IKEA Asiakaspalvelu -CHAT!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katakko

Uusi jäsen
22.01.2016
7
0
1
43
Onko kenelläkään kokemuksia Ikean chatista? Itse olin laittamassa sohvaani myyntiin ja tiedustelin Ikean chatissa itseäni kiinnostavaa sohvaa ja miten pitkään kestää saada sohva.

Minä: "Tiedustelisin, että miten kauan kestää tilata/ saada Vantaan myymälästä ********* sohva valkoisena?"

Sain palveluneuvojalta tällaisen vastauksen:
" Hei! Nopeiten saat sohvan hakemalla sen tavaratalosta. Voit myös mennä tavarataloon, maksaa tuotteen ja sopia kuljetuksesta. Kolmas vaihtoehto tehdä nettitilaus jolloin toimitusaika on 1-2 viikkoa".

Miten te ymmärrätte saamani vastauksen? Olen nyt taistellut Ikean kanssa tästä asiasta, sillä tämän neuvon vuoksi ymmärsin, että sohvan saa heti myymälästä. Möin edellisen sohvamme ja olemme nyt kuusi viikkoa ilman sohvaa (tilasimme sohvan muualta) ja hankkimamme kuljetus uutta sohvaa varten Ikeasta oli täysin turha myös. Eli toimitusaika Ikean sohvalle on n. kuusi viikkoa.

He päätyivät tällaiseen lopputulokseen ja tämän jälkeen en ole saanut enää mitään vastausta esittämiini kysymyksiin: "Emme siis ole missään vaiheessa varmistaneet saatavuutta sinulle kyseisestä sohvamallista chat-palvelussamme ja toivottanut sinua tervetulleeksi hakemaan tuotetta Vantaan tavaratalosta".

Miten tämä meni niinku teidän mielestä? Kävikö saamassani vastauksessa ilmi, että sohva on tilaustuote ja toimitus on n. kuusi viikkoa vai miten te ymmärrätte vastauksen?

Viimeksi muokattu:
Minä tsekkaan yleensä netistä onko kyseistä tavaraa tavaratalossa ennen kuin vaivaudun paikalle sitä hakemaan. En tiedä onko toi chat koko maassa sama vai tavaratalokohtainen

Juu, minä katsoin saatavuuden kanssa. Mutta tuli, "että kysy myymälästä saatavuutta" ja siksi tiedustelin asiaa chatista ja mainitsin tarkalleen myymälän (Vantaa), sohvan mallin, kokonaisuuden ja värin.

Ehkä tuo on se perusvastaus, miten asia menee JOS tuote on saatavilla heti liikkeestä. Aspa ei tarkistanut juuri sitä kysymääsi sohvaa.

Mutta tätä tuotetta ei kuulemma ole koskaan saatavilla myymälästä, se on se suurin ongelmani tässä. Että jos laitan tarkan mallin, värin ja myymälän mistä sohvan haluan ja saan tuon vastaukseksi. Niin kuvittelisin, että tuotetta on hyllyssä.

Mutta tätä tuotetta ei kuulemma ole koskaan saatavilla myymälästä, se on se suurin ongelmani tässä. Että jos laitan tarkan mallin, värin ja myymälän mistä sohvan haluan ja saan tuon vastaukseksi. Niin kuvittelisin, että tuotetta on hyllyssä.
Jos se chat on perusohjeita varten ja tarkempia tietoja saa sitten kysymällä sieltä tietystä liikkeestä. Aspan olisi pitänyt toki kertoa se asiakkaalle.
Mutua tämä, en ole käyttänyt kyseistä palvelua.

Elikkä tilaustuote ja se asiakspalvelija on ollut ihan pihalla

• Tykkää
Reactions: katakko
Minä tsekkaan yleensä netistä onko kyseistä tavaraa tavaratalossa ennen kuin vaivaudun paikalle sitä hakemaan. En tiedä onko toi chat koko maassa sama vai tavaratalokohtainen
Netissä olevaan saatavuustietoonkaan ei kannata täysin luottaa. Itse lähdin matkojen päästä hakemaan tiettyä tavaraa eikä sitä sitten ollutkaan siellä, koko tuote oli tulossa valikoimaan vasta viikkojen päästä. Kysyin paikan päällä että miksi netissä sitten luki että sitä on saatavilla niin ei osanneet sanoa siihen mitään. Kannattaa siis soittaa näköjään ihan oikealle ihmiselle ja siltikin olla varuillaan.

• Tykkää
Netissä olevaan saatavuustietoonkaan ei kannata täysin luottaa. Itse lähdin matkojen päästä hakemaan tiettyä tavaraa eikä sitä sitten ollutkaan siellä, koko tuote oli tulossa valikoimaan vasta viikkojen päästä. Kysyin paikan päällä että miksi netissä sitten luki että sitä on saatavilla niin ei osanneet sanoa siihen mitään. Kannattaa siis soittaa näköjään ihan oikealle ihmiselle ja siltikin olla varuillaan.

Kun mihinkään ei voi luottaa!! :( Voihan se olla, että sitä puhelimen päässäkään olevaa ihmistä ei vaan kiinnosta ja kunhan sanoo jotain pas***, että saa lopetettua vaan puhelun.

Viimeksi muokattu:
Muistakee hyvät ihmiset että samoinhan ikean työntekijät käyttävät sitä saatavuustilastoa. Jos tilastot ovat sekaisin tai väärin päivitetty, niin ei sitä työntekijä välttämättä ymmärrä (etenkin kun varastot ikeoissakin on täysin omaa luokkaansa).
Mutta todella outoa ettei hyvitetä mitään eikä edes pahoitella! Itse olen saanut mitättömistäkin valituksenaiheista hyvitystä.

• Tykkää
Muistakee hyvät ihmiset että samoinhan ikean työntekijät käyttävät sitä saatavuustilastoa. Jos tilastot ovat sekaisin tai väärin päivitetty, niin ei sitä työntekijä välttämättä ymmärrä (etenkin kun varastot ikeoissakin on täysin omaa luokkaansa).
Mutta todella outoa ettei hyvitetä mitään eikä edes pahoitella! Itse olen saanut mitättömistäkin valituksenaiheista hyvitystä.

Niin, se on täysin totta ja kyllä syyttävä sormi ennemmin osoittaa itse IKEAA, kuin tätä henkilöä. Mutta luulisi että tuollaisenkin lafkan henkilöstö on koulutettu sen verta hyvin palvelemaan meitä asiakkaita, että tällaista ei hirveän usein ainakaan tapahtuisi.

Ja mun mielestä ton viimeisimmän vastauksen perusteella:
"Emme siis ole missään vaiheessa varmistaneet saatavuutta sinulle kyseisestä sohvamallista chat-palvelussamme ja toivottanut sinua tervetulleeksi hakemaan tuotetta Vantaan tavaratalosta".

Ja ettei enää vastata mihinkään voin sanoa, että ainakin multa meni täysin fiilis koko lafkaa kohtaan!! :(

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä