ikean pimennysverhot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimennys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pimennys

Vieras
Onke kellään kokemusta ikean (tupplur) pimennysverhoista? On aika edulliset mutta mietin onko aivan pilipalia..

Alkaa pian olla tarvetta kun valostuu aamulla niin kovasti!

öö, en muista yhtään että mitkä nuo meidän verhot ovat nimeltään. Mutta meillä molemmissa kammareissa ikean rullaverhot. Pimennysverhot siis.

ja hyvin toimivat.

Meillä ne beiget Tupplur pitkät verhot. Eivät pimennä täysin, koska ei ole takana "muovia", vaan ovat pelkästään tiiviiksi kudotut. Nyt toimivat hyvin, mutta kesäkuussa niillä ei saa pimeää puhumattakaan siitä, että pitäisi nukkua päivisin (miehellä vuorotyö). Tupplureja on rullaverhonakin ja ne varmaan toimivat, mutta niissäkin pitäisi olla varmaan ylhäällä ylös asti verholauta ja päällä toiset verhot, ettei sivuista paista.

[QUOTE="vieras";25840615]Meillä ne beiget Tupplur pitkät verhot. Eivät pimennä täysin, koska ei ole takana "muovia", vaan ovat pelkästään tiiviiksi kudotut. Nyt toimivat hyvin, mutta kesäkuussa niillä ei saa pimeää puhumattakaan siitä, että pitäisi nukkua päivisin (miehellä vuorotyö). Tupplureja on rullaverhonakin ja ne varmaan toimivat, mutta niissäkin pitäisi olla varmaan ylhäällä ylös asti verholauta ja päällä toiset verhot, ettei sivuista paista.[/QUOTE]

mä oon itseasiassa just kans ajatellu ostaa nuo pimennysverhot pojan huoneeseen ja mietin et onko minkälainen se kiinnitys? Saakos sen nauloilla esim ikkunan listaan kiinni? (sinne ylös siis)

[QUOTE="vieras";25840615]Meillä ne beiget Tupplur pitkät verhot. Eivät pimennä täysin, koska ei ole takana "muovia", vaan ovat pelkästään tiiviiksi kudotut. Nyt toimivat hyvin, mutta kesäkuussa niillä ei saa pimeää puhumattakaan siitä, että pitäisi nukkua päivisin (miehellä vuorotyö). Tupplureja on rullaverhonakin ja ne varmaan toimivat, mutta niissäkin pitäisi olla varmaan ylhäällä ylös asti verholauta ja päällä toiset verhot, ettei sivuista paista.[/QUOTE]

Ikea sivuilla ainakin sanotaan et nuo pimennysverhot (eli rullaverho) on täysin pimentävä. Epäilyttää silti uskaltaako valkoista ottaa vai pitäskö tyytyä edes harmaaseen joka on hivenen tummempi :)

Alkuperäinen kirjoittaja myös kiinnostunut;25840626:
mä oon itseasiassa just kans ajatellu ostaa nuo pimennysverhot pojan huoneeseen ja mietin et onko minkälainen se kiinnitys? Saakos sen nauloilla esim ikkunan listaan kiinni? (sinne ylös siis)
Siinä on verhokuja, jossa lankalenkkejä? myös (en tiedä miten käytetään). Minulla kiinni vaan verhonipsuilla. Ostaisin noiden tilalle kyllä mieluummin pimennysrullaverhon. Kangas on aika huonolaatuista eli sellaista keinokuituisen oloista, mutta kyllä aika mattaa kangasta, johon tarttuu karheat kädet vähän kiinni. Itse en saanut taitteita silittämällä pois. Ehkä lähtevät pesemällä. Mukaan tulee teippiä, jolla verhon voi lyhentää silittämällä. Väri on vaaleankellertävä beige, jossa hieman harmautta.

Ikea sivuilla ainakin sanotaan et nuo pimennysverhot (eli rullaverho) on täysin pimentävä. Epäilyttää silti uskaltaako valkoista ottaa vai pitäskö tyytyä edes harmaaseen joka on hivenen tummempi :)
Ne rullaverhot varmaan ihan toimivat, koska ovat ihan erilaista materiaalia. Ottaisin harmaat siksi, että valkoiset ovat herkästi likaantuvat ja harmaat ovat siistimmän näköiset (Ikean rullaverhot eivät ole ihan parasta laatua).

[QUOTE="vieras";25840819]Siinä on verhokuja, jossa lankalenkkejä? myös (en tiedä miten käytetään). Minulla kiinni vaan verhonipsuilla. Ostaisin noiden tilalle kyllä mieluummin pimennysrullaverhon. Kangas on aika huonolaatuista eli sellaista keinokuituisen oloista, mutta kyllä aika mattaa kangasta, johon tarttuu karheat kädet vähän kiinni. Itse en saanut taitteita silittämällä pois. Ehkä lähtevät pesemällä. Mukaan tulee teippiä, jolla verhon voi lyhentää silittämällä. Väri on vaaleankellertävä beige, jossa hieman harmautta.[/QUOTE]
Eikun puhuit rullaverhoista :D. Olin, että mikä naulakiinnitys ja vastasin silti tavallisista verhoista.

Meillä valkoiset Tuplurit (ne rullaverhot) 4 huoneessa ja hyvin toimivat. Ja pimentävät kyllä ihan täysin eivätkä ole erityisemmin likaantuneetkaan. Hinta-laatusuhde mun mielestä kohdallaan.

Tässä näkyy vähän mitä tarkoitan. Eivät aina ole noin pahat, mutta kuitenkin vähäsen.
http://www.livingstonekodit.fi/tee-se-itse/viikon-ikea-hack-rullaverhosta-taideteos/

[QUOTE="vieras";25840951]Ja vertaan siis verholiikkeiden pimennysrullaverhoihin, joissa ei näy oikeastaan mitään jälkiä.[/QUOTE]
Tosin mitäpä väliä sillä öisin on, kun ovat päivällä rullalla.

Yhteistyössä