Ikuisesti luottotiedon(ko)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luototon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luototon

Vieras
Pakko jollekin kertoa, kun en haluan raha-asioista puhua kavereille..

Mä möhlin mun luottotiedot teininä, kun muutin omilleni. Ostelin tileille tavaraa, vaatteita, luottokortilla ruokaa.. Vuokran maksoin kyllä aina ajallaan, samoin puhelimen, sähkön, vakuutuksen.. ym. Niiden jälkeen ei jäänyt sitten rahaa näille "äh se on vaan 20e kuussa" - tileille.. Eräs yhtä kokematon raha-asioissa oleva ystävä sanoi "anna niiden mennä vaan ulosottoon, sieltä ne ottaa yhden könttäsumman kerrallaan. Helppo!" :D

Joo voi kun olis tiennyt että tulee 400e käräjälaskuja, korkoja.. Huoh. Summa kasvoi,ja loppujen lopuksi se 11 000. Iso summa maksaa nuoren opiskelijan.

Nyt siitä on 4 vuotta aikaa. Mä maksoin kiltisti palkasta niitä, ylimääräiset lomarahat.. Tein maksusopimuksia, budjetteja ja suunnitelmia. Tänään soitin UO miehelle ja maksoin viimeisen erän könttänä. MÄ OLEN VELATON!!!!!

Miten onnellinen ihminen voi olla tästä! :D Vihdoin ja viimein mä olen maksanut mun hölmöilyt! :D

Miinuspuoli tässä on vaan, että vaikka mä olen ollut luottotiedoton 4 vuotta, tapellut puhelinliittymien, vakutuuksien.. Kaiken kanssa. Velkani maksettuani kiltisti, joudun olemaan vielä melkein 4 vuotta! :O Soitin siis asiakastietoon, ja kerroin että velka maksettu, ja he sanoivat että "ok, 4 vuoden päästä puhtaat rekisterit".

Onko mulla siis vielä tämä seuraavat 4 vuotta, yhtä mahdoton saada vuokrakämppää ym? :/ Masentavaa!

[QUOTE="piia";29493135]Ai aloituksesa sinulla oli edelleen ongelmia saada vuokrakämppää. Nopeasti ne rahahuolet häviää :)[/QUOTE]

Ei, se oli esimerkki :O Juu ei ole ollut rahahuolia pariin vuoteen kun olen tehnyt niin paljon töitä velkojen eteen - enkä ole ottanut yhtään uutta velkaa. Tili pysyy reilusti plussalla, ja säästöönkin menee.

Hyvässä kämpässä asutaan, ei tartte muuttaa, mutta mietin vain, kun en meinannut saada yksin asunto silloin kun menetin tiedot.

Ei, se oli esimerkki :O Juu ei ole ollut rahahuolia pariin vuoteen kun olen tehnyt niin paljon töitä velkojen eteen - enkä ole ottanut yhtään uutta velkaa. Tili pysyy reilusti plussalla, ja säästöönkin menee.

Hyvässä kämpässä asutaan, ei tartte muuttaa, mutta mietin vain, kun en meinannut saada yksin asunto silloin kun menetin tiedot.

Ei kukaan enää kysy sinun luottokelpoisuuden perään nyt kun sinulla on mies ja voit ottaa kaikki puhelinliittymät ja vakuutuksen miehen nimiin. 4v menee nopeasti ja sitten olet vapaa.

[QUOTE="vieras.";29493159]Ei kukaan enää kysy sinun luottokelpoisuuden perään nyt kun sinulla on mies ja voit ottaa kaikki puhelinliittymät ja vakuutuksen miehen nimiin. 4v menee nopeasti ja sitten olet vapaa.[/QUOTE]

Aha ok.

Ei se riitä mahdolliselle vuokranantajalle että sä olet velkasi hoitanut jos sulla on edelleen merkintä tiedoissa. Että sinänsä paskempi keissi.

