H
Hansku
Vieras
Ostimme anopin kanssa Ikeasta vauvan sänkyyn reunapehmusteet, joissa oli kirkkaanvärisiä eläinhahmoja. Kuvat olivat oikein kivoja ja vauva tykkäsi niitä katsella, mutta se laatu. Pesimme molemmat tuotteet ohjeen mukaan. Muutaman yön jälkeen huomasimme kauhuksemme, että kankaan läpi työntyy tekokuitu vanua, jota löytyi palloina sängystä ja lapsen käsistä. Vauva olisi voinut laittaa niitä suuhunsa ja pahimmassa tapauksessa tukehtunut. Toimitin tuotteet takaisin Ikeaan, jossa myyjäkin huomasi ongelman paljaalla silmällä katsoen. Lupasi laittaa asiaa eteenpäin ja palautti rahat. Ikeasta soittivat myöhemmin, ettei kyseisestä tuotteesta ole tullut aikaisemmin valituksia. Suhtautuminen oli epäilevää, vaikka tuotteet oli luultavasti Ruotsissa tutkittu tai sitten ei. Sain kovasti vakuuttaa että ongelma oli tuotteessa (liian ohut kangas), mutta sitä on ilmeisesti edelleen myynnissä. Suosittelen, että jätätte Ikean reunapehmusteet kauppaan ja hankitte kunnollisen kalliimman superlon täytteisen ja te joilla pehmuste on niin katsokaapa sitä tarkemmin ja palauttakaa kauppaan ajoissa.