Ikean Minnen sängyt valkoisena vai tummana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisustusapua lastenhuoneeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisustusapua lastenhuoneeseen

Vieras
Hei!

Minulla olisi pieni sisustusongelma eli olisin ostamassa kahdelle tytölle Ikean Minnen sängyt lastenhuoneeseen, mutta en osaa päättää niiden väriä. Sängyt olisi tarkoitus sijoittaa vierekkäin päätyseinälle niin että ne näkyvät suoraan ovesta tultaessa. Päätyseinä on tapetoitu kokonaan tällaisella luonnossa tosi ohutraitaisella, mutta värikkäällä tapetilla. Lastenhuone
Ovelta katsottuna päätyseinän vasemman puoleinen seinä on ikkunaseinä jossa tällaiset paksukankaiset pöllökuvioiset verhot Lastenhuone (kuvio aika isoa). Päätyseinän viereinen seinä on valkoinen ja sitä vasten on Ikean expedit hyllykkö josta näkyy vaan pääty ovellepäin. Lattialla oleva matto on iso harmaanruskea villamatto ja lattia vaahteraparkettia (vaaleaa, ehkä vähän kellertävää).

Kannattaisiko nämä Ikean Minnen sängyt MINNEN Sängynrunko, jatkettava + sälepohja - mustanruskea - IKEA ostaa huoneeseen valkoisena vai mustanruskeana? Olisin iloinen kommenteista :)

Mulla on niitä sänkyjä lasten makkarissa kolme kappaletta, kaikki mustia. Mutta olen sitä mieltä että sinun kannattaa ottaa ehdottomasti valkoiset tuon tapetin ja noiden verhojen kanssa. Kiva huone tulee! :)

[QUOTE="aloittaja";27943979]Tää oliskin ihana idea, mitäköhän maalauttaminen maksaa? Ja lisää mielipiteitä edelleen otetaan vastaan. Tätä kuvaa katselin ja musta tässä nuo tummatkin näyttävät niin kauniilta you are the color to my world: ikea minnen -sänky

Ei siis toimisi noiden meidän tapetin ja verhojen kanssa?[/QUOTE]

Kyllä ne tummatkin käy, se on vähän mielipide kysymys.Ovat kuitenkin keveät sängyt. Ite vaan tykkään valkoisesta ja raikkaudesta. Tapetti ja verhot on muuten tosi-ihanat. Vähän kade, näin kolmen pojan äitinä. :)

Expedit hyllykkö on valkoinen. Huoneessa on myös heti vasemmalle käännyttäessä valkoista lasia lattiasta kattoon olevat kirenan liukuovikaapit, joiden lasi jaettu neljään osaan alumiinikehikolla, jos osaan selittää oikein, vaatekaapit eivät näy tietenkään ovelle, koska ovat sänkyjä vastapäätä, oven vieressä.

[QUOTE="mona";27944031]Kyllä ne tummatkin käy, se on vähän mielipide kysymys.Ovat kuitenkin keveät sängyt. Ite vaan tykkään valkoisesta ja raikkaudesta. Tapetti ja verhot on muuten tosi-ihanat. Vähän kade, näin kolmen pojan äitinä. :)[/QUOTE]

Kiitos paljon :) tykätään itsekin vaikka en tiedä ovatko sisustuksellisesti niin kauniit tai tyylikkäät kun sekä raitaa että kuvioita yhdessä huoneessa ja vielä niin että näkyvät ovelta, mutta meistä antaa sopivan "lapsellisen" vaikutelman :). Tuota raitatapettia löytyy myös kauniin värisenä poikien huoneeseen ja mun mielestä verhojakin ilman pinkkejä pöllöjä jos niitä vierastaa :)

[QUOTE="aloittaja";27944046]Expedit hyllykkö on valkoinen. Huoneessa on myös heti vasemmalle käännyttäessä valkoista lasia lattiasta kattoon olevat kirenan liukuovikaapit, joiden lasi jaettu neljään osaan alumiinikehikolla, jos osaan selittää oikein, vaatekaapit eivät näy tietenkään ovelle, koska ovat sänkyjä vastapäätä, oven vieressä.[/QUOTE]