Mutta siis sanoiko ne sulle asiakastiedosta tosiaan että neljä vuotta menee vielä että tiedot palautuu? Aika hurjaa. Tiedän tapauksen jossa maksettu 30 000 euroa pois ja tiedot palautuneet parissa kuukaudessa kun tieto mennyt ulosotosta asiakastietoon että on maksettu. Ehkä mä sinuna soittaisin takaisin ja kysyisin ihan syytä että miksi menee näin pitkään. Ymmärrän ns. rankaisuaspektin, toki, mutta onhan toi nyt aika rankka aika "miettiä niitä tekosia".

Ei se riitä mahdolliselle vuokranantajalle että sä olet velkasi hoitanut jos sulla on edelleen merkintä tiedoissa. Että sinänsä paskempi keissi.

Mutta siis sanoiko ne sulle asiakastiedosta tosiaan että neljä vuotta menee vielä että tiedot palautuu? Aika hurjaa. Tiedän tapauksen jossa maksettu 30 000 euroa pois ja tiedot palautuneet parissa kuukaudessa kun tieto mennyt ulosotosta asiakastietoon että on maksettu. Ehkä mä sinuna soittaisin takaisin ja kysyisin ihan syytä että miksi menee näin pitkään. Ymmärrän ns. rankaisuaspektin, toki, mutta onhan toi nyt aika rankka aika "miettiä niitä tekosia".

Se menee että milloin on tuomio annettu! Jos mä olisin maksanut n. 6kk sitten, mulla olisi nyt puhtaat rekisterit, mutta kun ne ehti vanheta ( 4 vuotta oii tuomio), ja ne laitettiin uudelleen perintään -> 4 vuotta eteenpäin, ja nyt mä vasta sain maksettua loppusummat könttänä joka paikkaan. Eli joo ei voi mitään tehdä. :/ Joku päivä vielä mä en ole enää yhteiskunnan pohjasakkaa :D

4 vuotta aikaa säästää omaan kämppään, ja sitten pankkiin kun on puhtaat paperit :))

Onko 4v ikuisesti? Ja ihan hyvä homma, vaikka tuo ei susta nyt hyvältä tunnu,mutta tuo sama juttu oli ainoa asia mikä sai pikkuveljeni tajuamaan miten rahaa käsitellään.
Ota se opiksi, toiste et tee samaa virhettä.

[QUOTE="wieras";29493198]Onko 4v ikuisesti? Ja ihan hyvä homma, vaikka tuo ei susta nyt hyvältä tunnu,mutta tuo sama juttu oli ainoa asia mikä sai pikkuveljeni tajuamaan miten rahaa käsitellään.
Ota se opiksi, toiste et tee samaa virhettä.[/QUOTE]

Ei se ole ikuisesti, mutta kun on 2009 vuodesta taistellut näiden kanssa - lisä 4 vuotta tuntuu isolta rangaistukselta. Tuntuu niin pahalta kun ei voi ottaa kahdelle lapselle vakuutuksia, ei saa vuokra-asuntoa jos miehelle tapahtuisi jotain, ei..ei mitään!

Mä en ole se sama ihminen joka ryssi asiansa. Sen jälkeen perustin perheen, kävin koulut, teen töitä, en polta, en juo, elän tiukalla budjetilla, ja yritän olla hyvä! Silti jos mä sanon "mulla ei ole luottotietoja", pidetään niiin paskana ihmisenä, joka ei pärjää elämässä. Mä en vaan enää jaksais elää tää asia harteilla :)

Meillä sama tilanne toisinpäin, paitsi että "tuskien taival" loppuu. Itse kävin pankissa juttelemassa pankissa asuntolaina-asiaa eivätkä tyrmänneet asiaa, koska mä olen hoitanut raha-asiani hyvin. Miehellä ei siis mitään maksamatta ja oma rahoitus-osuus löytyy. Eli ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään. Pankkitäti kerto että kiinnittävät enemmän miehen rahankäyttöön, eli siis tyyliin ettei ole peliongelmainen yms.

