Houkuttelis..
Niin eli onko kokemuksia millainen ikea on työnantajana?Palkka, työvuorot?Siis tiedän että auki joka pvä, mut että onko tyyli se että toiset tekee aina iltaa ja toiset aamua, vai kuinka?
Mitä etuja oli? Ja millasta listaa? Kaikkia vuoroja sekaisin vai?Alkuperäinen kirjoittaja mama x 2:aika joustamaton ainakin minun kohdalla, mutta hyvät edut minä tykkäsin kyllä.
Ikeassa tehdään määräaikaisia tuntityösopimuksia ja sopimuksen ollessa loppumassa kerrotaan että juuri nyt ei ole tarjota enempää työtä. Samana päivänä laitetaan kuitenkin nettiin auki samat työpaikat joiden työntekijöille on juri kerrottu ettei työtä ole (kysymys ei ole siitä etteikö työntekijä olisi ollut hyvä, hyvät palautteet) :O Näin Ikea kiertää sitä että työsuhteet ketjuttuvat ja olisi liiton ´mukaan tarjottava vakinaista paikkaa.Lähinnä joka osastolla tuntuu tökkivän se, että vanhoille työntekijöille ei tarjota tunteja vaan uusia palkataan taloon. Työntekijöille suoraan myös valehdellaan, että tunteja tulee ja sitten niin ei käykkään. Suurin osa poruskasta tuntuu olevan töissä sillä 10h/viikko. Töitä siis on kyllä yleensä enemmän, mutta saat elää pelko perseen alla, että seuraavissa vuoroissa onkin vaan se 10h.
Itse vvietin kassalla yhden kesän noin 15h/viikko. Vitutti jonkin verran, kun kassoille oli palkattu viisi kesätyöntekijää joilla jokaisella oli reilusti enemmän tunteja.
Kuulin myös huhua, että tampereen myymälä olisi saanut huomautuksen tästä työvuoropolitiikasta. Mutta tosiaan voi olla, että se on vaan huhua.
Jos nämä asiat eivät haittaa, niin sitten Ikea on oikein huippupaikka![]()
Ikeassa volyymit suuria ja palkat pieniä... Vuoden jaksaa ja sit pois... Vaihtuvuus 25% joka vuosi. Ruskeakieliset menestyy jos jaksaa nuoleskella. Vakoilua, juoruilua ym tyypillistä meininkiä mitä suurissa työpaikoissa harrastetaan.Ikeassa tehdään määräaikaisia tuntityösopimuksia ja sopimuksen ollessa loppumassa kerrotaan että juuri nyt ei ole tarjota enempää työtä. Samana päivänä laitetaan kuitenkin nettiin auki samat työpaikat joiden työntekijöille on juri kerrottu ettei työtä ole (kysymys ei ole siitä etteikö työntekijä olisi ollut hyvä, hyvät palautteet) :O Näin Ikea kiertää sitä että työsuhteet ketjuttuvat ja olisi liiton ´mukaan tarjottava vakinaista paikkaa.
Aijaa, täytyy käydä koittamassa. Vantaan ikeassa?Mä oon pari kertaa saanu tuhveroa ikeassa. Siis henkilökunnalta, itse olin asiakas. Mukavia piilojahan sieltä löytyy pikapanoonAntavat melkeen helpommin kuin lähärit!
![]()
Varsinkin siellä touhuu henkilökunta keskenään todella aktiivisesti... Ei väliä oliko naimisissa vai ei.Aijaa, täytyy käydä koittamassa. Vantaan ikeassa?