Ikean naarmuuntuvat lautaset (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "cindy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"cindy"

Vieras
Ostettiin n. vuosi sitten ikeasta siniharmaita lautasia (matalia, syviä ja pieniä, kaikkia kolmea lajia paketissa 6 kpl). Alla lukee ikea desing & quality tms. No, eipä ole laatua nähnytkään. Lautaset naarmuuntuvat ruokailuvälineistä. Onko tuo normaalia kulumista muka vai onko lautasissa joku vika:
Aijaa.com - 9079212.jpg

Onko muilla kokemusta?

Meillä on Iittalan Teema-lautaset ihan samassa kunnossa. Arvaa ottaako päähän.

Lasitus ei kestä, siinä se syy. Meillä tämä ongelma on vain hiekan värisissä astioissa, valkoiset on moitteettomassa kunnossa.

En mä kyllä sanois että Ikean lautaset on paskoja vaan hinta-laatu-suhteeltaan ihan parhaasta päästä.

Lautasista mulla ei ole kokemusta, mutta laseista on. Pidän siitä, että laseja on aina 6 samanlaista...niinpä ostin niitä ikeasta 12, koska kuitenkin niitä hajoilee. Vaan eipä hajonnut! Vasta 3v käytön jälkeen ensimmäinen hajosi.

Joten lasit ainakin on kestäviä :)

Miten mun teemat on sitten ihan vailla naarmuja? Okei, teeman laatu on huonontunut parissa vuodessa, mut mun viitisen vuotta vanha oliivin vihreä teema on ihan priima. Vaikka osa taitaa kakkoslaatusena ostettua ollakin. Mut siis ei silmään pistäviä naarmuja. Toki kun oikein läheltä tihrustaa, huomaa ettei ole uudet, mut normikatseluetäisyydeltä ok.

Meillä on ihan saman näköiset valkoiset. Joku dinera-astiasto joka maksoi 30€. Mutta mua ei naarmut haittaa. Menevät hyvin arkiastiastona ja rikkoutuneen tilalle on helppo käydä hakemassa tilalle uusi 2€ kpl.

Mulla on tuollainen sileä kuvioton beigen värinen Ikean lautassarja ja kaikissa on naarmuja. Toisissa on kyllä ihan selvästi enemmön vaikka kaikkia onkäytetty yhtä ahkeraan

[QUOTE="vieras";25059079]Miten mun teemat on sitten ihan vailla naarmuja? Okei, teeman laatu on huonontunut parissa vuodessa, mut mun viitisen vuotta vanha oliivin vihreä teema on ihan priima. Vaikka osa taitaa kakkoslaatusena ostettua ollakin. Mut siis ei silmään pistäviä naarmuja. Toki kun oikein läheltä tihrustaa, huomaa ettei ole uudet, mut normikatseluetäisyydeltä ok.[/QUOTE]

Meidän astiastomme on 3v vanha. Ja valkoiset ovat siisejä...hiekka aivan kamalassa kunnossa.

Niissä on Iittalan tehtaan mukaan erilainen lasitus tjtn...ja hiekassa se siis ei ole niin kestävä.

Meil on vihreitä, mustia ja valkoisia ikean lautasia+laseja. Mikään lautanen ei ole naarmuilla tai menny rikki kunnolla putoamatta kuten ei lasitkaan. Eli varsin hyvälaatuisia ovat vaikkeivat todellakaan hinnalla pilattuja.

Hiekan värinen teema naarmuuntui tosi nopeasti. On kurjan näkönen kyllä, kun on ihan täynnä jälkiä. Muut värit ei niin taida naarmuuntua. Meiltä löytyy oliivinvihreää, turkoosia ja tumman ruskeaa

Kyllä se halpa hinta kertoo siitä että laatu ei ole parasta vaan ikean laatua. .
tarkoitus onkin ettei Ikean kama kestä kauaa, saa ostaa uudet kun vanhat ei enää pelitä.

Hiekan värinen teema naarmuuntui tosi nopeasti. On kurjan näkönen kyllä, kun on ihan täynnä jälkiä. Muut värit ei niin taida naarmuuntua. Meiltä löytyy oliivinvihreää, turkoosia ja tumman ruskeaa

Ja turkoosi on pysynyt siistinä?

Vieläköhän sitä saa...jos dumppais nuo hiekat (kun on tosiaan niin rumassa kunnossa) mäjelle ja hankkis sitä turkoosia tilalle.

Meidän astiastomme on 3v vanha. Ja valkoiset ovat siisejä...hiekka aivan kamalassa kunnossa.

Niissä on Iittalan tehtaan mukaan erilainen lasitus tjtn...ja hiekassa se siis ei ole niin kestävä.

Mulla oli kaksi hiekanväristä kuppia, ja niistä kyllä lähti se leimakin pohjasta astianpesukoneessa. Mulla on myös valkosta teemaa, ja se on musta mennyt nopeammin käytetynnäköiseksi. Punaisena myös, toki vähemmäkkä käytöllä, mut ei valittamista. Eikä ruskeessakaan. Eikä helmenharmaassa. Musta heikoin taitaa olla valkoinen ja hiekka, noin oman käyttökokemuksen perusteella. Ne vanhat värit oli ikuisia, niistä ei päässyt eroon millään! :D

Meillä on Iittalan Teema-lautaset ihan samassa kunnossa. Arvaa ottaako päähän.

Lasitus ei kestä, siinä se syy. Meillä tämä ongelma on vain hiekan värisissä astioissa, valkoiset on moitteettomassa kunnossa.

Eli eri väreissä on jotain eroa lasituksessa? Meilläkin valkoiset Teemat, ollut kohta kymmenen vuotta käytössä eikä todellakaan ole naarmuisia, vaikka tiskikoneessa pestään yms.

[QUOTE="mä";25059099]Kyllä se halpa hinta kertoo siitä että laatu ei ole parasta vaan ikean laatua. .
tarkoitus onkin ettei Ikean kama kestä kauaa, saa ostaa uudet kun vanhat ei enää pelitä.[/QUOTE]

Tai sitten kestävät.

Yhteistyössä