ikeasta kun saa sellaisia bambu-kasveja

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
en nyt muista oikeaa nimeä kyseiselle kasville. Mutta siis tikku jonka päässä on lehtitupsu.

Voiko ne istuttaa ihan normaalisti multaan? :whistle:

ja juu, olen peukalo keskellä kämmentä kaikenlaisten kukkien ja kasvien kanssa :ashamed:

vedessä vain, ei tarvi mitään muuta. vaihdat vain vettä kerran viikossa, niin saat bambun menestymään. Mulla ollut sama jo kolme vuotta ja tekee versoja lisää.

Kyllä voi istuttaa multaan. Äitini istutti muutama vuosi sitten semmosen, oli joku 30cm pitkä tikku... Nyt se reilun metrin mittanen "puu", kovasti rehevöitynyt ja juurelta tulee kaksi pientä puun alkua. Jos istutat multaan, niin mullan pitää olla koko ajan märkää, muuten se kasvi kuolee tosi nopeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvitse olla viherpeukalo...:
vedessä vain, ei tarvi mitään muuta. vaihdat vain vettä kerran viikossa, niin saat bambun menestymään. Mulla ollut sama jo kolme vuotta ja tekee versoja lisää.

Eikä sitä vettä tarvii edes viikon välein vaihtaa, riittää, kun muistaa tarpeen tullen lisätä sitä.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
okei. pullossa ne on olleet vedessä tähän asti, mut aloin vain miettimään kun tuntuu ettei kasvi siellä kasva mihinkään....

voi mulla on tullu pituuttakin vaikka kuinka paljon ja uusia versoja neljä..

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Kyllä voi istuttaa multaan. Äitini istutti muutama vuosi sitten semmosen, oli joku 30cm pitkä tikku... Nyt se reilun metrin mittanen "puu", kovasti rehevöitynyt ja juurelta tulee kaksi pientä puun alkua. Jos istutat multaan, niin mullan pitää olla koko ajan märkää, muuten se kasvi kuolee tosi nopeesti.

ok. voisin koittaa yhden noista uhrata multakokeilulle. ja jos vaikka muistaisin kastellakin niin ettei kuivahda :ashamed: tällä hetkellä yritän elvyttää muita kasveja..... :ashamed:

Onnenbambu on ruokotraakkipuun verso eli monivuotinen viherkasvi. Se viihtyy muiden traakkipuiden tapaan runsaassa hajavalossa ja voi elää vesiastiassa tai multaan istutettuna. Altakasteluruukku on sopiva valinta ruukuksi. Jos onnenbambun pitää vesiastiassa, niin täytyy pitää huolta veden riittävyydestä ja vesi tulee välillä vaihtaa. Traakkipuut lajina saattavat aiheuttaa allergisille hengitystie-, iho- tai limakalvo-oireita, joten onnenbambu ei ole paras lahja allergiaperheeseen.

Tuossa jotain tietoa !

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvitse olla viherpeukalo...:

Eikä sitä vettä tarvii edes viikon välein vaihtaa, riittää, kun muistaa tarpeen tullen lisätä sitä.. ;)

no joo sanoin vain kun mulla on kokemusta vesien lisäämisestä... meinaan puhtaassa vedessä ne mulla ainakin kasvaa paljon..

Hei Mulla on tommonen vedessä oleva "bambu". Se vaan kasva ja kasvaa ja kasvaa... Saako sitä lyhentää? Pätkästä? Leikata? Miten jos voi? Apuaaaaaaa Se nimittäin kaatuu kohta :-/

Yhteistyössä