Tosiaan tapetin kaverina valkoiset sängyt toimii mielestäni paremmin JA kun kaikki muutkin kalusteet ovat valkoisia, niin osta ne valkoiset sängytkin. Joka tapauksessa huoneessa riittää värejä (tapetti, verhot, päiväpeitot, lelut)

Minä taas ottaisin ehdottomasti tummana. Tumma väri toisia huoneeseen ns. "ryhtiä". Varsinkin, kun myös muut kalusteet/tekstiilit ovat pohjaltaan valkoisia. Ruskea matto ja tummat sängyt "sitoisivat" huoneen maahan, kun muulta osin valkoinen ja keveä sisustus pitäisi sen raikkaana. :)

[QUOTE="Stella";27944928]Tosiaan tapetin kaverina valkoiset sängyt toimii mielestäni paremmin JA kun kaikki muutkin kalusteet ovat valkoisia, niin osta ne valkoiset sängytkin. [/QUOTE]

Tämä on tyypillinen virhe sisustuksessa. Käytetään liikaa yhtä väriä, kun ajatellaan juuri yllä mainitun tavoin. Lopputuloksena on tasapaksu sisustus, jossa pahimmillaan kaikki on samaa puuroa.

[QUOTE="mona";27943949]Tai sitten maalautat sängyt pinkiksi. :)[/QUOTE]

Tämä on itseasiassa paras vaihtoehto, mutta mikäli helpolla haluaa päästä niin silloin tummat.

Rautasängyt on muuten helppo hiekkapuhalluttaa ja sen jälkeen viedä esim. jonnekin automaalaamoon maalattavaksi. Itse ei sitä kannata alkaa tekemään. Tai mikä ettei, jos sellaisen rosoisen jäljen haluaa. :)

Itelleni ottaisin tummana mut tuohon teidän huoneeseen ois varmaan valkeat paremmat, kun kaikki muukin on suht vaaleeta. Väriä saa vuodevaatteilla tai päivä peitolla, tyynyillä tms.

[QUOTE="vieras";27944950]Minä taas ottaisin ehdottomasti tummana. Tumma väri toisia huoneeseen ns. "ryhtiä". Varsinkin, kun myös muut kalusteet/tekstiilit ovat pohjaltaan valkoisia. Ruskea matto ja tummat sängyt "sitoisivat" huoneen maahan, kun muulta osin valkoinen ja keveä sisustus pitäisi sen raikkaana. :)[/QUOTE]

Kiitos kaikille kommenteista! Olen kanssa itse vähän tätä mieltä, mutta sitten kun on vaikea hahmottaa sitä lopputlosta näkemättä sänkyjä paikoillaan huoneessa. itää käydä vielä katsomassa sänkyjä paikan päällä ja harkita asiaa. Saa kommentoida edelleen..

[QUOTE="vieras";27944958]Tämä on tyypillinen virhe sisustuksessa. Käytetään liikaa yhtä väriä, kun ajatellaan juuri yllä mainitun tavoin. Lopputuloksena on tasapaksu sisustus, jossa pahimmillaan kaikki on samaa puuroa.[/QUOTE]

Just tätä mietin kanssa, aika paljon näkee rohkeitakin ratkaisuja esim sisustuslehdissä ja värien yhdistely ja kontrastit näyttävät kivemmilta kuin ihan vaaleat huoneet.

[QUOTE="vieras";27944965]Tämä on itseasiassa paras vaihtoehto, mutta mikäli helpolla haluaa päästä niin silloin tummat.

Rautasängyt on muuten helppo hiekkapuhalluttaa ja sen jälkeen viedä esim. jonnekin automaalaamoon maalattavaksi. Itse ei sitä kannata alkaa tekemään. Tai mikä ettei, jos sellaisen rosoisen jäljen haluaa. :)[/QUOTE]

Tämäkin varmasti näyttäisi tosi kivalta, mutta laiskoja kun viemään minnekään ollaan niin tuo tumma väri siinä mielessä houkuttaisi enemmän. Varmasti olisi ihanat pinkkeinä :)

Yhteistyössä