Ikuisuuskysymys: Mitä 3v. lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja anli
  • Ensimmäinen viesti
anli
Auttakaa! Nyt alkaa meillä tulla 3v synttäreitä ihan roppakaupalla, lähinnä ovat tyttöjä (tyttömme kavereita). Mitä kivaa voisi ostaa? Mihinkään äärikalliseen ei ole vara, ehkä noin 10-15?/lahja.
 
No jos nyt kesäaikaan juhliaan viettävät niin jotain kivoja ulkojuttuja?
Hieno hyppynaru, erikoisia saippuakuplajuttuja, muita ulkopelijuttuja, vesileluja, hellemekkoa... löytyiskös noista jotain? Hinnatkaan ei yleensä päätä huimaa, eikä haittaa jos useampia saisivat.
 
AkateeminenMamma
Me pidetään omien muksujen leluarsenaali järjen rajoissa erinäisin keinoin (määrää kontrolloidaan mutta ennen kaikkea sitä millaista tavara on).

Lahjoessamme muita emme ainakaan halua lisätä tavaran paljous ongelmaa tai viedä sellaista mitä vanhemmat eivät lapsilleen halua. Aina ei kuitenkaan jaksa viedä vain erikseen toivottua vaan haluaisi yllättää (vanhemmatkin). Pääasiassa viemme siis sellaista, mikä kuluu pois. Eli askartelu/piirrustusvälineitä - niitä löytyy sopivia kaiken ikäisille.

Kirja on aina hyvä lahja mutta tuplakappaleiden välttämiseksi viedään niitä vain jos on toivottu tai tiedetään muuten, ettei ko. opusta ole.

Vaatteet ja hiuskoristeet myös mielestäni oiva vaihtoehto (saajan ja vanhempien maun mukaan sekä sellaista, mistä lapsikin innostuu).

Jos joskus lelun veisin kysymättä tai toivomatta en veisi mitään nyrkkiä pienempää (poikkeuksena Legot) enkä mitään, mikä pitää ääntä.

Pelejä ja palapelejä voin myös valkata lahjaksi varsinkin nuoremmille (vanhempien kohdalla riski, että valitsee tylsän). 3v on juuri siinä iässä, että pelaaminen alkaa sujua ja palapeleistä hieman monimutkaisemmatkin mennä kasaan, joten olisiko siinä itua?

Kaikkiaan lahjominen on kivaa =)
 
Jäärä
- saippuakuplajutut on ihan ehdottomia
- keijukaissiivet
- Shelly, Barbien pikkusisko
- kunnollinen vesivärimaalaukseen sopiva paperi ja kunnolliset vesivärit, ne ihan perinteiset napit
 
Joku dvd/video? Vasta veimme tytölle 3v lahjaksi muumi videon (Vanhemmat kyllä pyysivät)

Hius-jutut, ulkopeli tms.
Ämpäri-setti, niitäkään ei koskaan ole liikaa
Hellemekko on yleensä aika varma
Palapeli

Voithan vanhemmilta kysyä jotain suuntaa antavaa- lelu, vaate, kirja...
 
kevätesikko
lapset rakastavat elämyksiä siispä lupaa viedä sirkukseen, teatteriin tai konserttiin lähiaikoina. anna lupaus kauniin kortin muodossa. tai anna liput 2 kpl lahjaksi, ja sankari saa päättää, kenen kanssa menee.
 
monitoimikone
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.06.2005 klo 16:22 kevätesikko kirjoitti:
lapset rakastavat elämyksiä siispä lupaa viedä sirkukseen, teatteriin tai konserttiin lähiaikoina. anna lupaus kauniin kortin muodossa. tai anna liput 2 kpl lahjaksi, ja sankari saa päättää, kenen kanssa menee.
Samaa mieltä. Tavaraa tässä maailmassa on jo ihan tarpeeksi.
 
anli
Kiitoksia ideoista!
Puuhakirja on tosi hyvä juttu. Sellaisia voisikin ostaa ihan jemmaankin, kun noita synttäreitä tuppaa riittämään.
Saippuakuplat on ollu meillä tän kesän juttu, mutta niitähän vois kanssa viedä lahjaksi. Sitä litkua pullosta menee...
Joo.. ja pitkätukkasille tytöille ostankin jonkun kivan tukkapimpulan.

Nää lasten synttärit on niin hankalia, kun lapset ovat tyttömme, 2,5v, kavereita, ei mitään perhetuttuja tai sukulaisia (joiden lahjoihin voi aina kysyä todellista tarvetta ja silloin tulee ostettua kalliimpaakin).
 
söpö
Itse rakastan lahjojen ostamista ja antamista. Itse olen samaa mieltä, että kannattaa todella miettiä, mitä vie. Meillä tavaran paljous on ongelma, ja olen siihen nyt kiinnittänyt huomiota toden teolla. jos jonkun lelun lapset haluavat, yritän puhua heitä ympäri perinteisiin ja kestäviin leluihin, joita heidän lapsenlapset sitten käyttävät: legot, brion lelut, Puuha Peten ajoneuvot, tiettyä kirjasarjaa (itse kerään Mauri Kunnasta ja tieto- ja opetuskirjoja).

Mutta sitten tosiaan se mikä aikaisemmin tulikin, eli käyttötavarat: edellä mainitut KUNNON VESIVÄRIT, ne kouluvärit ja KUNNON PENSSELI, mikä kyllä maksaa huom. enemmän mutta kestää ja KUNNON paperia. Siinä on varmasti jokaiselle mieluinen lahja.

Kunnon väripuukynät!

Sukkia ja alushousuja tarvii aina!!! Meidän 4-vuotias tykkäsi eniten ihanista poikien shortsi-paitaseteistä ja neljä kertaa vaihdettiin synttäreillä vaatteet. Leluja tuli vain kaksi, yksi meiltä ja toinen pienempi. Sitten sai aurinkolasit, jotka on nyt koko ajan päässä.

Kertakäyttökamera ja pieni valokuva-albumi, no 3-vuotias ehkä just ja just osaa ottaa kuvia, mutta myöhemmin hieno idea.

Lahjakortti elokuviin, jos on tulossa joku lasten kuva lähiaikoina....kiva odottaa!

Lahjakortti Macciin, vaikka nyt onkin roskaruokaa, mutta lapsi saa itse päättää milloin lähtee herkuttelemaan....
 

Yhteistyössä