Pakko jollekin kertoa, kun en haluan raha-asioista puhua kavereille..

Mä möhlin mun luottotiedot teininä, kun muutin omilleni. Ostelin tileille tavaraa, vaatteita, luottokortilla ruokaa.. Vuokran maksoin kyllä aina ajallaan, samoin puhelimen, sähkön, vakuutuksen.. ym. Niiden jälkeen ei jäänyt sitten rahaa näille "äh se on vaan 20e kuussa" - tileille.. Eräs yhtä kokematon raha-asioissa oleva ystävä sanoi "anna niiden mennä vaan ulosottoon, sieltä ne ottaa yhden könttäsumman kerrallaan. Helppo!" :D

Joo voi kun olis tiennyt että tulee 400e käräjälaskuja, korkoja.. Huoh. Summa kasvoi,ja loppujen lopuksi se 11 000. Iso summa maksaa nuoren opiskelijan.

Nyt siitä on 4 vuotta aikaa. Mä maksoin kiltisti palkasta niitä, ylimääräiset lomarahat.. Tein maksusopimuksia, budjetteja ja suunnitelmia. Tänään soitin UO miehelle ja maksoin viimeisen erän könttänä. MÄ OLEN VELATON!!!!!

Miten onnellinen ihminen voi olla tästä! :D Vihdoin ja viimein mä olen maksanut mun hölmöilyt! :D

Miinuspuoli tässä on vaan, että vaikka mä olen ollut luottotiedoton 4 vuotta, tapellut puhelinliittymien, vakutuuksien.. Kaiken kanssa. Velkani maksettuani kiltisti, joudun olemaan vielä melkein 4 vuotta! :O Soitin siis asiakastietoon, ja kerroin että velka maksettu, ja he sanoivat että "ok, 4 vuoden päästä puhtaat rekisterit".

Onko mulla siis vielä tämä seuraavat 4 vuotta, yhtä mahdoton saada vuokrakämppää ym? :/ Masentavaa!

Älä puhu paskaa!
eo luottohäiriömerkintä ole 8 vuotta!
Itse jätin luottokortin maksamatta melkekin vuoden.
2 vuoden päästä merkintä poistui.

Älä puhu paskaa!
eo luottohäiriömerkintä ole 8 vuotta!
Itse jätin luottokortin maksamatta melkekin vuoden.
2 vuoden päästä merkintä poistui.

Mä sain tuomiot 4 vuodesta, ja se uusiutu kun en ollut maksanut, eli 4 vuotta lähti uudelleen käyntiin kun maksu vanheni. Nyt kun olen maksanut sen, ja saan luottotiedot takaisin, on kulunut 8 pitkää vuotta :/ + se vuosi kun niitä laskuja oli perinnässä ja pyristelin laskuissa. Melkein 10 vuotta! :(

Joo, tästä on opittu, enkä ikinä enää tule käyttämään rahaa huonosti!!

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin;29493675:
Meillä sama tilanne toisinpäin, paitsi että "tuskien taival" loppuu. Itse kävin pankissa juttelemassa pankissa asuntolaina-asiaa eivätkä tyrmänneet asiaa, koska mä olen hoitanut raha-asiani hyvin. Miehellä ei siis mitään maksamatta ja oma rahoitus-osuus löytyy. Eli ei kannata vielä heittää pyyhettä kehään. Pankkitäti kerto että kiinnittävät enemmän miehen rahankäyttöön, eli siis tyyliin ettei ole peliongelmainen yms.

Joo, me oltaisiin saatu asuntolaina, jos vaan olisi takaaja! Niitä ei löydy joten pitää säästää tämä 4 tuskaista vuotta vielä omaa osuutta. :) Vuokrakämppä oli hankala kyllä löytää. Vuosi sitä etsittiin. Huoh. Vakuutukset.. Puhelimet.. Kaikki miehen nimissä, vaikka niitä tunnollisesti maksan joka kuukausi. Kivat taakat sen kantaa :(

Yhteistyössä