IKEAN sohvan päälliset: OIKEASTI pestäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja böö-öö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

böö-öö

Vieras
On mittari jokseenkin täynnä tuo ei-IKEAlaista vaaleaa kangassohvaa, jonka päällisen pesu ei ole realisitinen vaihtoehto. Eli uutta miettiessä pohdin voiko IKEAn päällisen oikeasti pestä ja meneekö vielä sen jälkeen oikeasti sohvan päälle?

Menee. :)

Pesen muutaman kerran vuoteen (7 kg kone), 2 hengen sohva, 2 nojatuolia (se isompi ektorp ...enpäs nyt muista sen tarkkaa mallinimeä :D) + rahi. Näistä tulee kolme koneellista eli ei saa laittaa liian täyteen, koska kokemuksen mukaan liian täydessä koneessa vesi ei pääse riittävästi kiertämään ja päällisiin jää mustia pölyraitoja. =)

Alkuun kuivatin aina perinteisesti, mutta viime aikoina olen ollut laiska. Pistän kuivausrumpuun ja vähän kosteana silitän ja pistän paikoilleen. Alkujaan siis annoin kuivaa kuivaksi asti, mutta silloin silitys on hankalampaa.

Lisään vielä, että ainostaan rahin päällinen meillä on siinä pisteessä että uuden hommaan ens käynnillä. Ratkennut yhdestä saumastaan ja vetoketjun vedin rikki jne. Mutta tätä olen joutunut pesemään useammin viime talvena kuin muita (neidillä oli kivoja kakkashow'ta ja tämäkin sai osansa ...mutta se on eri tarina se).

Viimeksi muokattu:
Suurin osa taitaa olla. Meillä yhdet ektorpin pääliset joissa kemiallinen pesu, mutta olen niitäkin useamman kerran pessyt 30 asteessa, eivätkä ole miksikään menneet.

Yhteistyössä