Ikean kotiinkuljetus? kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kaipaava

Vieras
Ajattelin netin kautta tilata huonekaluja (alle 100kg todennäköisesti), mietin onko mahdollista saada netin kautta tilatuille tuotteille kotiinkuljetus? Toimitustavassa lukee toimitus matkahuollon pisteeseen, saako tämän jostain vaihdettua kotiinkuljetukseksi? Minkä hintaista tuo kotiinkuljetus sitten on? Kattelin että tavaratalosta alueelle muu Suomi hinta on aika korkea, onko hinta sama netistä tilattunakin?

Minulla ei ole autoa, joten sen vuoksi nouto matkahuollosta ei onnistu. Toisaalta jos kotiinkuljetus maksaa sata euroo, niin sit kyl unohdan koko tilaamisen.

Katselin joku aika sitten itsekin, kovasti oli muuttunut nuo kuljetuskäytännöt ja jäi tilaamatta..
Vuonna 04 tai 05 tuli kotiinkuljetuksena, summa oli 10% tuotteiden hinnasta, eli tosi edukas.

Me tilattiin paikan päältä kotiin kuljetus, maksoi törkeen paljon.. Yksi patja tuli sekä keittiön pöytä. Kahdessa erässä sitten tulivat, kun kerran unohtivat tuoda sen pöydän ja koko homma meni aikamoiseksi säädöksi ja tappeluksi ikean kanssa, että edes saatiin maksamamme pöytä kotiin asti.

Siellähän ne on sivuilla selitettynä. Mie oisin halunnut kirjoituspöydän tai jonkun satasen tuoteen tilata, niin 150 egeä olis tehnyt kulejtus. Eli enemmän kuin tuotteen hinta. Järjetöntä.

Ei sieltä kyllä kannata yhtä tai katakaan huonekalua tilata kuljetuksella. Me tilattiin vaikka sun mitä sohvista ja kaapeista lähtien ja se maksaa sen saman 149e kuin yhden pöydän tuonti. Kun kerralla ostaa paljon niin hinta ei ole paha ja tuotteet tuotiin sisälle asti.

Joo, jätänpä sitten tilaamatta. Tuote ois maksanut n.100e, joten kuljetus olisi kalliimpi kuin tilaamani tuote. Jätänpä väliin. Harmittaa kyllä, mutta en tällä erää sieltä oikeen muuta tarvitse. Hullut on noi kuljetushinnat, toki jos paljon tilaa niin sit ihan edullista.

[QUOTE="aloittaja";26677151]Joo, jätänpä sitten tilaamatta. Tuote ois maksanut n.100e, joten kuljetus olisi kalliimpi kuin tilaamani tuote. Jätänpä väliin. Harmittaa kyllä, mutta en tällä erää sieltä oikeen muuta tarvitse. Hullut on noi kuljetushinnat, toki jos paljon tilaa niin sit ihan edullista.[/QUOTE]

Olen pari kertaa tilannut Ikeasta netin kautta kotiinkuljetuksella. Kuljetusauto, polttoaine ja 2 kuljetusmiestä kantavat laatikot sisälle. Ei mun mielestä ole mitkään "hullut hinnat", kun vertaa siihen että vuokraisi itse pakettiauton ja lähtisi Ikeasta hakemaan. Varsinkin jos vähän kauempana asuu.

Kerran mulla oli vähän sama tilanne eli tuote maksoi Ikeassa saman verran kuin kuljetus, mutta silti en löytänyt vastaavaa tuotetta muualta halvemmalla kuljetus mukaan laskien. Mukavahan se on, että säästyy isojen laatikoiden rahtaamiselta.

tilasin ikean nettikaupasta kasan huonekaluja, toimitus maksaa 189e. alle sadan kilon maksaa muistaakseni 100e, mutta sihen ei mene kun yksi pöytä ja pari tuolia.. ei kannata tilata muuta kun vaan tosi iso määrä kerralla.

Niin, toimittivat kotiin asti,siis ovesta sisään. Kaksi ukkoa oli kantamassa. Ja toimittaja oli Itella kuljetuspalvelu.
Ikean kalusteista: Billy hyllyt ym. tulevat siis suoraan tehtaalta ruotsista, ja niistä lähtee kauhea haju,olisiko formaldehydi tai joku vastaava,lastulevyn liimassa. Niitä ei voi koota suoraan sisätiloihin,käryä lähtee monta viikkoa. Tarvitaan hyvin tuuletettu tila jossa hyllyjä voi säilyttää koottuna.
Kilby hylly on yllättävän tukeva,mutta kokoaminen vie enempi aikaa kun billyllä, kilbyn takalevy on ruma harmaa,mutta toimisi varmasti ilman sitäkin kunnolla seinään kiinnitettynä. Billyn tummanruskea väri oli pettymys,ainoastaan aurinkonvalossa näkee että se on ruskea,eikä musta. Sisävalaistuksessa ainoa ero mustaan on viilu-levyn raidat,joita ei paljoa huomaa niitäkään ilman kohdevaloa. Valkoiset hyllyt ovat yllättävän siistin näköisiä,kirkkaan valkoisia.
Vaikka kotiinkuljetus maksaakin niin en ikinä lähtisi itse ikeasta hakemaan,jollei ikea ole ihan naapurissa,eikä ole kun max 2 hyllyä ostettavana.

Niin, toimittivat kotiin asti,siis ovesta sisään. Kaksi ukkoa oli kantamassa. Ja toimittaja oli Itella kuljetuspalvelu.
Ikean kalusteista: Billy hyllyt ym. tulevat siis suoraan tehtaalta ruotsista, ja niistä lähtee kauhea haju,olisiko formaldehydi tai joku vastaava,lastulevyn liimassa. Niitä ei voi koota suoraan sisätiloihin,käryä lähtee monta viikkoa. Tarvitaan hyvin tuuletettu tila jossa hyllyjä voi säilyttää koottuna.
Kilby hylly on yllättävän tukeva,mutta kokoaminen vie enempi aikaa kun billyllä, kilbyn takalevy on ruma harmaa,mutta toimisi varmasti ilman sitäkin kunnolla seinään kiinnitettynä. Billyn tummanruskea väri oli pettymys,ainoastaan aurinkonvalossa näkee että se on ruskea,eikä musta. Sisävalaistuksessa ainoa ero mustaan on viilu-levyn raidat,joita ei paljoa huomaa niitäkään ilman kohdevaloa. Valkoiset hyllyt ovat yllättävän siistin näköisiä,kirkkaan valkoisia.
Vaikka kotiinkuljetus maksaakin niin en ikinä lähtisi itse ikeasta hakemaan,jollei ikea ole ihan naapurissa,eikä ole kun max 2 hyllyä ostettavana.
Ostin myös Billy hyllyn ja sen takalevy haisee ihan hirveeltä. Olen pitänyt takalevyö varastossa 2 viikkoa ja haju ei vaan lähde. Ihan törkeetä ja onko edes luvallista käyttää formaldehydiä?. Maksaisin hyllystä muutaman euron enemmän jos saisin hajuttoman takalevyn. Säästötoimet menee jo liian pitkälle!

Yhteistyössä