteistyössä