[QUOTE="vieras";22958083]Minulle jatkuva vauvakuume on jotenkin omituinen tunne. En ymmärrä, miten joku ehtii antaa aikaa vaikka nyt viidelle isommalle lapselle niin, että se olisi tyydyttävää. Vauva-aika nyt menee siinä symbioosissa, mutta sitten isompien kanssa jotenkin minusta tuntuu, että en itse ehtisi/pystyisi keskittymään yli kolmeen kunnolla.
Toisaalta, haluan olla paljon isompienkin lasten elämässä läsnä, tuntea heidän ajatusmaailmansa, antaa aikaa, syliä, kahdenkeskisiäkin hetkiä, harrastusmahdollisuuksia, persoonallisia kehittymismahdollisuuksia yms. Meiltä ei varmaan logistisesti onnistuisi vaikka viiden kouluikäisen harrastuksiin kuskaaminen saati sitten että olisi varaa maksaa vaikka nyt jääkiekon tonnien kausimaksuja tai pianotunteja useammalle.
Olen kai enemmän "isompien lasten äiti", en niinkään "vauvantuoksulla elävä".[/QUOTE]
Minä pidän molemmista vaiheista ja aikusitenkin lasten vanhemmuudesta.
Edes nuo ajoittaiset logistiikkaongelmat eivät ole lannistaneet minua, mutta siinä asiassa minulla onkin ollut käsittääkseni aina poikkeuksellisen hyvä onni; paljon ihmisiä jakamassa ja osallistumassa.
Tuo persoonalliset kehittymismahdollisuduet on meielstäni hyvä pointti ottaa esille. Se, jokaisen lapsen uniikkius ja erilainen kasvu, unelmat , taidot ja vahvuudet ja niiden tukeminen kukoistukseensa, on mielestäni ehdottomasti yksi vanhemmuuden antoisimpia puolia.