ikuisuuskysymys- koska päivähoitoon?

Tämähän on totta tosiaan niin ikuisuus kysymys ja hyvä tappelukin saadaan varmasti aikaan... :LOL:

Mutta siis minä itse olen viemässä lasta hoitoon 11 kk:n iässä. Minä en näe siinä mitään estettä. Tottakai olisin mieluummin kotona, mutta yksinkertaisesti talous ei anna myöden. Lohduttaudun kylläkin sillä, että lapselleni tulee aika lyhyet hoitopäivät, aina kotiin viim. 15.00. :)
 
samaa kysymystä olen myöskin pohtinut. olin ajatellut meneväni töihin heti kun tipun kotihoidontuelle, en pystynyt. siirsin aikaa siihen kun tyttö olisi vuoden, mutta nyt tilanne on niin, että jään kotiin koko ensi alkuvuodeksi. kotihoidontuella (meillä se on minimimäärä) en pysty tietenkään maksamaan asuntolainaani, joten maksan tällä erää vain korkoja. ja olen aloittanut tekemään keikkaa krt/viikossa (iltaisin, viikonloppuisin), jotta saan lisärahaa ja pystyn alkaa maksamaan asuntolainaani ensi vuonna.
olen sitä mieltä, että mikäli vaan haluaa jäädä kotiin, nin kyllä sitä tulee toimeen vähän aikaa pienemmällä rahalla, esim. lainoista voi maksaa vain korkoja. mutta tämä on vain minun mielipiteeni ja joku toinen on toista mieltä.
 
Sitten kun tarvii. Jos rahallisesti pitää mennä aiemmin, niin sitten pitää. Jos syynä on se ettei oma pää kestä olla kotona niin sitten töihin vaan. Jokaisen sopii kitkutella jos niin haluaa, mutta tilanteet on niin kovin erilaisia.
 
Meidän poika aloitti ryhmäperhepäivähoidossa 9 kk:n ikäisenä ja oli ehdottomasti oikea ratkaisu. Etukäteen vietin monia unettomia öitä asian tiimoilta mutta nyt jälkikäteen (heh, huimat 3 viikkoa taitaa olla takana) ajateltuna oli erittäin hyvä idea.

Ainoastaan kahtena aamuna on vähän itkenyt kun olen sinne jättänyt, ja sekin johtui selkeästi siitä kun oli viikonloppuna ainoana lapsena hoidossa ja oli tylsää, eli siis muisti vain sen eikä sitä kuinka kivaa on kun pääsee leikkimään muiden lasten kanssa.

Mielestäni kuitenkin on paljon lapsesta kiinni että milloin kannattaa aloittaa, tuo meidän on onneksi sellainen touhupetteri eikä vierasta oikeastaan ketään, menee vaan innoissaan mukaan leikkeihin yms. Onneksi näin, ei minulla olisi ollut mitään realistista mahdollisuutta jäädä kotiin hoitamaan poikaa kotihoidontuella.
 
Hyvin paljon lapsesta kiinni. Meidän esikoinen meni tarhaan 1v3kk ja ikinä ei oo ollut mtn ongelmia, mut likka onkin tosi sosiaalinen tapaus. Kuopus on suunnitelmissa viedä hoitoon myös syksyllä lomien jälkeen, ikää on silloin n. 1v4kk :)
 

Yhteistyössä