\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 08:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 05:49 Maagi kirjoitti:
Mun miehellä ja tämän exällä meni kaikki hyvin siihen asti, kunnes minä tulin kuvioon mukaan kunnolla. Miheni exällä oli tässä välissä mies, mutta suhde kariutui. Minä en halua yleistää. Tämä koskee minua ja miestäni ja miehen tytärtä todella lujaa. Tekee kipeää nähdä tytön kärsivän tilanteesta. Tekee todella kipeää nähdä miten paljon tyttö joutuu salaamaan äidiltää, koska pelkää!
Meillä tarina aivan sama.Paitsi lapsia on kaksi.Mä en tajua mikä tekee exän tuollaiseksi. Hän koitti jopa itsemurhaa, kun sekosi totaalisesti minusta.Välillä on sellainen tunne "anteeksi jo etukäteen ajatuksiani" et olis tehnyt sen kunnolla.Ni olis elämä kaikilla helpompaa.Mua niin surettaa lasten puolesta ja niin kyllä miehenikin.
Kauheaa!!!
En ala tässä nyt mitenkään puolustelemaan exien käytöstä koska lapsellista ja idioottiahan se voi pahimmilaan olla. Kuitenkin jotenkin jäin miettimään omaa oloani eron jälkeen ja sitä väsymystä ja hiljalleen elämääni hiipinyttä masennusta. Se oli itselleni rankkaa aikaa ja siitä saivat kärsiä myös läheiset ihmiset. Exä ja exän uusi saivat valitettavasti myös osansa.
Nää erot on vaan isoja käännekohtia elämässä, että niihin jää helposti pyörimään paikalleen ja jos mukaan tulee väsymystä ja ehkä masennusta alkaa miettiä sitä epäonnistumisena elämässä. Ajatukset alkaa helposti pyöriä menneessä ja sitä koittaa ratkoa päässään missä kohtaa elämä meni pilalle ja kenen syytä jne..kaikkea muuta hyödytöntä. :ashamed:
Valitettavasti sitä helposti alkaa vierittää alitajuisestikin pahaa oloaan exän niskaan ristiriitaisten tunteiden vuoksi. Itse en mielestäni ollut mustasukkainen enkä tuntenut muutenkaan enää mitään "lämpimiä ajatuksia" exää kohtaan, mutta silti ajatukset pyöri menneissä ja olin raivoissani kaikesta inhottavasta mitä mies oli aikoinaan tehnyt vaikka parempihan olisi ollut vaan jättää menneet taakse.
No, entäs lapset sitten. Lapsilla varmaan "pelasin", mutta itse en asiaa kyllä niin nähnyt. Ajattelin exän olevan todella paha ihminen koska oli tehnyt minulle kaikkea todella ilkeää seurustelu aikoina miksi siis erosimmekin. Mukana oli myös pientä fyysistä väkivaltaa, mutta eniten satutti pettämiset, haukkumiset, välinpitämättömyys, valehtelu, se ettei huolehtinut lapsista jne..Ja tätä kesti vuosia.
Mielessäni ajattelin etten todellakaan halua tuollaista ihmistä lasteni lähelle, se oli oikeastaan suojeluvaistoa. se mitä en kyennyt ymmärtämään oli, että mies kykeni olemaan minulle eri ihminen kun mitä olisi lapsille eron jälkeen. Ajattelin, että kusipää on kusipää vaikka voissa paistais ja kusipäitä en lasteni lähelle halua (ainakaan kasvattamaan heistäkin samanlaisia). Lisäksi tuomitsin exän uuden siinä samaan syssyyn koska kuvittelin, että uuden täytyy olla jotenkin samanlainen jos exäni kanssa viihtyy tai sitten ei kauaa viihdy kun tutustuu paremmin.
Lisäksi tietenkin tuntui väärältä ja katkeralta kuulla kuinka exä leikkii yhtäkkiä hyvää isää ja suloista perhettä vaikka meidän aikana ei halunnut tehdä mitään lasten eteen (hoitaa, syöttää, nukuttaa, ulkoilla, leikkiä jne.). Sitä miettii miksei itse ansainnut samaa...
Näytti kuin exä olisi halunnut tehdä uuteen vaikutusta meidän lasten avulla ja sehän tuntui röyhkeältä lastenhyväksikäyttämiseltä.
No, tässä joitain tuntemuksia noilta ajoilta. Olo helpotti kun masennus ja väsymys helpotti. Nykyään kykenen näkemään asiat paljon realistisemmin.
Kokemus auttanut minua myös suhtautumaan armollisesti uuden mieheni exän purkauksiin. Hänenkin kanssaan aika on tehnyt jo tehtäviään ja jonkinlaista luottamusta on syntynyt. Hiljaa hyvä tulee..